Gå til innhold

Maur i leiligheten vi leiger.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere!

Jeg er ei jente på 24 år og jeg har et problem som jeg ønsker å få flere synspunkter på.
Jeg og min kjæreste leier en kjellerleilighet nerme en strand på vestlandet.
Vi flyttet inn i februar. Dagen før vi egentlig skulle flytte inn så fikk vi beskjed om at hvis vi ville komme og hente nøkler å "få" leiligheten så kunne vi bare komme. Så vi kom og hentet nøklene hos han vi leier hos, og diskuterte hvor vi ville ha ditt og datt :).
Jeg husker at jeg så et par stk med maur på kjøkkenet men tenkte at det var forrige leieboer som kanskje var litt "gris"... (Tanten min har leid her før og hun hadde aldri noe maur problem). 

Jaja, ukene gikk og vi merket maur i kjøkken og stue. Jeg hater maur noe ektremt, ihvertfall når de begynner å krype på meg, noe de gjorde da de var i både teppe + softa i stuen. (vi har åpen kjøkken og stue). Så kjøpte jeg maurpulver og maurboks og satte rundt i leiligheten. 
Etter noen uker så var det maur på badet også.. De var på gulv, vegger OG i taket. Sto på badet en dag, og plutselig så datt det ned en maur fra taket og rett i pannen på meg.  Så gidde jeg beskjed til han vi leier hos at vi har hatt problemer med maur her nede og at det er ikke noe kjekt. Han var veldig snill, tok det på alvor og sa at det er uakseptabelt. Han for å kjøpte sånn maurgelemiddel. Men etter en stund så fant vi ut at ingenting virket mot disse maurene. Jeg kom på soverommet en dag, og det var sykt mye maur over alt. Fikk helt panikk, på SOVEROMMET der vi sover .... Der gikk grensa mi :( Så gidde pent beskjed at de ikke går vekk... Så kan kontaktet Anticimex (skadedyrkontrollen). 

Anticimex kom og jeg forklarte problemet. Han sprayet med den sprayen sin litt her og der, og la frem 2 maurbokser.
Sa at vi skulle gi det 2 dager, og hvis problemet er enda der så skulle vi ta kontakt. 
Lot det gå 3-4 dager, maurene var fremdeles overalt.
Anicimex kom tilbake og gjorde akkuratt likt. Sprayet her inne og utforbi rundt huset. 
Etter ca 2 uker så var maurene fremdeeeles ikke borte. Så Anticimex kom for 3 gang og gjorde akkuratt det samme.

Nå er det ca 4 dager siden de var her og maurene er ikke borte. Skal bake til 17 mai men frister å bare drite i alt pga dette er ekkelt.
Etter mye babbling fra meg, ønsker jeg å høre hva dere synes vi bør gjøre? Jeg skal ha en baby om 2 mnd og har ikke lyst å ha mitt barn her med maur både på gulver, kjøkken, bad, soverom osv. What to do?
Skal jeg gi beskjed til han oppe at hvis maurene ikke går vekk i løpet av 1 mnd så flytter vi ut? Kanskje jeg overreagerer men maur er noe av det verste jeg vet og det tar skikkelig innpå meg. Gå rundt å vaske dagen lang med stor mage som strutter ut.. Ikke noe gøy ;( 

Hilsen en frustrert jente! 

Anonymkode: 9d195...863

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var jo plagsomt. 

Jeg har brukt diverse maurmiddel kjøpt hos jernvare butikk. 

Disse har alltid fungert. Maurene tar med seg giften til tua og hele gjengen dør. 

Jeg gjorde nettopp dette med noen som er i verandaen vår. Noen dager etter lå det hundrevis døde maur omkring. 

Et provisorisk tiltak for å hindre maurene å komme opp på et bord er å sette bordbeina i kopper med vann. 

Lykke til. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Greier du å identifisere hvor de kommer inn? 

Både bakepulver og knust tørket mais skal være effektivt mot maur. Bakepulver har jeg selv observert effekten av. 

Anonymkode: 86927...e32

AnonymBruker
Skrevet

Du må vaske der de kommer inn, maur legger igjen duft så kameratene skal vite hvor de skal gå, det er derfor de går i "sti". Sa ikke anticimex mannen noe til dere om hva dere bør gjøre i tillegg til sprayingen?

Anonymkode: 499d3...952

Skrevet
Den 15.5.2016 at 23.48, stan skrev:

Det var jo plagsomt. 

Jeg har brukt diverse maurmiddel kjøpt hos jernvare butikk. 

Disse har alltid fungert. Maurene tar med seg giften til tua og hele gjengen dør. 

Jeg gjorde nettopp dette med noen som er i verandaen vår. Noen dager etter lå det hundrevis døde maur omkring. 

Et provisorisk tiltak for å hindre maurene å komme opp på et bord er å sette bordbeina i kopper med vann. 

Lykke til. 

Vil ikke bordet råtne da? 

Skrevet (endret)
3 timer siden, ambivalentReaction skrev:

Vil ikke bordet råtne da? 

Provisorisk tiltak. Kommer litt ann på hva bordbeina er laget av. Bruk plastposer rundt beina i verste fall. 

Vi hadde invasjon på kjøkkenet for tre-fire år siden. Selve bordet sikret vi med engangs beger med vann i. Benker og skap med dobbeltsidig teip. 

Ellers vasket vi grundig med eddik og brukte maurmiddel. Innen en uke var det ikke en maur å se. Eddik fjerner lukt sporene maurene legger igjen. 

Det er mest på våren maurene kommer inn, men nå er vi forberedt. Så år for år har vi drevet maurene lenger ut. I år har vi ikke sett noen inne. Men har lagt ut gift rundt huset der de var i fjor og der vi ser de har etablert seg. 

I hagen kan maurene være, men huset vil jeg ha i fred. 

Endret av stan
Skrevet

Godt med vaskemiddel og vann, så kommer ikke mauren der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...