Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er en vennegjeng (fem ektepar) som i flere år har møttes, feiret 30, 40 og 50 årsdager, og reist på turer sammen i inn- og utland. Nå er vi alle i 40-50 åra. Til tross for at min mann og jeg flyttet for noen år siden har vennskapene fortsatt og vi har møttes til de 'faste' vennefestene hvert år, og møttes også utenom disse. Vi har følt oss inkludert og som en del av gjengen. Nå har det imidlertid oppstått en situasjon som faktisk sårer, spesielt meg (min mann tar litt lettere på det). Ett av venneparene våre har tilgang på en hytte, og nå har de invitert alle til en helg der "fordi det er så lenge siden vi har vært på tur og møttes". I tillegg skal de ut lørdagskvelden og spise et bedre måltid..... Det vil si: alle er invitert bortsett fra oss. Hvordan vet vi så om denne turen? Jo, vi ble fortalt om den! D.v.s min mann fikk hjelp av en kamerat i helgen (kameraten som har tilgang på hytten) og han sa det til min mann. Argumentet for at vi ikke er invitert er at det er ikke plass til alle. Det er jo forsåvidt greit, men jeg kan ikke hjelpe for at jeg kjenner meg og min mann ekskludert. I tillegg så snakket jeg med en av mine venninner i helgen og jeg sa at vi skulle ha treffes snart alle sammen, b.l.a. fordi min mann akkurat har fylt 50, og vi snakket rundt det..... Hun sa ingen ting om turen de er invitert på.  (Det er mulig hun ikke vet at vi ikke er invitert). Vi har ikke så innmari stor vennekrets og prøver etter beste evne å ta vare på den vi har.....  Mitt spørsmål er: har jeg grunn til å være lei meg og såret? Eller er jeg for hårsår? 

Anonymkode: 9cc40...272

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det faktisk ikke var plass på den hytta, så var det ikke nok plass. Så akkurat det er vel ikke stort å gjøre med?

Men hva var grunnen til at akkurat dere ikke ble invitert, samtidig som de andre ekteparene i vennekretsen ble invitert?

Anonymkode: 5d0de...2ee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det ikke var plass så synes jeg de kunne ekskludert flere par, ikke bare ett par, som naturlig nok vil føle seg veldig utenfor.

Ja, TS, jeg ville også følt meg veldig såret. Hvis dere er usikker på denne 50-årsfeiringen nå, så bare gjør noe annet hyggelig dere to, f.eks reise bort sammen.

Anonymkode: 699b1...ee3

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva var grunnen til at akkurat dere ikke ble invitert, samtidig som de andre ekteparene i vennekretsen ble invitert?

Anonymkode: 5d0de...2ee

Det er jo selvfølgelig det hun ikke vet, og som hun er såret over.

• Liker 4
Skrevet

Forstår deg, kan godt være jeg hadde også følt det litt sårt. Men jeg hadde hevet meg over det, og bare vært hyggelig.

Skrevet

De andre har nok mye godt begynt å fase dere ut av denne gjengen, ikke stol på noen av de kjerringene mer

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det ikke er plass til mer enn åtte på hytta og dere i tillegg har flyttet vekk, så er det vel det som er grunnen. Forstår at du er lei deg, det er aldri gøy å følge seg eksludert, men jeg ville ikke lagt mer i det. Det  vel være mulig å gjøre noe sammen uten at alle skal innviteres hver gang? Er selv i en vennegjeng (slutten av 30-årene) der det ene paret flyttet et godt stykke unna, og da gjør vi natuligvis ting uten dem, men de innviteres til store/spesielle ting eller det vi måtte holde på med når de er i nærheten. Jeg er enslig og vant til å bli ekskludert fra masse greier som "bare er for par", det er nok ikke vondt ment, folk tenker seg bare ikke om. 

Anonymkode: 2b0f9...07a

• Liker 2
Skrevet

Vet ikke annet enn at plassmangel er grunnen. Det er det å bli holdt utenfor som sårer. Den følelsen er like sviende enten vi er 10, 20, 30 eller 40 år..... Jeg kommer nok til å heve meg over det og være hyggelig. Det kan nok hende jeg sier noe til min venninne som jeg snakket med lørdag, men kommer ikke til å klandre henne. 

• Liker 1
Gjest 2Bhonest
Skrevet

Kanskje de rett og slett kastet en terning om hvem de ville la være å invitere....

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser nå at det faktisk var den mannen som har tilgang til hytta som fortalte mannen din om hytteturen. Merkelig å være så åpen om en klar ekskludering. Kanskje han ikke har helt sosiale antenner.

Det kan jo hende ingen av de andre parene har noe med denne utvelgelsen å gjøre. Så fokuser på de andre parene, du.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Lille ️Cille skrev:

Vet ikke annet enn at plassmangel er grunnen. Det er det å bli holdt utenfor som sårer. Den følelsen er like sviende enten vi er 10, 20, 30 eller 40 år..... Jeg kommer nok til å heve meg over det og være hyggelig. Det kan nok hende jeg sier noe til min venninne som jeg snakket med lørdag, men kommer ikke til å klandre henne. 

He he. Jeg kjenner en som jeg kaller for Lille Cille. :) Men det er ikke deg.

Skrevet
1 time siden, Lille ️Cille skrev:

Hei. Skjønner at det er vanskelig. Men iom dette med plass, kanskje det er "naturlig" og da velge de som bor i nærheten?  Når man først må velge vekk noen. Hvis dere hadde blitt invitert og en av parene som bodde i nærheten ikke ble invitert kanskje hadde det blitt mer brutalt. På en eller annen måte.

Men mistenker at du tenker det er noe dypere enn dette.?

Selvsagt kunne de forebygget denne situasjonen ved å informere dere for nettopp å unngå misforståelser. " neste gang inviterer vi dere "

• Liker 1
Skrevet

Men hva er plass mangel tenker nå jeg da?

Er det at det ikke er nok sengeplasser, eller at det ikke er plass (rom nok) i det hele tatt.
Man kan jo alltid sove på sofa, eller ta med luftmadrass. Synes det er veldig dumt å ekskludere noen på den måten.
Burde hvertfall vært en dialog på det kanskje? Se muligheter osv? 

Hadde dette vært min gjeng hadde ikke ett par ikke blitt inkludert, det blir veldig feil.. (synes jeg hvertfall, lov å være uenig)

• Liker 1
Skrevet

Kanskje dette bare er toppen på isfjellet? Kanskje det er mange ting dere ikke blir invitert til lener, nå som dere har flyttet bort? Vennskap er mer enn å bare møtes en håndfull helger.

AnonymBruker
Skrevet

Noen mennesker er bare korttenkte. Kan hende at de ikke mente å såre deg eller kom på at det kunne skje. Vis ikke du klarer å la det passere så ville jeg ringt og spurt :) Så får du det ut av systemet. 

Anonymkode: 72a90...a64

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...