AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #1 Skrevet 16. mai 2016 Jeg og barnefar er separerte. Så vidt jeg forstår så får vi delt foreldreansvar da. Han er kun oppgitt ved fornavn i journalen, da jeg ikke har telefonnummeret hans, personnummer eller adresse. Han har heller ikke vært villig til å gi meg noen av disse tingene. Derfor er jeg bekymret når det gjelder navnevalg. Far får jeg ikke kontakt med, og han lager generelt bare problemer når jeg spør om noe eller hvis noe forventes av han. Jeg har er navn som betyr mye for meg, men barnefar svarer kun "ingen" når jeg spør om hvilke han liker. Og når jeg spør om det er ok å kalle barnet det jeg liker, så svarer han ikke. Hvordan skal dette barnet få et navn? Anonymkode: 7fad7...de1
Synne-Marie Skrevet 16. mai 2016 #2 Skrevet 16. mai 2016 (endret) Ta kontakt med folkeregisteret. De kan veilede. Edit: Du kan gå inn via www.skatteetaten.no. Logger du inn via altinn får du tilgang til navneskjema og slikt, samt informasjon om hvor du henvender deg for mer informasjon og hjelp. Endret 16. mai 2016 av Synne-Marie
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #3 Skrevet 16. mai 2016 Det er uansett mor som har siste ordet juridisk, så dersom han viser så liten interesse hadde jeg bare meldt inn på egen hånd. Anonymkode: 38599...c69 8
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #4 Skrevet 16. mai 2016 20 minutter siden, Synne-Marie skrev: Ta kontakt med folkeregisteret. De kan veilede. Edit: Du kan gå inn via www.skatteetaten.no. Logger du inn via altinn får du tilgang til navneskjema og slikt, samt informasjon om hvor du henvender deg for mer informasjon og hjelp. Tenkte å ringe de på onsdag. Måtte bare høre om det er noen her inne som vet. Har noen uker igjen til termin heldigvis. 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er uansett mor som har siste ordet juridisk, så dersom han viser så liten interesse hadde jeg bare meldt inn på egen hånd. Anonymkode: 38599...c69 Men det stod at han måtte godkjenne etter at jeg har meldt inn navnet? Anonymkode: 7fad7...de1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #5 Skrevet 16. mai 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg og barnefar er separerte. Så vidt jeg forstår så får vi delt foreldreansvar da. Han er kun oppgitt ved fornavn i journalen, da jeg ikke har telefonnummeret hans, personnummer eller adresse. Han har heller ikke vært villig til å gi meg noen av disse tingene. Derfor er jeg bekymret når det gjelder navnevalg. Far får jeg ikke kontakt med, og han lager generelt bare problemer når jeg spør om noe eller hvis noe forventes av han. Jeg har er navn som betyr mye for meg, men barnefar svarer kun "ingen" når jeg spør om hvilke han liker. Og når jeg spør om det er ok å kalle barnet det jeg liker, så svarer han ikke. Hvordan skal dette barnet få et navn? Anonymkode: 7fad7...de1 Pass på å sikre deg kopi/utskrift av dine og fars meldinger. Noe spesielt at du ikke ikke kjenner twlefonnummeret og like fullt kan kommunisere med mannen, og heller ikke kjenner en fraseparert manns fødselsnummer. Kontakt folkeregisteret/skatteetaten. Anonymkode: d95c3...15c 3
Shabachtani Skrevet 16. mai 2016 #6 Skrevet 16. mai 2016 Det haster ikke å melde inn navn i folkeregisteret - jeg tror siste frist er når barnet er 6 måneder. Så dere har fortsatt tid til å snakke om navn, hvis han ønsker å være involvert men barnet må være født før det folkeregistreres. Trenger du å fylle ut skjema for barnet før det, typ melde til dåp, time på helsestasjon osv, så kan den hete typ "baby Hansen f. 4. juni" så lenge og navn rettes opp senere. Ikke stress med skjemaet
Silfen Skrevet 16. mai 2016 #7 Skrevet 16. mai 2016 HAr dere vært gift? Eller bare gått fra hverandre? Dersom sistnevnte så gi nå en go beng i han og gjør som du vil, når han er som han er. Ikke kast bort energi på søppel. 6
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2016 #8 Skrevet 17. mai 2016 Den 16. mai 2016 at 14.37, AnonymBruker skrev: Pass på å sikre deg kopi/utskrift av dine og fars meldinger. Noe spesielt at du ikke ikke kjenner twlefonnummeret og like fullt kan kommunisere med mannen, og heller ikke kjenner en fraseparert manns fødselsnummer. Kontakt folkeregisteret/skatteetaten. Anonymkode: d95c3...15c Vi var gift i 6 måneder. Så fødselsnr kjenner jeg ikke. Telefonnummeret tror jeg han har byttet, og han står ikke i telefonkatalogen. Så jeg får kun kontakt via Facebook-messenger, og det kan en nesten ikke oppgi som kontaktinfo? Den 16. mai 2016 at 15.06, Silfen skrev: HAr dere vært gift? Eller bare gått fra hverandre? Dersom sistnevnte så gi nå en go beng i han og gjør som du vil, når han er som han er. Ikke kast bort energi på søppel. Vi har vært gift i 6 måneder. Tok ut separasjon da det viste seg at han har vært utro i over ett år av forholdet vårt. Anonymkode: 7fad7...de1
ViljaH Skrevet 18. mai 2016 #9 Skrevet 18. mai 2016 Skatteetaten har fødselsnummer på din ektefelle, spør dem. Det står skrevet i toppen av selvangivelsen.
Gjest smilejenta Skrevet 18. mai 2016 #10 Skrevet 18. mai 2016 (endret) Hvordan formidler du hvilke navn du liker, i og med at du verken har telefonnummer, personnummer eller adresse som du fint ramser opp? Og hvis separasjonen deres var så dramatisk at han valgte å bytte nummer og holde det nye skjult, må du ha gjort noe drøyt.. Og far er kun nevnt ved fornavn i journalen? Hva med etternavn? Du visse ikke hva fyren du hadde et forhold til heter til etternavn? Endret 30. mai 2016 av ninuska_
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #11 Skrevet 18. mai 2016 Når dere er gift så har du god anledning til å få fatt i hans personnummer. Via selvangivelsen feks. Eller vielsesattesten/prøvingsattesten, om jeg ikke husker feil. I tillegg vil han automatisk bli satt opp som far til ditt barn her til lands, med mindre skilsmissen er et faktum. Du ville ikke blitt spurt om fars navn. Jeg ble ikke det som gift da jeg fikk barn. Eneste jeg ble spurt om var til helsekort for gravide, der fylte de i personnummer fra legekontoret etter å ha fått oppgitt hans navn og fødselsdato. Derfor er dette helt utrolig vanskelig å tro på. Anonymkode: 9b384...2aa 1
Gjest Blondie65 Skrevet 18. mai 2016 #12 Skrevet 18. mai 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Derfor er dette helt utrolig vanskelig umulig å tro på. Anonymkode: 9b384...2aa Rettet denne jeg.
Peter007 Skrevet 18. mai 2016 #13 Skrevet 18. mai 2016 Den 16.5.2016 at 9.56, AnonymBruker skrev: Det er uansett mor som har siste ordet juridisk, så dersom han viser så liten interesse hadde jeg bare meldt inn på egen hånd. Anonymkode: 38599...c69 Når begge foreldrene har foreldreansvar? Navneloven sier noe annet.
Peter007 Skrevet 18. mai 2016 #14 Skrevet 18. mai 2016 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når dere er gift så har du god anledning til å få fatt i hans personnummer. Via selvangivelsen feks. Eller vielsesattesten/prøvingsattesten, om jeg ikke husker feil. I tillegg vil han automatisk bli satt opp som far til ditt barn her til lands, med mindre skilsmissen er et faktum. Du ville ikke blitt spurt om fars navn. Jeg ble ikke det som gift da jeg fikk barn. Eneste jeg ble spurt om var til helsekort for gravide, der fylte de i personnummer fra legekontoret etter å ha fått oppgitt hans navn og fødselsdato. Derfor er dette helt utrolig vanskelig å tro på. Anonymkode: 9b384...2aa Jepp jeg mener også du har rett her
ninuska_ Skrevet 30. mai 2016 #15 Skrevet 30. mai 2016 Tråden er ryddet for spekulasjoner, ninuska_, adm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå