Gå til innhold

Feil kjøreretning i 80-sone. Hvordan komme seg ut av det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/2016/05/15/Eldre-kvinne-kjørte-i-feil-retning-i-Okstadbakken-12738989.ece

Lenken er fra en avisartikkel om en fører som kjørte i feil retning på en vei med fartsgrense 80 og midtrabatt. Livsfarlig, og litt uforståelig at det skjer. 

Men, når det først skjer, hvordan skal man reagere hvis man finner seg selv kjørende i feil retning på en trafikert vei med midtrabatt? Hvorfor kjører ikke disse menneskene ut til siden på veiskulderen og stanser? Og hvordan skal man reagere om man møter en slik fører på veien? Prøve og stanse ham eller komme seg unna og ringe politiet?

Anonymkode: b85be...c08

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville stoppet foran dem og skrudd på nødblinken. Hvis det er to felt ville jeg prøvd å stanse en til bil og blokkert hele veien slik at de kunne snu.

Hvis jeg selv havnet der hadde jeg skrudd på nødblinken og ringt politi eller veihjelp, med mindre det var i en sving, da hadde jeg flyttet bilen slik at den var mer synlig. Eventuelt skrudd på nødblink og så rygget ut der jeg kom fra.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Jeg ville stoppet foran dem og skrudd på nødblinken. Hvis det er to felt ville jeg prøvd å stanse en til bil og blokkert hele veien slik at de kunne snu.

Hvis jeg selv havnet der hadde jeg skrudd på nødblinken og ringt politi eller veihjelp, med mindre det var i en sving, da hadde jeg flyttet bilen slik at den var mer synlig. Eventuelt skrudd på nødblink og så rygget ut der jeg kom fra.

Men hvis det er en 80-vei, og det går fort nok så ville vel dette ha vært like farlig som å holde seg unna, krysse fingrene og be om at det går bra?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men hvis det er en 80-vei, og det går fort nok så ville vel dette ha vært like farlig som å holde seg unna, krysse fingrene og be om at det går bra?

Hvis de kommer kjørende i 80 mot meg vil jeg selvsagt svinge unna, men hvis de har lav fart ville jeg stoppet foran dem. 

• Liker 1
Skrevet

Tråden ryddet for tulleinnlegg.

Bond, forumansvarlig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...