Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg er 14 år og fikk altså for en stund siden en sååå fryktelig ide... altså, nå håper jeg bare noen der ute klarer å fraråde meg dette, jeg som er jomfru, singel og alt mulig... men så har jeg altså SÅ lyst! uff... hjelp meg? si noe til meg? vær så snill? :-?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du :P

Vet du hva? Det å ønske seg barn er ganske normalt, men du er altfor ung til det enda. Du må nok vente noen år.

Du er i denne sammenhengen bare barnet selv enda, og det å ha barn hører til i de voksnes verden.

Nyt tenårene fri og frank, få deg en utdannelse og et etablert hjem, så kommer både du og barnet til å få en god start. :kgblunk:

Gjest Janna
Skrevet

Kjære jente på 14 år :wink:

Barn har du nok av tid til å få. Du er bare 14, og jomfru, og singel. La deg selv være det en stund til du! :D Jeg tror det er biologisk at veldig mange jenter ønsker seg barn en periode i tenårene, selv om de er i en ganske umulig situasjon for å få barn. Kanskje det er en tankemodnings-prossess?? Uansett er det best for både deg selv og ditt(dine) fremtidige barn at du venter noen år. Du er jo ikke ferdig med ungdomsskolen engang (?) og har ikke så mye livserfaring som en som er noe eldre.

Hør på Hege, og din egen sunne fornuft :blunke:

Barn kommer nok når tiden er inne!! Tro meg :blunke:

Jeg er 18 år og gravid (10 uker på vei snart) og jeg tenker på mye rart vedrørende dette med å bli mor. En ting vet jeg med sikkerhet- hadde jeg blitt gravid tidligere vet jeg ikke hva jeg hadde gjort. Var ikke klar for det før for et års tid siden. Jeg ønsket meg også barn når jeg var 14 år, men ikke akkurat da. Jeg drømte om fremtiden. Ville ha barn i livet mitt.

Og det får nok du også tidsnok, men bli iallefall myndig og litt mer voksen først, og finn deg en gutt/mann som vil ta ansvaret sammen med deg 8)

Lykke til!!

Klem fra

Skrevet

Kjære jente på 14 år.

Kan godt forstå at du har lyst på barn, til tross for dine 14 unge år. Det kan nok se idyllisk ut å gå å trille barnevogn i parken eller på kjøpesenteret, kle den lille søte i nydelige klær....osv...Men det å ha barn er mer enn det. Å ha barn er et stort og tungt ansvar som du kommer til å ha hele livet ditt. Fra den dagen du får et barn, har du bekymringer hele livet.

Jeg var 25 år da jeg fikk mitt første barn, følte meg ikke moden før. Hadde nok lyst på et lite søtt barn som jeg kunne dulle med og kle i fine klær, men lengre strakk det ikke...

Nå er jeg 28 år og venter mitt andre barn.

Ei venninne av meg planla sitt første barn da hun var 18, det gikk kjempefint, til tross for at kjæresten hennes forlot henne under graviditeten. Men i dag, 11 år senere sier hun at hun på en måte "lekte mamma" hvis du skjønner hva jeg mener. Hun var egentlig ikke helt moden ennå, men prøvde å overbevise verden om at hun var det.

Jeg synes nok 14 år er fryktelig ungt til å få barn. Du har ungdomstida di foran deg, en tid du aldri får tilbake hvis du får barn nå....Iallefall ikke på samme måte som du vil få med en ungdomstid uten barn.

Tenk å måtte stå til disposisjon for et annet menneske hele døgnet, det er kanskje ikke noen drømmesituasjon i en alder av 14 år. Synes iallefall du skal vente i 4 år før du gjør noe med drømmen din.

Klem fra Zebb ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...