Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fant ut at jeg var gravid for ca 2 uker siden, har gått å engstet meg over så og si 0 symptomer pga tidligere SA. Men har fulgt med fra første graviditetstest til nå, og det begynte med svake streker, nå er strekene like sterk som kontroll streken. 😊 Nå er jeg i uke 6, er ikke særlig kvalm og sånne ting, men merker veldig til luft i magen, våkner om natten å har kraftig luft i magen opp til flere ganger. Er det noen andre som kan kjenne seg igjen i dette ? 

Anonymkode: 64cf4...194

AnonymBruker
Skrevet

Så og si ingen symptomer. Fikk høre sterk og fin hjertelyd på kontroll ved 13 uker. Er i dag 16 uker 😊 (Fortsatt lite symptomer)

Anonymkode: e4f0c...013

Skrevet

Ja, symptomene mine kom snikende fra uke 8 og utover:) 

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så og si ingen symptomer. Fikk høre sterk og fin hjertelyd på kontroll ved 13 uker. Er i dag 16 uker 😊 (Fortsatt lite symptomer)

Anonymkode: e4f0c...013

AnonymBruker
Skrevet

Så kjekt å høre at det er flere med lite symptomer. Gratulerer så mye med sterk og fin hjertelyd. ❤️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, hironakamura skrev:

Ja, symptomene mine kom snikende fra uke 8 og utover:) 

Ja og det er jo enda 2 uker til uke 8 for min del. Men har jo litt symptomer, som hyppig dobesøk, og masse luft i magen. Luften har faktisk blitt et problem for meg, for jeg føler jeg går å fiser hele dagen (beklager detaljer) :)

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja og det er jo enda 2 uker til uke 8 for min del. Men har jo litt symptomer, som hyppig dobesøk, og masse luft i magen. Luften har faktisk blitt et problem for meg, for jeg føler jeg går å fiser hele dagen (beklager detaljer) :)

Det er nok helt normalt med mye luft i magen i starten :) Du kan prøve noe som heter minifom som du får kjøpt på apoteket om du plages av det, jeg måtte ta det en periode i forrige svangerskap.

AnonymBruker
Skrevet

Pris deg lykkelig over at du ikke har symptomer! Jeg har hatt ømme brystet fra el (er 11+1 nå) - ikke at det er ille. Ellers merket jeg lite før den ekstreme kvalmen kom og holdt meg sykemeldt fra uke 7. Skulle gitt mye for å ikke merke noe! Er like normalt å ha symptomer som å ikke ha det :)

Anonymkode: 4585a...b6f

Skrevet (endret)

Hadde ikke noe særlig symptomer før uke 7 jeg heller, så helt normalt :)

Endret av Shinigami
Gjest Sisti
Skrevet

Hadde lite symptomer første trimester, bare litt småuggen innimellom (men ikke nok til å kalle det kvalme) og treg mage. Var ofte bekymret for at det ikke var liv. 

Men nå er jeg 30 uker på vei. :) Har fortsatt ganske lite plager i forhold til mange andre, og nå er jeg veldig glad for det. Det er lett å tro at "alle" får mye plager, men det er jo fordi vi uten plager ikke snakker så mye om de ikke-eksisterende plagene. 

Når det er sagt, du er fortsatt tidlig på vei, så det er fortsatt mulig du er blant de heldige som får en haug symptomer. ;) de dukker gjerne opp i uke 6-8. 

Skrevet

Jeg hadde det helt likt som deg, gikk og bekymret meg over lite symptomer, helt til uke 6/7... Da kom kvamen, ømme pupper, ekstrem luktesans osv. Fra da og frem til uke 16 var ganske jævlig, kastet opp masse og fikk ikke i meg mat eller drikke, så vær takknemlig hvis du slipper unna kvalmen:)

AnonymBruker
Skrevet

Så godt med mange svar :) Føler meg jo gravid selvom det er lite tegn. Skal nyte det så lenge jeg har det, og takk for råd mot luften i magen. Skal få kjøpt minofom på apoteket etter høytiden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...