AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #1 Skrevet 16. mai 2016 Omlag 43 år har no gått sidan en møtte min utvalgt ektefelle..... 3 år seinere stod vi i fremfor alteret i bygdas hvitmalte kyrkje pynta med blomster og lys og ga vårt ekteskapsløfte overfor hverandre.....Hos mange av våre jevnaldrende venner /naboer,arbeidskolegaer etc. ,som giftet seg omlag på same tid ......har det forlengst endt m/ "brutte løfter" ...Mange seier at "heldig du" som har funnet deg en så snill og grei dama.......Mange seier til min kone "heldig du" som har funnet deg en så kjekk mann......Forskning viser til at dersom en av dine venner /venninner blir skilt,så er det 147% sjanse for at du selv blir skilt etter noen år....Med andre ord:.....Skilsmisser har sin smitteeffekt,og det "skapes holdninger rundt skilsmisse" ..igjennom livsstilendringer gjerne igjennom en trufast venninne /venn som etterhvert har levd seg inni singellivet på nytt.........Spesielt sårbar er kanskje den som lever innenfor eit etablert forhold der ein av partene ikkje føler seg heilt tilfreds,og der "kjemien / holdningen til korleis ein ønsker å leve ,og ha det rundt seg ikkje er heilt synkronisert.....Ein fanger etterkvart "opp signaler" om at ting er på hell,og ein glir sakte med sikkert ifra hverandre følelsesmessig......Hun / han som ein har delt ekteseng med i mange år , endrer gradvis livsstil /holdninger oppførsel på forskjellige måter.....Ekteskapet er noko ein utvilsamt må jobbe med,og det handler om tilpassning,kommunikasjon,og omstillingsevne......Ja,eg var "heldig " som fant en kjekk og snill og grei dame.....Men,kanskje var hun enda heldigere som fant seg en ordensmann til ektefelle som har stått ved hennes side ,og har ord på seg å vera snill, grei,og omsorgsfull,men som har måtte tilspasset seg eit liv der ektefellen. aldri har teke initiativet til sex,og ofte blir avvist.....Kanskje har det ligget "ugler i mosen her".......Og derfor vi idag forlengst lever bare som venner ! Anonymkode: c8901...2fb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå