Gå til innhold

Bare venner

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Omlag 43 år har no gått sidan en møtte min utvalgt ektefelle.....  3 år seinere stod vi i fremfor alteret i bygdas hvitmalte kyrkje pynta med blomster og lys og ga vårt ekteskapsløfte overfor hverandre.....Hos mange  av våre jevnaldrende  venner /naboer,arbeidskolegaer etc. ,som  giftet seg omlag  på  same tid ......har det forlengst endt m/ "brutte løfter" ...Mange seier at "heldig du" som har funnet deg en så snill og grei dama.......Mange seier til min kone "heldig du" som har funnet deg en så kjekk mann......Forskning viser til  at dersom en  av dine venner /venninner blir skilt,så er det 147% sjanse for at du selv blir skilt  etter noen år....Med andre ord:.....Skilsmisser har  sin smitteeffekt,og det "skapes holdninger rundt  skilsmisse" ..igjennom  livsstilendringer gjerne igjennom en trufast venninne /venn som etterhvert har levd seg inni singellivet på nytt.........Spesielt sårbar er kanskje  den som lever  innenfor eit etablert forhold  der ein av partene ikkje føler seg heilt tilfreds,og der "kjemien / holdningen til korleis ein ønsker å leve ,og ha det rundt seg ikkje  er  heilt synkronisert.....Ein fanger etterkvart "opp signaler"  om at ting er på hell,og ein glir sakte med sikkert ifra hverandre følelsesmessig......Hun / han som ein har delt ekteseng  med i mange år , endrer  gradvis livsstil /holdninger oppførsel  på forskjellige måter.....Ekteskapet er noko ein utvilsamt  må jobbe med,og det handler om tilpassning,kommunikasjon,og omstillingsevne......Ja,eg var "heldig " som fant en kjekk og snill og grei dame.....Men,kanskje var hun enda heldigere som fant seg en ordensmann til  ektefelle  som har stått ved hennes side ,og har  ord på seg å vera snill, grei,og omsorgsfull,men som har måtte tilspasset seg eit liv der ektefellen.  aldri har teke initiativet til sex,og ofte blir avvist.....Kanskje har det ligget "ugler i mosen her".......Og derfor vi idag forlengst lever bare som venner !

Anonymkode: c8901...2fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...