Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Noen syns det er negativt at folk liker seg selv godt, andre syns det er negativt at folk liker seg selv veldig dårlig.

En som elsker seg selv, blir ofte sett på som veldig arrogant og selvgod, og vil ikke godta å bli behandlet dårlig.

En som hater seg selv, vil ofte godta at f.eks kjæresten er utro, siden de i underbevisstheten føler at de fortjener det

Hva syns du er best, og hvorfor?

Endret av UkjentN
Videoannonse
Annonse
Gjest supernova_87
Skrevet

Hvis man liker mennesker som hater seg selv best da er man ganske fucked up. 

Jeg tror det å hate seg selv også ofte kommer med en del negative syn på andre mennesker også, mens det å se positivt på seg selv gjør at man ser på andre positivt også. Jeg synes jo ikke det er noe hyggelig med de som har et grandiost selvbilde, men det er bedre enn at mennesker skal måtte gå å kjenne på et selvhat. 

Skrevet

Elsker!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Elsker!

Anonymkode: 17c22...2bf

• Liker 1
Skrevet

Det kan være mange grunner til at folk hater seg selv, de er ikke noe dårlige mennesker for det. Jeg har begge deler, like glad i dem selv om ikke alle er like glad i seg selv :) 

Skrevet

Folk som "hater" seg selv er ofte utrolig slitsomme å ha med å gjøre, så tror nok jeg foretrekker de som elsker seg selv. 

Skrevet
12 minutter siden, Evilposelos skrev:

Det kan være mange grunner til at folk hater seg selv, de er ikke noe dårlige mennesker for det. Jeg har begge deler, like glad i dem selv om ikke alle er like glad i seg selv :) 

Helt enig, de er absolutt ikke noe dårligere mennesker. Syns mest synd på dem jeg, når jeg ser hvordan de behandler seg selv, ved å godta at folk rundt dem behandler dem dårlig. 

Jeg trodde flere likte de som hatet seg selv bedre enn elsket, faktisk (janteloven)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker selvfølgelig mennesker som elsker seg selv, for de er positive og løfter opp andre. Om de derimot tråkker på andre og ser ned å andre, fordi de føler seg bedre, så blir det veldig negativt, og det orker jeg ikke.

Å henge med mennesker som hater seg selv er slitsomt og nedtrykkende. Det er selvfølgelig trist at de har de sånn, og jeg håper de får det bedre i livet og begynner å elske seg selv. Men om disse menneskene er positive til andre enn seg selv, kan jeg orke å henge med de, men man blir bare så sliten av det negative ...

Anonymkode: 1731f...11a

Skrevet (endret)
Den 15.5.2016 at 1.42, UkjentN skrev:

Noen syns det er negativt at folk liker seg selv godt, andre syns det er negativt at folk liker seg selv veldig dårlig.

En som elsker seg selv, blir ofte sett på som veldig arrogant og selvgod, og vil ikke godta å bli behandlet dårlig.

En som hater seg selv, vil ofte godta at f.eks kjæresten er utro, siden de i underbevisstheten føler at de fortjener det

Hva syns du er best, og hvorfor?

Nei, for hvis man elsker seg selv så skinner det ofte igjennom - for å elske i seg selv er et positivt ladet ord og da går det ikke an å være arrogant. Det er nesten umulig. Hvis noen hater seg selv så ville jeg oppfordret de til å elske seg selv i stedet.

Det kommer helt an på situasjonen rundt når en elsker/hater seg selv. hvis noen hater seg selv for å ha drept noen så er ikke det spesielt positivt f.eks. hvis noen elsker seg selv for det samme så er ikke det positivt heller (men da heter det vel ikke å elske i det hele tatt)... det kommer helt an på hva det gjelder. 

Endret av michaeline__07
AnonymBruker
Skrevet
Den 5/15/2016 at 1.50, Rainstorm skrev:

Hvis man liker mennesker som hater seg selv best da er man ganske fucked up. 

Jeg tror det å hate seg selv også ofte kommer med en del negative syn på andre mennesker også, mens det å se positivt på seg selv gjør at man ser på andre positivt også. Jeg synes jo ikke det er noe hyggelig med de som har et grandiost selvbilde, men det er bedre enn at mennesker skal måtte gå å kjenne på et selvhat. 

Bak et grandiost selv er det ofte selvhat/skam (jeg er feil, dårlig, ingenting), men grandiositeten er et forsvar mot skammen.

Anonymkode: de604...1b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...