Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker mye stylingprodukter fordi håret mitt er umulig og nå har det tørka totalt ut. INGENTING fungerer, jeg har prøvd så mange fuktighetsgivende sjampoer og balsamer, samt hårkurer men ikke en dritt fungerer, håret forblir knusktørt. 

Hva er ditt favorittprodukt mot tørt hår? Det har aldri vært så ille før. 

Anonymkode: 6ce10...5a2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

ahhh, kjenner meg SÅ igjen! Har slitt med dette i mange år. Hadde en periode hvor jeg farget håret myye, men har nå klipt av de lange lokkene og har bare mitt naturlige hår igjen. Det er ikke kjempekort, men skulderlangt. Henger meg på for å få noen tips...

Jeg har en liten liste over ting som har fungert for meg;
- Myyye balsam for å gjøre håret "tyngre"
- Etter jeg har dusjet bruker jeg en tangle teezer når det er vått, og rett før det blir tørt. Deretter kan jeg ikke greie håret før neste dusj, fordi jeg da blir en vandrende sau. (dusjer forsåvidt bare om kveldene)
 - Sov med musefletter eller en lav hestehale HVER natt.
- Putetrekk i silke har fungert!
- Ha kaldt vann de siste minuttene i dusjen.
- Jeg bruker en god del, men ikke slik at det blir fett, hårolje etter dusj, og så morgenen etter. En liten dæsj i endene i håret de dagene jeg ikke dusjer. Jeg liker den de selger på Primark (hehe), men den fra marrocian? hair oil som du får kjøpt på frisørsalonger fungerer også (er dyrere). 
- Det å strie håret fungerer for mange, men for meg fungerer det godt å krølle håret på "krisedager"

Anonymkode: 54b20...bca

Skrevet

Jeg har alltid hatt veldig tørt hår, som har vært "umulig". Har nå gått over til balsam-metoden. Har ikke brukt sjampo på over 2 uker. Håret er MYE  bedre. Bruker Cosmica som vaske-balsam og Rainforest Balsam fra Body Shop som behandlende balsam. Lufttørker håret og har fått frem fine krøller :) 

Skrevet
Den 16. mai 2016 at 21.29, Lula skrev:

Jeg har alltid hatt veldig tørt hår, som har vært "umulig". Har nå gått over til balsam-metoden. Har ikke brukt sjampo på over 2 uker. Håret er MYE  bedre. Bruker Cosmica som vaske-balsam og Rainforest Balsam fra Body Shop som behandlende balsam. Lufttørker håret og har fått frem fine krøller :) 

Bruker du balsam bare i lengdene da? Blir håret seende fett ut? Kunne tenke meg å prøve dette, men håret mitt blir så innmari tungt hvis jeg bruker balsam i hodebunnen. 

Skrevet

Bruker Cosmica balsamen til vask. Dvs at jeg masserer den godt inn i hodebunnen. Den andre balsamen tar jeg i lengdene. 

Både hår og hodebunn er veldig tørt hos meg, så mitt hår har ikke blitt verken flatt eller fett. 

Noen kan få fett hår i en overgangsperiode, men det går visst over. Jeg vil anbefale deg å Google "balsammetoden" Da får du opp mye info, og kan lese deg litt opp før du tester

• 3 uker senere...
Skrevet
Den 15.5.2016 at 1.49, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker mye stylingprodukter fordi håret mitt er umulig og nå har det tørka totalt ut. INGENTING fungerer, jeg har prøvd så mange fuktighetsgivende sjampoer og balsamer, samt hårkurer men ikke en dritt fungerer, håret forblir knusktørt. 

Hva er ditt favorittprodukt mot tørt hår? Det har aldri vært så ille før. 

Anonymkode: 6ce10...5a2

Mitt valg er Vives senso duo serien. Det er olje og sjampo, best fungerer de sammen. Men flott om man også bruker en av delene. oljen fukter, det er helt klart, men det som er fint ved sjampoen er at den ikke tar bort all naturlig olja man allerede har på hodebunnen. Den tørker ikke håret og derfor kan du bruke den spesielt når du vil (eller må) vaske hodet hver dag. Kna kjøpes på nettet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...