Gå til innhold

Skattebegrensning og skatt tilgode

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid betalt litt ekstra i skatt av angst for å få restskatt. Nå har jeg lagt merke til i tidligere skatteoppgjør at skatt tilgode er trukket fra skattebegrensning. Eller jeg tror det er det som er gjort?

Det står nemlig dette: Utbetalt/motregnet etter tidligere skatteoppgjør...så er beløp som er eksakt beløp som skatt tilgode trukket fra skattebegrensning. 

Kan noen som jobber med dette forklare dette for meg? Altså ,hvordan det fungerer,hvordan skatt tilgode trekkes fra skattebegrensning. Tenker skatteetaten at jeg har god skatteevne eller noe? Hvis noen kunne forklare hadde jeg vært svært takknemlig. 

Anonymkode: 7eb48...bdd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

ingen?

AnonymBruker
Skrevet

Skatt til gode som du allerede, tidligere, har fått utbetalt, trekkes i fra når skattebegrensningen utbetales :)

Anonymkode: 326d5...af0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg fått med meg og ser jo forsåvidt men jeg trenger å vite grunnlaget for det. :)

AnonymBruker
Skrevet

Skatt tilgode har blitt til fordi jeg bevisst betalte for mye og måtte klare meg med mindre. Disse pengene er jo trukket fra egen inntekt og i realiteten er mine. Hvordan kan de da trekkes fra skattebegrensning?

AnonymBruker
Skrevet

Det trekkes kun fra dersom du allerede har fått de utbetalt eks. hvis du har søkt om begrensning for 2014 og fikk igjen 3.000 på skatten i 2015, så trekker de fra de 3.000 som du allerede har fått utbetalt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og begrunnelsen er?

AnonymBruker
Skrevet

hva har skatt tilgode med skattebegrensning å gjøre? Det jeg lurer på. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og begrunnelsen er?

At du allerede har fått skatt-til gode-pengene utbetalt!!!!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du skal da ikke ha dem utbetalt to ganger, dvs dobbelt opp!

AnonymBruker
Skrevet

At det går an å misforstå så mye. Skatt til gode er trukket fra det jeg skulle hatt fra skattebegrensning. Beløpet skulle vært høyere. Jeg ønsker å vite hvorfor. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er du som misforstår, du har jo fått svaret på det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke du vet hva jeg snakker om engang. Det aller første innlegget ditt er bevis på det når du bare sier det jeg allerede har sagt. Så fortsetter du om at jeg har fått min skatt til gode. Jeg tror andre som kan dette kan dette bedre enn deg som bl.a han her. 

http://www.meforum.info/viewtopic.php?t=16591

AnonymBruker
Skrevet

Takk for hjelpen du som prøvde å hjelpe her. :)

Kanskje du har rett. Jeg vet ikke. Jeg får google mer. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...