Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har den siste tiden lagt merke til økningen av rasisme blant det norske folk. Jeg er litt flau fortiden over å være norsk, når jeg ser hvor trangsynte mange er, som om de ikke klarer å tenke for seg selv. I tillegg har jeg pratet med engelske folk, som sier de har fått med seg at Norge er et av europas mest fremmedfientlige land omdagen.

F.eks når de ser at en araber gjør noe fælt, så hører man selvfølgelig om det på nyhetene. F.eks et selvmordsangrep. De som ikke klarer å tenke videre, ikke klarer å tenke for seg selv, klarer da selvfølgelig ikke å tenke seg frem til at alle andre enn den ene selvmordsbomberen i området, ikke gjorde det! De var uskyldige, akkurat som deg selv. Og når USA og NATO går til angrep mot et land, så er det en selvfølge at det vil være innbyggere i landet som vil jobbe imot, som ønsker å stå opp for sitt eget land. Når disse gjør en uting, så klarer ikke de som ikke tenker selv å tenke seg frem til at, dette er en reaksjon på det NATO, med USA i spissen, har gjort dem. Hva hadde du syntes, hvis spanjoler hadde sett på deg som en terrorist, og trodd at du var akkurat som Breivik, uten at du hadde gjort noe som helst? Dette er jo en av de eneste tingene de har hørt om nordmenn på nyhetene, de siste årene. Om de hadde vært som rasistene uten tankevirksomhet her i Norge, så ville de trodd at alle andre nordmenn er sånn, siden det er det eneste de har hørt om oss. De klarer jo ikke å tenke seg frem til at dette bare var 1 eneste person, og at alle andre i landet IKKE gjorde noe denne dagen. Akkurat som de andre irakerne ikke gjorde noe da Saddam Hussein gjorde noe negativt.

Når man har lært at negere oppfører seg dårlig, og får en negativ holdning til dem som folk, så møter man dem med en negativ holdning. Det er derfor man ikke får positivitet tilbake. Jeg møter alle mennesker på helt like måte, og tenker ikke noe negativt om dem, om de ikke har gjort meg noe negativt. Derfor har jeg aldri opplevd at en afrikaner har gjort meg noe, jeg har alltid blitt behandlet helt likt av alle typer mennesker.

Har du vokst opp i et hjem hvor foreldrene dine har behandlet folk etter hudfarge og nasjonalitet? Hvor du har fått høre at den ene nasjonen oppfører seg sånn, og den andre oppfører seg annerledes? At dette er pga hudfargen, og ikke oppvekst?

Eller har du lært at mennesker er mennesker, og det bare er kulturen som er forskjellig. At man selvfølgelig oppfører seg litt annerledes, om man er født i en annerledes kultur. At et menneske skal bli behandlet etter hvordan man oppfører seg, og ikke hvordan man ser ut?

Endret av UkjentN
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
14 minutter siden, UkjentN skrev:

Jeg har den siste tiden lagt merke til økningen av rasisme blant det norske folk. Jeg er litt flau fortiden over å være norsk, når jeg ser hvor trangsynte mange er, som om de ikke klarer å tenke for seg selv. I tillegg har jeg pratet med engelske folk, som sier de har fått med seg at Norge er et av europas mest fremmedfientlige land omdagen.

F.eks når de ser at en araber gjør noe fælt, så hører man selvfølgelig om det på nyhetene. F.eks et selvmordsangrep. De som ikke klarer å tenke videre, ikke klarer å tenke for seg selv, klarer da selvfølgelig ikke å tenke seg frem til at alle andre enn den ene selvmordsbomberen i området, ikke gjorde det! De var uskyldige, akkurat som deg selv. Og når USA og NATO går til angrep mot et land, så er det en selvfølge at det vil være innbyggere i landet som vil jobbe imot, som ønsker å stå opp for sitt eget land. Når disse gjør en uting, så klarer ikke de som ikke tenker selv å tenke seg frem til at, dette er en reaksjon på det NATO, med USA i spissen, har gjort dem. Hva hadde du syntes, hvis spanjoler hadde sett på deg som en terrorist, og trodd at du var akkurat som Breivik, uten at du hadde gjort noe som helst? Dette er jo en av de eneste tingene de har hørt om nordmenn på nyhetene, de siste årene. Om de hadde vært som rasistene uten tankevirksomhet her i Norge, så ville de trodd at alle andre nordmenn er sånn, siden det er det eneste de har hørt om oss. De klarer jo ikke å tenke seg frem til at dette bare var 1 eneste person, og at alle andre i landet IKKE gjorde noe denne dagen. Akkurat som de andre irakerne ikke gjorde noe da Saddam Hussein gjorde noe negativt.

Når man har lært at negere oppfører seg dårlig, og får en negativ holdning til dem som folk, så møter man dem med en negativ holdning. Det er derfor man ikke får positivitet tilbake. Jeg møter alle mennesker på helt like måte, og tenker ikke noe negativt om dem, om de ikke har gjort meg noe negativt. Derfor har jeg aldri opplevd at en afrikaner har gjort meg noe, jeg har alltid blitt behandlet helt likt av alle typer mennesker.

Har du vokst opp i et hjem hvor foreldrene dine har behandlet folk etter hudfarge og nasjonalitet? Hvor du har fått høre at den ene nasjonen oppfører seg sånn, og den andre oppfører seg annerledes? At dette er pga hudfargen, og ikke oppvekst?

Eller har du lært at mennesker er mennesker, og det bare er kulturen som er forskjellig. At man selvfølgelig oppfører seg litt annerledes, om man er født i en annerledes kultur. At et menneske skal bli behandlet etter hvordan man oppfører seg, og ikke hvordan man ser ut?

Kan du gi et godt argument for hvorfor lykkejegere skal ha mer rett på skattepengene nordmenn har betalt for gjennom titalls år enn nordmenn selv? Dette handler ikke om rasisme men om at det norske folk får mindre goder fordi folk som aldri har eller kommer til å bidra står foran skattebetalere i køen for bolig, sosialhjelp, medisinsk hjelp og psykologhjelp 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Norge er ikke det joviale koselige sosialdemokratiet som blant annet mediene og politikere prøver å fremstille det som. Det er rå kapitalisme, korrupsjon, og rasisme i skjønn forening.

Anonymkode: 83689...296

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, uranus skrev:

Kan du gi et godt argument for hvorfor lykkejegere skal ha mer rett på skattepengene nordmenn har betalt for gjennom titalls år enn nordmenn selv? Dette handler ikke om rasisme men om at det norske folk får mindre goder fordi folk som aldri har eller kommer til å bidra står foran skattebetalere i køen for bolig, sosialhjelp, medisinsk hjelp og psykologhjelp 

Vi får mindre goder fordi noen setter i gang krig og driver folk på flukt. De er syndebukkene her.

• Liker 4
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi får mindre goder fordi noen setter i gang krig og driver folk på flukt. De er syndebukkene her.

Og løsningen da er å ta inn borgere i sitt eget land fra det landet man har satt sine styrker i? Tok Frankrike i mot millioner av tyske flyktninger under andre verdenskrig liksom? Selvfølgelig ikke 

• Liker 4
Skrevet (endret)
1 time siden, UkjentN skrev:

Du datt litt ut av rollen der.

Forøvrig et noe merkelig valg av underforum?

Endret av Lutetium 71
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken annen religion enn muslim religion driver å sprenger seg selv, har sex med barn osv... IS og muslimer har samme bibel :) tror du er litt trang synt ;) muslimer som kommer inn i norge må gå på voldtektskurs for å ikke voldta :) vi må fortelle dem at det er ulovlig å slå barn i norge. 

Har snakket med flere arabere som sier de skal overta norge en dag. Jippi! La oss glede oss over de som vil ha frem at muslimer er snille mennesker! 

Anonymkode: b88a2...1bf

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, uranus skrev:

Og løsningen da er å ta inn borgere i sitt eget land fra det landet man har satt sine styrker i? Tok Frankrike i mot millioner av tyske flyktninger under andre verdenskrig liksom? Selvfølgelig ikke 

Løsningen er å fengsle er å fenglse korrupte og krigshissere som de kriminelle de er.

Skrevet

Foreldrene mine har aldri behandlet mine utenlandske venner stygt, men de er ikke særlig pene med utlendinger, særlig den siste tiden.

Kaller folk fra utlandet apekatter, flyktninger er lykkejegere og egentlig fra IS alle sammen, foreldre med barn som flykter fra syria er uansvarlige og idiotiske og ønsker barna sine døde (For det er jo bare lykkejegere som tar med barna sine på flukt), norsk kultur ditten og norsk kultur datten, alle flyktninger og innvandrere er svindlere osv.

Utenom de innvandrerne vi er venner med/kjenner da, de liker de :-)

Blir skikkelig oppgitt. Prøver egetnlig bare å unngå temaet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Og pluss de som klarer å komme seg til norge har penger på kontoen. Tror vi tar inn feil folk. Men vi kan ikke gjøre noe med korrupsjonen uansett. 

Anonymkode: b88a2...1bf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

:popcorn:  :popcorn:

Anonymkode: 87047...137

Skrevet

Tråden er ryddet for tulleinnlegg samt avsporinger.

Bond, forumansvarlig

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, UkjentN skrev:

F.eks når de ser at en araber gjør noe fælt, så hører man selvfølgelig om det på nyhetene. F.eks et selvmordsangrep.

Selvmordsangrep der mennesker mister livet rapporteres selvsagt om på nyhetene, og det skal de da også. Tragedier med tap av menneskeliv er jo nyheter. Det rapporteres ikke hyppigere om at arabere begår selvmordsangrep enn at "hvite" gjør det. Det forekommer rett og slett oftere.

Ellers er sannheten jevnt over motsatt av det du fremstiller det som. Media er venstrevridd og innvandringsvennlig, og forsøker i stor grad å dekke over kriminelle handlinger begått av minoriteter - enten ved å ikke dekke saken, eller ved å ikke nevne gjerningsmannens opphav.

Dette har det jo vært mye debatt rundt, spesielt etter at det har kommet frem at bl.a. svenske media har forsøkt å hysje ned diverse overgrepssaker. Forstår ikke hvordan du ikke har fått med deg dette hvis du påberoper deg å være politisk bevisst.

Anonymkode: 34c3b...3c7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, UkjentN skrev:

Når man har lært at negere oppfører seg dårlig, og får en negativ holdning til dem som folk, så møter man dem med en negativ holdning.

Og du sitter her og preiker om rasisme? Virkelig?

Anonymkode: 289cb...cba

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gadd ikke lese alt her, men for det første. 

Men jeg skjønner ikke hva du menernår du skriver at Norge er et fremmedfientlig land. Vi tar jo inn så mange. Og jeg vet ærlig ikke hvor jeg står. Litt småteit at mennesker ikke skal ha adgang pga landegrenser som er menneskeskapte. På en annen side er det godt, jeg liker slik vi har det, bedre før og vil ikke se landet forfalle pga utrygghet. Det er noe sant i det som blir sagt om at unge jenter ikke føler seg trygge pga innvandrere. Jeg har møtt gode innvandrere og, så ikke si at alle tas under ett. 

Men det med rasistisk hjem, ja.. Mulig holdningene mine er påført. Men jeg er ikke mindre skeptisk i dag. Mammas eks fortalte en del vitser om andre hudfarger :P onkelen min sa til meg en gang jeg sa jeg ville flytte til Oslo; hvorfor vil du dit? Det ser jo ut som det har brent i hele byen" 

Når det har vært om ting på nyhetene har det også blitt sagt;" går til helvete alt sammen ". Mye her kan kanskje være på tull..vet ikke 

Anonymkode: 7989d...93a

Skrevet

Det skjer ikke en økning av rasisme, men at flere roper rasisme når noen ytrer den minste negativitet om utlendinger. 

Jeg har ikke vokst opp i et rasistisk hjem, men mine foreldre har sagt de ikke ønsket at jeg fant meg en mann som var muslim. Ikke fordi de er " jævla negre", men fordi mange muslimer har et annerledes syn på feks likestilling, vold, utdanning, jobb osvosv. Om jeg hadde funnet meg en vestlig, muslimsk mann hadde de derimot ikke motsatt seg, de liker bare ikke ekstremister. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

SEriøst jeg er  vokst oppe med sånn der antirasisme og ditt og datt men etter at jeg begynte å lese om diverse kulturer og alle kulturkrigene og borgerkrigene de 89 eller hvor mange det er rundt om i verden og forstod at utrolig mange mennesker kun ser livet som en konkurranse mellom knappe goder og er ute etter å voldta og være jævlige og stjele og mobbe og trakassere og IKKE MINST BESTEMME OVER ANDRE ALT FRA HVA DE SKAL TENKE OG SI TIL HVA DE SKAL HA PÅ TIL TOM HVA SLAG S MUSIKK DE SKAL LIKE så har jeg tenkt å bli den særeste rasisten som er skapt. seriøst. klarer ikke å juge og si at jeg synes den og den sjuke kokko kulturen er helt ok og sånt. klarer ikke å juge å si det. klarer ikke å juge å si at jeg syns folks om stalker og trakasserer og dominerer min psyke og er /har diverse hjernevirus er ok, klarer ikke å late som om jeg ikke ser rett igjennom falksnerispillene til folks og jeg får ikke til å si at jeg syns alle er like pene og verdifulle hver på sin måte og sånt for tro du meg det er de ikke og jeg syns den der hjernevasken folk driver med antirasisme og alle er så søte og snille og alt er så greit er totalt bullcrap.

Anonymkode: 74ca1...a83

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, frk91 skrev:

Det skjer ikke en økning av rasisme, men at flere roper rasisme når noen ytrer den minste negativitet om utlendinger. 

Det tror jeg også. Og da tør ikke de skeptiske ikke-rasistene å si noe, dermed foregår innvandringsdebatten mellom rasister og liberalister. Det ødelegger for en nyansert debatt.

Og ts, det du snakker om er generalisering. Det er relativt vanlig, se bare på de ørten trådene her inne om hva kvinner liker, hva menn liker, hvordan kvinner er osv. Hvis jeg har blitt trakassert av en gjeng somaliere på Torgallmenningen, kan det vel hende at jeg går en annen vei om jeg ser somaliske menn senere. Muligens urettferdig, men relativt logisk. 

Om foreldrene mine er rasister? Det vet jeg ikke. Jeg tror ikke det. 

• Liker 1
Gjest Trollkarlen
Skrevet

Familien tilhører en minoritet. Minoriteter kan ikke være rasistiske. Så nei, jeg har ikke vokst opp i et rasistisk hjem. ;)

Skrevet (endret)

Ikke i det hele tatt - mener du at man har vokst opp i det også? @Hamardama  @hamana76

Hva er deres egentlige navn egentlig? Refererer til et kjærestepar/venner med nesten like navn som sitter natt til 17. for å snakke om hvem som gjør hva, evt. ikke gjør noe whatsoever på et debattforum for middelaldrende kvinner. 

Endret av michaeline__07
la til noen ord.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...