Gå til innhold

The “Friend Zone” is Total Fucking Bullshit

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Herr Heftig

Og menn er ikke maskiner man pumper sæd ut av til man havner i et forhold...

Edit:

Men for å svare litt mer seriøst. Så er det jo sånn at når man først kategoriserer noen som en venn, så er det vanskeligere å tenke på dem som en romantisk partner senere. Hvis den samme fyren som blir "friend-zonet" hadde hatt en suksual-romantisk innfallsvinkel fra starten av, så hadde han hat mye større sjanser.

Joey Tribbiani: "You waited too long to make your move, and now you're in the friend-zone".

Endret av Herr Heftig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om jeg fortalte deg at de aller fleste vet dette og at de aller fleste som bruker ordet "friendzone" stort sett gjør dette i en kontekst der de kun bebreider seg selv for å være elendige til å sjekke opp det motsatte kjønn? Hva om jeg fortalte deg at det er mulig å være trist for at den personen du liker ikke gjengjelder følelsene uten at dette betyr at man føler at man har en gudegitt rett på sex?

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri "friendzonet" en fyr som jeg syns var attraktiv og hadde egenskaper som tilsa at jeg kunne vært i et forhold med ham. Alle jeg har "friendzonet" har jeg gjort fordi jeg ikke har vært seksuelt tiltrukket dem, både pga. utseende, men også fordi de mangler egenskaper, eventuelt har har egenskaper jeg ikke, ser etter i en partner.

Ergo: Friendzone er bare tull! Nesten ingen kvinner friendzoner menn fordi de er nære kompiser - de "friendzoner" dem fordi de ikke kunne tenkt seg å være sammen med dem. 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra en tilfeldig artikkel på den bloggen.

Sitat

Trigger warning: this post talks about sexual assault and rape. It isn’t graphic, but be warned if you have triggering around this kind of discussion.)

Trenger ikke si mer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, fullkornspasta skrev:

Har aldri "friendzonet" en fyr som jeg syns var attraktiv og hadde egenskaper som tilsa at jeg kunne vært i et forhold med ham. Alle jeg har "friendzonet" har jeg gjort fordi jeg ikke har vært seksuelt tiltrukket dem, både pga. utseende, men også fordi de mangler egenskaper, eventuelt har har egenskaper jeg ikke, ser etter i en partner.

Ergo: Friendzone er bare tull! Nesten ingen kvinner friendzoner menn fordi de er nære kompiser - de "friendzoner" dem fordi de ikke kunne tenkt seg å være sammen med dem. 

Så da lyver alle kvinner som forteller sine beste mannlige venner hvor fantastisk bra han\de er osv osv ...? det er bare det at selv innerst inne så mener de det ikke for ellers hadde de jo vært interesserte selv ? 

Eller rettere sagt de friendzoner dem for å kunne yte godt av tjenestene og ressursene en mannlig venn besitter for dem? som gratis dekk skift \ kjøring ..osv osv ;)

Anonymkode: 650b2...9cf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så da lyver alle kvinner som forteller sine beste mannlige venner hvor fantastisk bra han\de er osv osv ...? det er bare det at selv innerst inne så mener de det ikke for ellers hadde de jo vært interesserte selv ? 

Eller rettere sagt de friendzoner dem for å kunne yte godt av tjenestene og ressursene en mannlig venn besitter for dem? som gratis dekk skift \ kjøring ..osv osv ;)

Noen kan jo faktisk være fantastiske og bra selv om man ikke vil være sammen med dem. Jeg har mange venner av begge kjønn som jeg tenker at den som ender opp med er veldig, veldig heldig. Det betyr ikke at jeg skulle ønske det var meg.

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Friendzoned = she was never into you anyway

Anonymkode: 9a2c7...910

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man kan jo like noen som person uten å ville være sammen med dem. Jeg ser for meg at en som løper maraton og løper på fjellet hver dag kunne vært litt travel å være sammen med (om han ville ha meg med), selv om det er flotte interesser og han er en fantastisk person.

Jeg vil si at de aller fleste menn på rundt min alder vil være av interesse i utgangspunktet. Men jo lenger man kjenner hverandre, jo flere uvaner og uheldige personlighetstrekk legger man merke til. Noen virkernå ha større krav til en kjæreste enn venner, og for andre er det motsatt.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror folk roter ganske godt med definisjonene rundt det begrepet der. I mange tilfeller er det bare tull, men i enkelte scenarier passer det. Å avvise en mann, for å så ta initiativ til å være venner, fører ofte til at han nøyer seg med å være venn, finner seg i det, i håp om noe mer. Nei, det betyr ikke at han krever eller forventer noe, eller at hun forplikter seg til det. Det betyr at han er litt desperat og litt dum, og at hun ikke er empatisk nok til å forstå at dette vennskapet blir helt ensidig og på sikt vil kunne skade ham.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
48 minutter siden, Okapi skrev:

Jeg tror folk roter ganske godt med definisjonene rundt det begrepet der. I mange tilfeller er det bare tull, men i enkelte scenarier passer det. Å avvise en mann, for å så ta initiativ til å være venner, fører ofte til at han nøyer seg med å være venn, finner seg i det, i håp om noe mer. Nei, det betyr ikke at han krever eller forventer noe, eller at hun forplikter seg til det. Det betyr at han er litt desperat og litt dum, og at hun ikke er empatisk nok til å forstå at dette vennskapet blir helt ensidig og på sikt vil kunne skade ham.

Men jeg føler at det ikke akkurat er det dette handler om. Det handler heller om det aggressive språket, unnskyldningene og historiene enkelte menn kommer med i disse sammenhengene. Dysfunksjonelle vennskapsforhold kan absolutt være et problem, men jeg mener oppriktig at det er en annen debatt. Denne debatten handler, i mine øyne, om gutter og menn som sier ting som at de ikke behandlet henne dårlig nok, at hun skylder dem noe, at han hadde kommet i buksene på henne om han ikke hadde vært slik en gentleman. Slike ting.

Anonymkode: 84686...2fb

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

'Friend Zone' er et tullball ord som aldri burde vært brukt av butthurte jenter/gutter. Hva er galt med å bruke ord som 'venner'?
Man er venner og ikke alle vil bli eller se på noen som mer enn det. Må man virkelig bruke det ekle ordet 'Friend Zone'? Det er bare brukt i nedlatende kontekst som regel.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uN91s

Hadde ikke hatt noe betydning hvilken approache fyren hadde brukt. Hadde han forsøkt å bli en venn og jeg var interessert, hadde jeg fortsatt vært interessert om vi startet som og ble gode venner. Og omvendt, det hadde ikke spilt noe rolle om han forsøkte seg med vennskap først eller ikke. Hadde jeg ikke vært interessert hadde han uansett blitt avvist. Uansett fremgangsmåte. Akkurat derfor er ikke friendzone ekte.

De som bruker det utrykket er som regel menn som aldri turte å sjekke opp en dame og ble venn med henne i stedet for. Så sutrer de over at de ble friendzona når dama ikke engang visste at han var interessert. Hun tror det bare er et gjensidig vennskap.

Endret av uN91s
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
17 minutter siden, Rammfrø skrev:

'Friend Zone' er et tullball ord som aldri burde vært brukt av butthurte jenter/gutter. Hva er galt med å bruke ord som 'venner'?
Man er venner og ikke alle vil bli eller se på noen som mer enn det. Må man virkelig bruke det ekle ordet 'Friend Zone'? Det er bare brukt i nedlatende kontekst som regel.

Venner ? det er en grunnleggende forskjell på mann og kvinne som jeg skal fortelle deg (er mann selv) 

Når mannfolk sier de vil bli venn med deg så er ikke det helt sant. De har skjulte hensikter med det MEN de tør ikke være direkte og er redde for avslag.  Når en mann fortsetter å være venn med deg så håper han egentlig at en dag så skal du se han for den fantastiske personen han er å ta initiativet til at dere kan bli sammen. 

Gjør du det ikke så vil du oppleve at denne "vennen" en dag kommer til å fortelle deg at han alltids har eller nettopp har begynt å få følelser for deg. Da må vennskapet avsluttes og alt blir bare feil ...du har sikkert opplevd det allerede med flere av dine mannlige "venner"  - vel nå er katta ute av sekken så intet å gjøre med det :)

Husk det jeg har sagt til deg i denne tråden ....det er egentlig en gavepakke fra meg til deg siden det er 17mai nå ;)
Ikke misbruk den ved å ikke ta vare på den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Okapi skrev:

1)Becky shares too much with me. She told me how she comes on to people, then did those actions towards me, then when I asked her about it, she said she did not notice and told me she saw me as a friend. Got Friendzoned.

2)Susan makes out with lots of guys. You try to be the next one. You start talking with her a lot. You make a sexual joke about you two hooking up. She tells you she does not have a lot of male friends and wants to be friends with you. Got Friendzoned

Getting friendzoned: 
Her: "how you're such a sweetie you're nice and caring, you support me in my most difficult moments, but you know you're like a brother to me there's nooo way we can be more than friends but for me that's more important than lovers! <3" 
You: ...

Guessing what your role will be as a friendzoned guy: 
Her: "wow OMG I've met a really nice guy he got such an amazing car and he's sooo good-looking chiseled muscles and all he's swag plus he seems to reeaaally like me! <3" 
You: ... ... ...

The term is used when they fail to get a girlfriend and think of having that said girl as a friend a "mission failure".
Jack: Aw man, I just got friend zoned by Lisa after all that hard work I put into being nice to her.

John: I heard "hurr durr, I keep putting niceness into this vending machine but no sex is coming out!". Seriously.

When a girl or guy texts, calls, or talks to you about another person of the opposite sex by which they imply to you that they know you like them and they do not have the same, mutual feelings. Therefore making you "just friends."

What the heck.. I just got friend zoned by Jodie.

Fatter du det nå da ...? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva er poenget med den tråden her? Du må ha friendzone før det blir noe kos ellers skremmer du vekk daten.

Anonymkode: b230b...96d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Friendzone er det som skjer når en mann ikke tar initiativ til noe mer selv om han ønsker det (eller sier at han vil noe mer, men får avslag). Da fortsetter mannen å være hyggelig og grei, og oppføre seg som en vanlig god venn ville gjort. Kvinnen tror alt er oppklart og de bare er venner. Hvis da mannen fortsatt ønsker noe mer, uten å informere om det, men mener han fortjener det fordi han er så "snill og hyggelig", da sier han at han har blitt Friendzoned.

Til konklusjonen: Friendzone er det som skjer når en kvinne tror hun har en god, mannlig venn som verdsetter henne som en hel person, og mannen mener han fortjener sex fordi han er så snill. 

(Kjønnene kan selvfølgelig være reversert, men det skjer ikke ofte)

Anonymkode: 63424...0e4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg føler at det ikke akkurat er det dette handler om. Det handler heller om det aggressive språket, unnskyldningene og historiene enkelte menn kommer med i disse sammenhengene. Dysfunksjonelle vennskapsforhold kan absolutt være et problem, men jeg mener oppriktig at det er en annen debatt. Denne debatten handler, i mine øyne, om gutter og menn som sier ting som at de ikke behandlet henne dårlig nok, at hun skylder dem noe, at han hadde kommet i buksene på henne om han ikke hadde vært slik en gentleman. Slike ting.

Anonymkode: 84686...2fb

Da ser du bort fra årsaken. Problemet er nettopp at de starter et vennskap der han egentlig vil ha noe mer (enten blir han avvist, eller så tør han ikke si noe), og så bygges bitterheten opp over tid. På et eller annet tidspunkt renner de vonde følelsene over, og da kommer alt det du beskriver her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Friendzone er det som skjer når en mann ikke tar initiativ til noe mer selv om han ønsker det (eller sier at han vil noe mer, men får avslag). Da fortsetter mannen å være hyggelig og grei, og oppføre seg som en vanlig god venn ville gjort. Kvinnen tror alt er oppklart og de bare er venner. Hvis da mannen fortsatt ønsker noe mer, uten å informere om det, men mener han fortjener det fordi han er så "snill og hyggelig", da sier han at han har blitt Friendzoned.

Til konklusjonen: Friendzone er det som skjer når en kvinne tror hun har en god, mannlig venn som verdsetter henne som en hel person, og mannen mener han fortjener sex fordi han er så snill. 

Friendzone er et begrep som har vært brukt inulike situasjoner og av ulike mennesker siden i alle fall midten av 90-tallet, men buzzfeed eller noen andre lagde en tegneserie som skisserte den situasjonen du beskriver her og derfor har folk av en eller annen grunn bestemt deg for at dette alltid er tilfelle uten å se på den spesifikke konteksten ordet blir brukt i. Så ille har det faktisk blitt at man nesten ikke kan bruke ordet uten å bli stemplet som en person som "mener man fortjener sex" bare fordi man bruker ordet. 

Anonymkode: b6e51...9a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er friendzoned når du per definisjon ikke har noe mulighet hos kvinnen. Det har ikke noe å si om du har blitt avvist direkte eller om avvisningen aldri har funnet sted. Hun må også ønske et vennskap med deg. 

Det er en del av dere som tenker alt for svart hvit på denne. Ofte er det slik at kvinnen bare ikke er interessert i noe romantisk, men er glad i mannen. Du kan vise interesse fra starten av og likevell bli freindzonet. Det er heller ikke et begrep som blir brukt fordi man er butthurt. Grunnen til at det er blitt et begrep er fordi det er et fenomen som skjer hele tiden. 

Jeg er enig med Okapi. Det er noen kvinner som er mest opptatt av seg selv og ser ikke helt skaden som påføres når man er venn med en man liker. De mennene som faktisk går med på vennskapet er gjerne menn som bare ikke har et bedre alternativ. De er alene, og valget står mellom et dysfunksjonelt "vennskap" til den ene personen de føler noe for eller ingenting. Da er det ikke lett å kutte ut den ene personen som faktisk betyr noe. 

Forstår hvorfor en del damer også er butthurt over dette. Det er ikke gøy å bli kuttet ut av en mann man er glad i, men man burde også klare å se lengre enn sin egen nesetipp. Dersom man står i veien for at en annen skal få kunne gå videre, og bli lykkelig i livet burde man trå til side. Ikke syte over friendzone og butthurtness. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...