AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #1 Skrevet 16. mai 2016 Nå blir jeg forbannet snart. Finner INGEN info på nett! Hvilke dager går ikke posten?! Er det kun Søndager? Hva med Lørdager? Hva med Pinsen 1, 2 og 3 (idag)?! Det står absolutt ingenting på nett. Står ikke noe "Posten går som vanlig da og da", "ingen post på xxx". Virker som at postmennene går når de føler for det. "Gå idag? Neeeh, orker ikke". Hvorfor sier jeg det? Jo noen ganger tar det 1 dag før regninger fra lege har kommet. Førekortet kom i posten 2 dager etter jeg hadde bestått oppkjøringen. Regninger har dukket opp 1 dag etter jeg har vært hos legen. Brev fra NAV har kommet 2 dager etter jeg fikk beskjed om at det skulle komme noe. Mens andre ganger.. ja da tar 3 uker! Hva faen. Har gått å ventet på noe viktig i 2 uker nå. De sa "ble postlagt igår", sendt fra samme by som meg. Jeg bor like ved posten, mitt bygg er deres første stopp på ruten. Kommer de klokken 9? eeh nei, noen ganger 10, noen ganger 1, andre ganger klokken 3. Kan noen fortelle hva som feiler de som jobber hos posten? Hvorfor er de noen ganger trege? Har de null rutiner? Går de når de føler for det?! Anonymkode: 68c2c...edd
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #2 Skrevet 16. mai 2016 Det var da voldsomt. Posten går ikke på lørdager, søndager eller helligdager. Anonymkode: c9257...0e1 16
StineN Skrevet 16. mai 2016 #3 Skrevet 16. mai 2016 Eneste grunnen til at det tar lang tid med innenlands post er fordi avsender ikke har sendt av gårde pakka enda. Du kan med posten få pakker og brev fra hvor som helst i landet på 2-3 dager under optimale forhold. Posten går bare under vanlige virkedager nå. Man-Fre. 4
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #4 Skrevet 16. mai 2016 7 minutter siden, StineN skrev: Eneste grunnen til at det tar lang tid med innenlands post er fordi avsender ikke har sendt av gårde pakka enda. Du kan med posten få pakker og brev fra hvor som helst i landet på 2-3 dager under optimale forhold. Posten går bare under vanlige virkedager nå. Man-Fre. De har sendt den. Har ringt, sendt mail og fikk SMS om at nå er den sendt. Idag er rødag, men ikke helligdag, ikke sant? Så i dag skal det være post? Anonymkode: 68c2c...edd
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #5 Skrevet 16. mai 2016 Tror det var i mars-måned i år at det ble slutt på post-ombæring på lørdager. Det sto i avisene. Ellers er det selvfølgelig ikke postombæring på helligdager (Røde dager), og det trodde jeg da alle visste, for det har det aldri vært heller. Etterlyser du noe som ble sendt for 2-3 uker siden? Da hadde jeg kontaktet avsender og sagt at du aldri har mottatt det, og at det må ha kommet bort. Spør om de kan sende på nytt. Posten kommer i blant bort, eller blir lagt i feil postkasse. Ikke alle som får post til andre i sin postkasse som velger å poste den i riktig kasse eller videresende det. De bare kaster det. Desssverre. I mitt distrikt hadde vi for noen år siden mye utskiftninger i postbudet, mange vikarer og helt håpløs ombæring og fordeling. Masse post kom bort, og mye ble lagt i feil postkasse. Noen ganger kunne jeg få ettersendt post som var feil-levert 2 måneder etter at det var postlagt opprinnelig. F.eks. post som skulle til meg i Granveien 20, ble feillevert til Furuveien 20 istedet (oppfunnet adr) Jeg var rasende, for dette førte til at jeg fikk mye purringer på f.eks. telefonregninger og lignende. Det virker som ting har bedret seg her i distriktet, men jeg har uansett alle regninger unntatt en eller to på e-faktura nå, så jeg får dem elektronisk i nettbanken istedenfor på papir i posten. Mye sikrere og kjappere. Anonymkode: 90d6f...61b 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #6 Skrevet 16. mai 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De har sendt den. Har ringt, sendt mail og fikk SMS om at nå er den sendt. Idag er rødag, men ikke helligdag, ikke sant? Så i dag skal det være post? Anonymkode: 68c2c...edd Røddag er helligdag. Ingen post før på onsdag. Anonymkode: bab48...54a 6
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #7 Skrevet 16. mai 2016 Nei, posten går ikke i dag Anonymkode: f6a32...fdb 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #8 Skrevet 16. mai 2016 Er det de som har sendt pakken eller posten som sier at den er sendt? Har du sporingsnummer på pakken? Anonymkode: 602cb...bd2 1
StineN Skrevet 16. mai 2016 #9 Skrevet 16. mai 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: De har sendt den. Har ringt, sendt mail og fikk SMS om at nå er den sendt. Idag er rødag, men ikke helligdag, ikke sant? Så i dag skal det være post? Anonymkode: 68c2c...edd Har du fri i dag, har de fri i dag. 1
Rosa Sitron Skrevet 16. mai 2016 #10 Skrevet 16. mai 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: De har sendt den. Har ringt, sendt mail og fikk SMS om at nå er den sendt. Idag er rødag, men ikke helligdag, ikke sant? Så i dag skal det være post? Anonymkode: 68c2c...edd Det er helligdag. De eneste røde dager som ikke er helligdag er 1. og 17. mai. Posten går ikke på rødt dager. 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #11 Skrevet 16. mai 2016 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå blir jeg forbannet snart. Finner INGEN info på nett! Hvilke dager går ikke posten?! Er det kun Søndager? Hva med Lørdager? Hva med Pinsen 1, 2 og 3 (idag)?! Det står absolutt ingenting på nett. Står ikke noe "Posten går som vanlig da og da", "ingen post på xxx". Virker som at postmennene går når de føler for det. "Gå idag? Neeeh, orker ikke". Hvorfor sier jeg det? Jo noen ganger tar det 1 dag før regninger fra lege har kommet. Førekortet kom i posten 2 dager etter jeg hadde bestått oppkjøringen. Regninger har dukket opp 1 dag etter jeg har vært hos legen. Brev fra NAV har kommet 2 dager etter jeg fikk beskjed om at det skulle komme noe. Mens andre ganger.. ja da tar 3 uker! Hva faen. Har gått å ventet på noe viktig i 2 uker nå. De sa "ble postlagt igår", sendt fra samme by som meg. Jeg bor like ved posten, mitt bygg er deres første stopp på ruten. Kommer de klokken 9? eeh nei, noen ganger 10, noen ganger 1, andre ganger klokken 3. Kan noen fortelle hva som feiler de som jobber hos posten? Hvorfor er de noen ganger trege? Har de null rutiner? Går de når de føler for det?! Anonymkode: 68c2c...edd Når tid posten går e vel ikke problemet? Snarere når tid posten kommer, til deg? Alle røde dager er postfrie. Lørdagen er postfri. Leveres posten inn til posten/rød postkasse før postkassen tømmes av posten, så skal en stor prosentandel være ute hos mottaker neste dag. Men legges posten/brevet i postkassen i det postmannPat kjører så ligger det der til neste postkassetømming av de små røde. Du har tydeligvis noe å snakke med posten om, for å bli oppdatert på deres rutiner. Så hvorfor ikke sende posten.no en kopi av HI? Anonymkode: a2f5d...c03 2
Gjest HappyWaffle Skrevet 16. mai 2016 #12 Skrevet 16. mai 2016 Voldsomt så hissig da!! Slapp av litt... Det at det tar en dag eller to før du får brevene er helt normalt. Fra her jeg bor så må faktisk sendte brev ned til Hamar for sortering før det blir sendt hit igjen. Du tror da vitterlig ikke at de står å sorterer ut brev som skal rundt om i nabolaget der de blir lagt inn? Den tiden er langt forbi. Det må faktisk på en terminal fr å bli sortert. Det at du ikke har fått noe på 2-3 uker kan være avsenders feil (skrivd feil adr feks) eller det kan ha skjedd noe på terminal, men da må du jo faktisk ta litt tak sjøl å faktisk kontakte posten angående det! Du kan da ikke forvente at posten veit hvem som skal ha ditten og datten til da og da?? Å det at det er slutt på postomdeling lørdager har det vært info om både i avis og andre steder. Å det sier seg selv at det ikke er postomdeling på helligdager.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #13 Skrevet 16. mai 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror det var i mars-måned i år at det ble slutt på post-ombæring på lørdager. Det sto i avisene. Ellers er det selvfølgelig ikke postombæring på helligdager (Røde dager), og det trodde jeg da alle visste, for det har det aldri vært heller. Etterlyser du noe som ble sendt for 2-3 uker siden? Da hadde jeg kontaktet avsender og sagt at du aldri har mottatt det, og at det må ha kommet bort. Spør om de kan sende på nytt. Posten kommer i blant bort, eller blir lagt i feil postkasse. Ikke alle som får post til andre i sin postkasse som velger å poste den i riktig kasse eller videresende det. De bare kaster det. Desssverre. I mitt distrikt hadde vi for noen år siden mye utskiftninger i postbudet, mange vikarer og helt håpløs ombæring og fordeling. Masse post kom bort, og mye ble lagt i feil postkasse. Noen ganger kunne jeg få ettersendt post som var feil-levert 2 måneder etter at det var postlagt opprinnelig. F.eks. post som skulle til meg i Granveien 20, ble feillevert til Furuveien 20 istedet (oppfunnet adr) Jeg var rasende, for dette førte til at jeg fikk mye purringer på f.eks. telefonregninger og lignende. Det virker som ting har bedret seg her i distriktet, men jeg har uansett alle regninger unntatt en eller to på e-faktura nå, så jeg får dem elektronisk i nettbanken istedenfor på papir i posten. Mye sikrere og kjappere. Anonymkode: 90d6f...61b Har kontaktet posten. Fikk beskjed om at den er på vei igjennom systemet, og ble kjørt ut i forrige uke. "Mest sannsynligvis" ferdig behandlet fikk jeg beskjed om. Den var der, og har ikke forlatt bygget. 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det de som har sendt pakken eller posten som sier at den er sendt? Har du sporingsnummer på pakken? Anonymkode: 602cb...bd2 De som har sendt, og posten sa de hadde den. Det er et viktig dokument, og det er fra kommunen, ikke en butikk eller noe slikt. Pakken ble levert tidlig på dagen, før klokken 12.00. Kommer den ikke innen Fredag så ringer jeg posten og kommunen. For å få de til å sende en kopi til. Problemet er at posten er jo helt på trynet her! Der jeg bodde før hadde vi faste folk som kom. Da tok det 1-3 dager. Jeg kunne bestille fra platekompaniet før 4 og få det i posten dagen etter. Så klart, noen ganger tok det lengre, fordi platekompaniet brukte lengre tid. Men det var snakk om en dag eller to. Det er en håndfull ganger jeg har fått ting tidligere enn jeg hadde trodd. Som førerkortet, bankkort, legeregninger. Nå har vi flere som er helt inkompetente i jobben sin. Ene sitter på benken å lytter på musikk, den andre står å danser med enn han leverer post. Det å sende inn en formell klage skal da fader meg ikke være nødvendig. De må da vite hvem de ansetter! Jeg koker snart. Har ventet år og dag på dette brevet. Avsender har sendt, posten sier den er på vei. De har ikke mistet den sa de. De har klart å miste en stor pakke fra USA også, den stoppet i Oslo. Ingen har sett den siden. Har sporing på den og den ble sjekket inni Oslo, vips så ble den borte. Heldigvis holder senderen på å krangler med de, jeg makter det ikke. Den ble sendt fra privatperson. Stor eske med fult av godteri og slikt. Sporløst forsvunnet i Oslo. Hyggelig. Anonymkode: 68c2c...edd
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #14 Skrevet 16. mai 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har kontaktet posten. Fikk beskjed om at den er på vei igjennom systemet, og ble kjørt ut i forrige uke. "Mest sannsynligvis" ferdig behandlet fikk jeg beskjed om. Den var der, og har ikke forlatt bygget. De som har sendt, og posten sa de hadde den. Det er et viktig dokument, og det er fra kommunen, ikke en butikk eller noe slikt. Pakken ble levert tidlig på dagen, før klokken 12.00. Kommer den ikke innen Fredag så ringer jeg posten og kommunen. For å få de til å sende en kopi til. Problemet er at posten er jo helt på trynet her! Der jeg bodde før hadde vi faste folk som kom. Da tok det 1-3 dager. Jeg kunne bestille fra platekompaniet før 4 og få det i posten dagen etter. Så klart, noen ganger tok det lengre, fordi platekompaniet brukte lengre tid. Men det var snakk om en dag eller to. Det er en håndfull ganger jeg har fått ting tidligere enn jeg hadde trodd. Som førerkortet, bankkort, legeregninger. Nå har vi flere som er helt inkompetente i jobben sin. Ene sitter på benken å lytter på musikk, den andre står å danser med enn han leverer post. Det å sende inn en formell klage skal da fader meg ikke være nødvendig. De må da vite hvem de ansetter! Jeg koker snart. Har ventet år og dag på dette brevet. Avsender har sendt, posten sier den er på vei. De har ikke mistet den sa de. De har klart å miste en stor pakke fra USA også, den stoppet i Oslo. Ingen har sett den siden. Har sporing på den og den ble sjekket inni Oslo, vips så ble den borte. Heldigvis holder senderen på å krangler med de, jeg makter det ikke. Den ble sendt fra privatperson. Stor eske med fult av godteri og slikt. Sporløst forsvunnet i Oslo. Hyggelig. Anonymkode: 68c2c...edd Skjønner ikke hvorfor det er et problem at postbudet danser mens han leverer post? Er det ikke bedre at folk koser seg på jobb da? Jeg skjønner heller ikke hvordan dette påvirker deg så mye at du vurderer personen som inkompetent. Så lenge vedkommende leverer all posten han har med seg o løpet av arbeidsdagen er det vel greit? Det er vel aldri hyggelig når pakker forsvinner, men sånt skjer. Tror nok det er like greit at noen annen tar den krangelen, for det hjelper sjelden at man har en aggressiv tone hvis man vil ha hjelp (og det virker det som om du ville hatt). Hvis brevet ikke kommer innen fredag, kan du vel spørre kommunen om du kan komme ned dit og hente det? Anonymkode: f50d0...667 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #15 Skrevet 16. mai 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke hvorfor det er et problem at postbudet danser mens han leverer post? Er det ikke bedre at folk koser seg på jobb da? Jeg skjønner heller ikke hvordan dette påvirker deg så mye at du vurderer personen som inkompetent. Så lenge vedkommende leverer all posten han har med seg o løpet av arbeidsdagen er det vel greit? Det er vel aldri hyggelig når pakker forsvinner, men sånt skjer. Tror nok det er like greit at noen annen tar den krangelen, for det hjelper sjelden at man har en aggressiv tone hvis man vil ha hjelp (og det virker det som om du ville hatt). Hvis brevet ikke kommer innen fredag, kan du vel spørre kommunen om du kan komme ned dit og hente det? Anonymkode: f50d0...667 Problemet med dansing? Hva med når han danser, og ikke leverer post? Tiden er opp, så han går med posten vår. Vi har sett han gjort det flere ganger. Står å danser, synger og tukler med mobil. Ups, tom for tid må gå. Halvparten levert, resten tar han med seg. Fordi han roter bort tiden sin, så skal vi få svi for det? Er det virkelig riktig? Flere har stått å ventet på posten, for folk orker ikke å løpe opp og ned. Hadde han faktisk gjort jobben sin, så hadde vi ikke brydd oss. Men når det går utover oss andre, da reagerer vi. Anonymkode: 68c2c...edd
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #16 Skrevet 16. mai 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Problemet med dansing? Hva med når han danser, og ikke leverer post? Tiden er opp, så han går med posten vår. Vi har sett han gjort det flere ganger. Står å danser, synger og tukler med mobil. Ups, tom for tid må gå. Halvparten levert, resten tar han med seg. Fordi han roter bort tiden sin, så skal vi få svi for det? Er det virkelig riktig? Flere har stått å ventet på posten, for folk orker ikke å løpe opp og ned. Hadde han faktisk gjort jobben sin, så hadde vi ikke brydd oss. Men når det går utover oss andre, da reagerer vi. Anonymkode: 68c2c...edd Hva mener du med dette? Har han tilmålt tid å bruke på hvert sted, så når tiden er brukt opp går postbudet videre uten å gjøre seg ferdig med å levere posten, fordi han har rotet bort tiden sin på andre ting? Høres ut som et merkelig system, jeg har aldri hørt om at postbud har den typen betingelser. Og hvordan vet du at han bare er halvferdig? Det er ikke alle som får post hver dag, så kanskje ikke det var mer post den dagen? Men det er klart, om det alltid bare er post til den første halvdelen av stativet er det jo ganske mistenkelig. Men om jeg var sikker i min sak hadde jeg sendt inn formell klage på ham, gjerne med angivelse av hvilke dager dette hadde skjedd, og ble det ikke kraftig forbedring hadde jeg fortsatt med å klage til han leverte posten som han skulle eller det dukket opp et annet postbud. Anonymkode: bab48...54a 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #17 Skrevet 16. mai 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: De har sendt den. Har ringt, sendt mail og fikk SMS om at nå er den sendt. Idag er rødag, men ikke helligdag, ikke sant? Så i dag skal det være post? Anonymkode: 68c2c...edd Nei, er ikke postgang på lørdager lenger Anonymkode: e3108...4a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå