AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #1 Skrevet 15. mai 2016 Jeg er usikker på meg selv fordi jeg vet ikke hvordan jeg ser ut. Utseende mitt varierer fra speil, bilder jeg tar, bilder andre tar osv. I speil og bilder jeg selv tar så synes jeg at jeg ser bra ut. Og da er jeg selvsikker. Så kan jeg dagen etter se et bilde fra dagen før - hvor jeg følte meg bra - og ser veldig stygg ut på bildet. Da blir jeg veldig usikker. Jeg er ikke spesielt populær blant gutter, men får ofte kommentarer om at jeg er pen både fra gutter og jenter. Igjen så er det jo veldig individuelt hva folk synes er pent, så finner ingen svar der. Vil gjerne vite hvordan jeg ser ut og hvordan jeg ville sett meg selv fra utsiden. Noen tips og råd til meg? Anonymkode: 9ca42...029
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #2 Skrevet 15. mai 2016 Prøver å unngå å se meg selv i speilet. Blir det tatt bildet går jeg ut av "frame" Anonymkode: 0df23...82e
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #3 Skrevet 15. mai 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er usikker på meg selv fordi jeg vet ikke hvordan jeg ser ut. Utseende mitt varierer fra speil, bilder jeg tar, bilder andre tar osv. I speil og bilder jeg selv tar så synes jeg at jeg ser bra ut. Og da er jeg selvsikker. Så kan jeg dagen etter se et bilde fra dagen før - hvor jeg følte meg bra - og ser veldig stygg ut på bildet. Da blir jeg veldig usikker. Jeg er ikke spesielt populær blant gutter, men får ofte kommentarer om at jeg er pen både fra gutter og jenter. Igjen så er det jo veldig individuelt hva folk synes er pent, så finner ingen svar der. Vil gjerne vite hvordan jeg ser ut og hvordan jeg ville sett meg selv fra utsiden. Noen tips og råd til meg? Anonymkode: 9ca42...029 Veldig vankelig å dømme utseende ditt uten å se deg, men hvis du syns du ser godt ut i speilet, så går du ut fra det. Noen er alltid fotogene på bilder, andre er aldri, mens andre igjen er en blanding. Jeg tror det beste du kan gjøre er å tenke mindre over utseende ditt for å dempe usikkerheten din. Føler du at usikkerheten din hemmer deg i møte med andre mennesker? Anonymkode: 02b3f...260 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #4 Skrevet 15. mai 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veldig vankelig å dømme utseende ditt uten å se deg, men hvis du syns du ser godt ut i speilet, så går du ut fra det. Noen er alltid fotogene på bilder, andre er aldri, mens andre igjen er en blanding. Jeg tror det beste du kan gjøre er å tenke mindre over utseende ditt for å dempe usikkerheten din. Føler du at usikkerheten din hemmer deg i møte med andre mennesker? Anonymkode: 02b3f...260 Ja, jeg føler det. Fordi jeg føler meg ofte stygg, og da vil jeg ikke snakke med gutter som jeg liker fordi jeg er redd han synes jeg er stygg og. De dagene jeg er fornøyd, så bryr jeg meg ikke om hva andre synes. Men lurer på om jeg er "så pen" som jeg tror eller om jeg er så stygg som jeg andre ganger tror... Altså når jeg føler meg pen, så føler jeg meg veldig pen, og omvendt når jeg føler meg stygg. Anonymkode: 9ca42...029
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #5 Skrevet 16. mai 2016 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg føler det. Fordi jeg føler meg ofte stygg, og da vil jeg ikke snakke med gutter som jeg liker fordi jeg er redd han synes jeg er stygg og. De dagene jeg er fornøyd, så bryr jeg meg ikke om hva andre synes. Men lurer på om jeg er "så pen" som jeg tror eller om jeg er så stygg som jeg andre ganger tror... Altså når jeg føler meg pen, så føler jeg meg veldig pen, og omvendt når jeg føler meg stygg. Anonymkode: 9ca42...029 Kan forstå følelsen, men tror du har godt av å forsøke og dra tankene litt mer mot midten, både når du tenker du er pen, og når du tenker du er stygg. Da er det lettere å få en stabil tanke om utseende ditt, og da bør også usikkerheten din minke. Et annet tips er å ikke tenke for mye, eller legge for mye i likes du får på bilder på sosiale medier dersom du gjør det, det er en typisk måte å fore usikkerheten ytterligere på. Vet ikke hvordan du møter gutter? Har dem sett deg utenom bilder, så vet de jo hva de går til i alle fall :-) Anonymkode: 02b3f...260 2
UkjentN Skrevet 16. mai 2016 #6 Skrevet 16. mai 2016 Jeg har noen tips til deg! For det første, så syns jeg du skal bruke litt tid hver dag, på å prøve å gjøre deg selv til en bedre versjon av deg selv. Hvis du spiser sunnere, så skal jeg love deg at det gjør at du føler deg bedre. I tillegg til det gjøre at du får finere hud osv. Drikk også mye vann! I tillegg så kan du gjøre deg selv penere, ved å sette fokus på dine gode sider. Ikke prøv å bli en dårligere versjon av en annen person som du syns er pen. Prøv heller å gjøre den personen du allerede er, litt penere! Har du mørkt hår, så kle deg i litt lysere klær for å legge til kontraster i helheten av utseende ditt. Og hvordan man ter seg har veldig mye å si på utsende. Noen ser stygge ut på bilder, men når man ser dem på film eller i virkeligheten, så har de en veldig sexy og tiltrekkende måte å være på. Kanskje de smiler pent og har karisma! Dette er vanskelig å se på et bilde, for det ligger i bevegelsen av kroppen din, og øynene! Mitt beste tips til hvordan du kan bli mer sexy og fin, er å si til deg selv at du er det! Hver gang du ser deg i speilet, si til deg selv at du ser bra ut idag Har du lagt merke til at noen egentlig ikke er så VELDIG pene, men pga at de tror på seg selv og er selvsikre, så gjør det at folk ser på dem som en av de peneste i klassen f.eks! Dette er fordi det at man er selvsikker, utrykker at man er bra nok! Samtidig er det noen som ikke er selvsikre i det heletatt, og utstråler en følelse av "hvordan kan du like meg, jeg er jo så stygg" og dette gjør dem faktisk til mindre populære blant gutter osv. De er egentlig ekstremt pene, men pga at de ikke tror det selv, så faller de ned noen hakk.. Beste du kan gjøre for å få bedre selvfølelse, er å fokusere på dine sterkeste sider! Jobb med de positive tingene du ser i deg selv, og gjør dem bedre! Hvis du gjør små forskjeller hele tiden, ikke å forandre utseende drastisk, men f.eks bruke krem på huden og drikke det ekstra glasset med vann. Mange jenter har ikke så veldig fine øyne, lepper eller fint hår, MEN de har en glow i ansiktet og i huden, som tyder på at de er veldig sunne. Dette er noe av det jeg syns er fineste av alt, denne hudtypen! Si til deg selv at du er pen så ofte du kan! Selvom du ikke tror på det heletiden, så si det!! Etterhvert vil du sannsynligvis tro mer og mer på det, og kanskje du får denne attituden som veldig mange syns er veldig sexy. Troen på at du selv er bra nok! Lur deg selv, og tving deg selv til å mene du er pen. Jeg lover deg at det vil gjøre NOE positvt med deg I tillegg så er en positiv holdning til ting veldig attraktivt! 1
UkjentN Skrevet 16. mai 2016 #7 Skrevet 16. mai 2016 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg føler det. Fordi jeg føler meg ofte stygg, og da vil jeg ikke snakke med gutter som jeg liker fordi jeg er redd han synes jeg er stygg og. De dagene jeg er fornøyd, så bryr jeg meg ikke om hva andre synes. Men lurer på om jeg er "så pen" som jeg tror eller om jeg er så stygg som jeg andre ganger tror... Altså når jeg føler meg pen, så føler jeg meg veldig pen, og omvendt når jeg føler meg stygg. Anonymkode: 9ca42...029 Angående dette, så vil jeg si at du mest sannsynlig ikke ser noe verre ut de dagene du syns du ser veldig stygg ut! Jeg tror du kan ha litt problemer med ditt eget selvbilde, og at det skyldes humøret ditt generelt. Jeg syns du skal prøve å være obs på, de gangene du mener du ser veldig stygg ut, at det kan være at du selv har et litt feil bilde på hva virkeligheten egentlig er, der og da. Prøv å glem det, og som jeg skrev tidligere, si til deg selv at du ser bra nok ut! Endret 16. mai 2016 av UkjentN 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #8 Skrevet 16. mai 2016 Jeg synes selv også at utseendet mitt varierer en del. På mine gode dager har jeg større øyne og litt smalere ansikt. Da er jeg fornøyd. På mine dårlige dager har mindre, mer "sammentrykte" øyne, og ansiktet ser bredere ut. (Kanskje ansiktet er litt mer "opphovnet", ikke vet jeg). Det er vel millimeter-forskjeller, men det gir ganske stort utslag i utseendet, synes jeg - det blir enten pen eller ikke pen. Jeg møter folk på mine mindre pene dager, men vil helst ikke gå på noen date da. Det dumme er at jeg ikke vet på forhånd om jeg blir pen eller ikke pen en dag. Anonymkode: 82405...7b2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #9 Skrevet 16. mai 2016 På meg virker det allerede som du har et litt for stort fokus på utseende. Du vil ha gode dager og du vil ha dårlige dager. Du må gjerne utheve det du syns gjør deg selv flott, men syns det er bedre med en sunn tilnærming til utseende der du tenker du ser godt nok ut, og ikke tenker du ser perfekt ut. Jeg ville tatt tips fra anon: 02b3f. Jeg tror noen av tipsene fra UkjentN kan styrke usikkerheten din. Anonymkode: f3187...c47 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå