Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det hender jeg går og får brynene nappet hos hudpleier, i tillegg til at jeg forsøker å klippe meg ca hver 3. mnd hos en god frisør. Hvis jeg ønsker å endre på fargen på håret går jeg alltid til frisør og betaler heller det det koster! Å kunne slappe av i frisørstolen og være nesten garantert å gå ut fornøyd opplever jeg som veldig positivt kontra hjemmefarging som jeg ikke er veldig flink på.

Ellers prøver jeg å skifte ut sminken min til holdbarhetsdato, smøre meg med fuktighetskrem jevnlig på kroppen og være flink til å stelle føttene mine da jeg går mye på jobb.

Hva er personlig velvære for deg? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barberer alltid legger annenhver dag og armhuler hver dag, samt trimmer nedentil. Sommer som vinter. Blir aldri skog her i gården :) Ikke noe krav eller ønske fra mannen min, men jeg liker rett og slett å ha glattbarberte legger til enhver tid. 

Smører meg alltid, uten unntak, med bodylotion etter dusj. 

Bruker å bade i badekaret regelmessig, med gode badebomber fra Lush evt annen badeolje. Det er virkelig max velvære! 

Er nøye med hudpleieprodukter til ansiktet. Og helt nazi på å fjerne sminke og rense huden hver eneste kveld. Uansett promillenivå.. Har alltid prioritert gode produkter og bra renseregime, og det tror jeg betaler seg nå. Er i tredveårene og har nesten ikke ei rynke. 

Hårkur tar jeg også regelmessig. Og jeg klipper tuppene før de blir altfor slitt :) 

En ting jeg skal bli flinkere på er å huske å smøre føttene med fotkrem. Der er jeg helt elendig. I fjor sommer så var jeg til hudpleier og fikk fotmassasje og pedikyr. Det var helt himmelsk! Tror jeg skal unne meg det med jevne mellomrom. Har selv en jobb der jeg går 10 000 skritt før lunsj....så det behøves til trøtte bein. 

Gjest uN91s
Skrevet (endret)

Det jeg gjør jevnlig for å føle meg vel: Fjerner hår jevnlig. Sørger for at brunfargen holder året rundt og bruker gode produkter som gjør at jeg får myk og glødende hud. Smører meg etter hver dusj og på kvelden. Pedikyr med fin neglelakk på negler. Filer hæler og sørger for at jeg har fine myke føtter en eller to ganger i uken. Bruker fotkrem hver kveld. Renser ansikt og pleier huden. Sørger for at jeg har pene, lange negler. Tar B-vitamin som gjør at jeg får penere negler. Ser stor forskjell på når jeg tar det fast og når jeg glemmer det. Driver å kjøper inn pene nude-inspirerte neglelakker nå. Men sliter med å finne de fargene jeg ser for meg i hodet.

Skal begynne med vippe extension fast nå etter at jeg fant den perfekte størrelsen som gjør at ingen tror de er falske. Napper øyenbryn hver gang det trengs og har lært meg å fikse de veldig fint. Skal også begynne å gå til hudpleier en gang i måneden for å rense huden og klemme ut porer. Sliter med porer på nesen men bruker differin gel så håper at det skal bedre nesen. 

Har bleket tenner for å få et hvitt naturlig resultat. Så jeg opprettholder hvitfargen ved å forsøke å spise riktig og bedrive god tannpleie. Er fortsatt litt dårlig på tanntråd:fnise: 

Sånn ellers må bli flinkere til å bruker dermarollen jeg kjøpte. Kostet tross alt litt. Hårkur er også noe jeg må bli flinkere til. Skal ta anti-perm for å få rett hår snart, så burde absolutt hårkure for harde livet frem til da!

Men ordentlig velvære for meg er å finne fine klær! Kjøpe masse fine kjoler å bruke i hverdagen. Fine feminine smykker og pene hårfrisyrer. Elsker å pynte meg! Har spesielt fått dilla på enkle, pene gullkjeder og ringer. Slanke og enkle (dårlig forklart men).

Endret av uN91s

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...