Gå til innhold

Hva betyr det egentlig når folk spør "kan du legge ut for meg?"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Flere av mine venner kan spørre om jeg kan legge ut for de. Om jeg kan legge ut for en øl f.eks. Men hva betyr det? Jeg tror det betyr, kan du spandere for meg? Jeg får jo aldri pengene tilbake selv de noen ganger sier det. Hvis jeg kjøper en øl til de, så kan de si jeg får en øl av de neste gang vi er på byen, men det skjer jo aldri.

Så mener dere det betyr?

Anonymkode: 0dfc3...6ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I min verden betyr det at man legger ut nå og får tilbake etterpå, enten i penger eller at vedkommende spanderer neste gang. Dessverre er det ofte som du sier at man ikke får penger igjen, men da er det faktisk lov å si ifra.  Skjer det en gang,  greit nok, kan være en forglemmelse, gjentatte ganger er ikke greit. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt hode så betyr det at de skal betale tilbake. Har en ikke planer om å betale tilbake så må man spør om de kan spandere heller. Jeg hadde spurt etter pengene hvis de ikke kom av seg selv.

Endret av The Silence
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker på det som at de betaler tilbake senere, eller at de betaler neste gang.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det betyr kan du låne meg, men det er nok mange som "glemmer" å betale tilbake. 

Anonymkode: 8d92e...725

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr jo at du bare legger ut for de...

Har du Vipps? Da er det enkelt å få pengene tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det betyr kan du låne meg, men det er nok mange som "glemmer" å betale tilbake. 

Anonymkode: 8d92e...725

Jepp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blue Ivy.

Når noen spør meg om jeg kan legge ut for de, så forventer jeg å få pengene tilbake. Dessverre, så skjer dette svært sjeldent. Folk er sleipe og ser på dette som en god mulighet å bli spandert på. Hvis folk ikke har tenkt til å betale tilbake, så bør de heller si "kan du spandere en øl på meg?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flere av mine venner kan spørre om jeg kan legge ut for de. Om jeg kan legge ut for en øl f.eks. Men hva betyr det? Jeg tror det betyr, kan du spandere for meg? Jeg får jo aldri pengene tilbake selv de noen ganger sier det. Hvis jeg kjøper en øl til de, så kan de si jeg får en øl av de neste gang vi er på byen, men det skjer jo aldri.

Så mener dere det betyr?

Anonymkode: 0dfc3...6ab

Hos vanlige folk så betyr det: "kan du betale nå, så får du tilbake etterpå". Vennene dine mener tydeligvis at du skal spandere. Om dette er noe som har skjedd flere ganger, så ville jeg rett og slett sluttet å spandere på dem siden det tydeligvis bare går én vei. Kanskje du kan si at "Nei, nå er det vel din tur å spandere på meg?". Og; "Hvorfor stikker du på byn uten penger?"

Anonymkode: 56832...f17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS.

Neste gang de kommer med en sånn der "legg ut for meg", så minn dem på at du ikke har fått tilbake fra siste gangene du la ut for dem og at gjelden deres begynner å ligne noe nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har en veninne jeg må minne på at jeg skal ha tilbake. Hun kan glemme det flere ganger, men jeg får de.

og jeg er slik selv, og har derfor sluttet å spørre om folk kan legge ut for meg. Nettopp fordi jeg er redd for at de skal tro at jeg "glemmer" , mens det faktisk er slik at jeg glemmer. 

Dessuten er det litt pinlig å spørre om å få tilbake penger. Synes jeg isåfall. 

Anonymkode: f8fa5...f80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Neste gang du er på byen bare si til de du har lagt ut for de skylder deg en øl... eller flere om de skylder det 

Anonymkode: aa0af...e14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...