gurkemeie Skrevet 15. mai 2016 #1 Skrevet 15. mai 2016 Hei! Jeg har fastlege i hjembyen og var hos legen rundt påsketider og tok blodprøver som viste for lave verdier av stoffskiftet (jeg har diagnosen hypotyreose). Jeg var samtidig influensasyk og legen mente det kunne påvirke stoffskiftet. Derfor mente hun at jeg skulle ta nye blodprøver i midten av mai. Jeg bor nå 4 timer unna, og har ikke muligheten til å dra hjem for å ta de. Legen visste ikke helt hvor jeg kunne henvende meg, men hun skrev ut papirer som jeg skulle ta med meg. Er det noen som vet om jeg kan gå til laboratorie på sykehus for å levere papirene og ta de der? Skal ringe sykehuset på onsdag (for jeg tror ikke det er åpent i morgen?), men ville høre her i mellomtiden.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #2 Skrevet 15. mai 2016 2 minutter siden, gurkemeie skrev: Hei! Jeg har fastlege i hjembyen og var hos legen rundt påsketider og tok blodprøver som viste for lave verdier av stoffskiftet (jeg har diagnosen hypotyreose). Jeg var samtidig influensasyk og legen mente det kunne påvirke stoffskiftet. Derfor mente hun at jeg skulle ta nye blodprøver i midten av mai. Jeg bor nå 4 timer unna, og har ikke muligheten til å dra hjem for å ta de. Legen visste ikke helt hvor jeg kunne henvende meg, men hun skrev ut papirer som jeg skulle ta med meg. Er det noen som vet om jeg kan gå til laboratorie på sykehus for å levere papirene og ta de der? Skal ringe sykehuset på onsdag (for jeg tror ikke det er åpent i morgen?), men ville høre her i mellomtiden. Noen større sykehus, om ikke alle, har muligheter for dette. Ring og spør, eller vi må vite hvor du bor for å kunne hjelpe mer. Anonymkode: 0bfbf...ab9
gurkemeie Skrevet 15. mai 2016 Forfatter #3 Skrevet 15. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Noen større sykehus, om ikke alle, har muligheter for dette. Ring og spør, eller vi må vite hvor du bor for å kunne hjelpe mer. Anonymkode: 0bfbf...ab9 Jeg bor i Kristiansand.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #4 Skrevet 15. mai 2016 Ja, det kan du. Jeg har hypertyreose og tar på sykehuset hver gang. Bor i Arendal. Anonymkode: fc770...2ea
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #5 Skrevet 15. mai 2016 Blodprøver rekvirert av fastlegen altså. Anonymkode: fc770...2ea
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #6 Skrevet 15. mai 2016 Det har skjedd et par ganger hvor jeg har fått med rekvisisjon fra fastlegen med hvilke prøver som skulle tas, og så dratt på sykehuset her jeg bor og fått tatt prøvene. Bor i Hedmark, men vil tro det er mulig andre steder og. Spørsmålet er vel egentlig om fastlegen din og sykehuset bruker samme lab for å fremkalle prøvene, da forskjellige lab'er har forskjellige referanseområder.. Vet ikke om det har noe å si, men vet det har vært snakk om forskjellige referanseområder i forskjellige stoffskifteforum (har selv lavt stoffskifte). Anonymkode: 710dc...1e4
Sulosi Skrevet 15. mai 2016 #7 Skrevet 15. mai 2016 Du kan fint ta blodprøvene på sykehuset i Kristiansand. Datteren min tar alltid med seg blodprøverekvisisjonen (den rosa og hvite lappen) til sykehuset Krs fordi hun har så vanskelige årer å stikke i at hun kun vil la "hun med rødt hår og fletter" stikke. Ingen problem.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #8 Skrevet 16. mai 2016 Du tar bare med blodprøvearket og går rett på sykehuset, til labben der. Anonymkode: 3e08a...37e
gurkemeie Skrevet 23. mai 2016 Forfatter #9 Skrevet 23. mai 2016 Den 15.5.2016 at 22.52, AnonymBruker skrev: Ja, det kan du. Jeg har hypertyreose og tar på sykehuset hver gang. Bor i Arendal. Anonymkode: fc770...2ea Åh, så bra. Vet du noen åpningstid på laboratoriet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå