Gå til innhold

Jeg skal også i bryllup, har ikke kjole. HJELP!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

Nå begynner jeg å stresse skikkelig. Bare 4 uker igjen til jeg skal i bryllup til kusina mi. Jeg er så rådvill! håper noen av dere kan hjelpe meg litt på vei.

Litt om meg; Jeg er bare 160 høy, så selv med litt hel på skoa, så blir disse lange kjolene for lange. Bruden har sagt jeg kan få ha en knekort kjole. Jeg har vært veldig overvektig, så jeg har noen krafte overarmer (skikkelig grevinneheng) og fortsatt litt mage igjen (bruker ca str 40 nå). Jeg mener selv at jeg kler best mørke farger, mørk blå/grønn/oransj osv. liker ikke pastellfarger. Har brunt hår med litt hint av rødt.

Finnes det brullypsvennlige kjoler med litt ermer på? Liker ikke så veldig å gå med bare armer, men til nøds så kan jeg det. Må man ha sånne lyse strømpebukser til, eller kan jeg ha sort strømpebukse og sorte pumps? Jeg har ikke lyst å ha en kjole som stjeler oppmerksomhet med dyp utringing. Jeg har egentlig ikke helt peiling på hva jeg skal se etter... Kan jeg finne kjole på hm, cubus osv? De er bare slike butikker her, elles på jeg på nett. 

Takker så inderlig for all hjelp jeg kan få :)

Anonymkode: fbd08...690

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og tips til armene: kjøp en bolero :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes mange fine kjoler du kan bruke, som dekker over skuldre og litt armene. 

Jeg er selv 1.60 høy og 42 i størrelse (kraftig gravid), og har nå til 17 mai måtte finne en kjole som passer til dette OG som kan brukes når man er 8 måneder på vei.... Ikke enkelt, og kunne ikke være særlig kresen. 

Mitt tips er å ha en knekort kjole, gjerne i mørk blå, med svart strømpebukse til. Du kan absolutt ha svarte pumps! Du kan jo selsagt også ha et sjal over skuldrene, dersom du føler deg mer komfortabel med det. (Det skal hvertfall jeg ha til 17 mai). Jeg fant min på H&M. 

Skulle gjerne funnet alternativer til deg og lagt ut link, men får ikke det til. :(

Anonymkode: 0f895...a26

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, strawberry skrev:

Synes det er finest med lys strømpebukse i sommerbryllup. Noen eksempler på kjoler:

http://www.kappahl.com/nn-NO/kappahl/woman/alla-damplagg/388660/

http://www.kappahl.com/nn-NO/kappahl/woman/alla-damplagg/427633/

Takk for tips :). Men jeg føler de kjolene er litt mer mammas stil kanskje. Hun gikk med en veldig lik kjole som den mørke i et bryllup i fjor. Men skal ta turen innom kappahl i neste uke og prøve de, jeg kan jo bli overasket og at de passer meg. Jeg er 25 år, men ser ut som en tenåring.

19 minutter siden, strawberry skrev:

Og tips til armene: kjøp en bolero :)

Passer det med slik vanlig strikket bolero? Er det pyntet nok?

TS

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes mange fine kjoler du kan bruke, som dekker over skuldre og litt armene. 

Jeg er selv 1.60 høy og 42 i størrelse (kraftig gravid), og har nå til 17 mai måtte finne en kjole som passer til dette OG som kan brukes når man er 8 måneder på vei.... Ikke enkelt, og kunne ikke være særlig kresen. 

Mitt tips er å ha en knekort kjole, gjerne i mørk blå, med svart strømpebukse til. Du kan absolutt ha svarte pumps! Du kan jo selsagt også ha et sjal over skuldrene, dersom du føler deg mer komfortabel med det. (Det skal hvertfall jeg ha til 17 mai). Jeg fant min på H&M. 

Skulle gjerne funnet alternativer til deg og lagt ut link, men får ikke det til. :(

Nei ikke alltid så enkelt å finne antrekk :)
Ja, skulle gjerne visst hvilken kole du har funnet på hm. Vet du hva den heter?

Ja jeg føler meg mest komfortabel i helsorte antrekk egentlig. Men bruker mørke farger innimellom :)

TS

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei ikke alltid så enkelt å finne antrekk :)
Ja, skulle gjerne visst hvilken kole du har funnet på hm. Vet du hva den heter?

Ja jeg føler meg mest komfortabel i helsorte antrekk egentlig. Men bruker mørke farger innimellom :)

TS

Screenshot_2016-05-15-22-05-24.png

AnonymBruker
Skrevet

(Meg over) Ble overrasket over at den kjolen ble fin på meg. Liker selv mørke farger, og ser ingenting galt i at du bruker det! 

Da jeg giftet meg i fjor sommer, gikk min forlover med liknende kjole, hun er størrelse 54 vil jeg si..., veldig overvektig. Hun hadde svart strømpebukser og svare sko til. Så absolutt at det er like fint som annet i et sommerbryllup. :)  

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

(Meg over) Ble overrasket over at den kjolen ble fin på meg. Liker selv mørke farger, og ser ingenting galt i at du bruker det! 

Da jeg giftet meg i fjor sommer, gikk min forlover med liknende kjole, hun er størrelse 54 vil jeg si..., veldig overvektig. Hun hadde svart strømpebukser og svare sko til. Så absolutt at det er like fint som annet i et sommerbryllup. :)  

Den var veldig pen :)

Gjest Nanne70
Skrevet

Hva med noe slikt som denne, med en slik eller en slik over? Riktignok må de bestilles på nett, men om du velger faktura, betaler du ikke før du velger å beholde plaggene, og kan prøve hjemme i fred og ro. Som du ser i kommentaren om kjolen er den litt stor i str., så du kan eventuelt bestille hjem str. 40 og str. 38 og prøve begge.

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, Nanne70 skrev:

Hva med noe slikt som denne, med en slik eller en slik over? Riktignok må de bestilles på nett, men om du velger faktura, betaler du ikke før du velger å beholde plaggene, og kan prøve hjemme i fred og ro. Som du ser i kommentaren om kjolen er den litt stor i str., så du kan eventuelt bestille hjem str. 40 og str. 38 og prøve begge.

Pen den, bare synd de ikke har den i mørkere farge, Blå/Grønn. Er ikke så glad i pastell, og svart har jeg lyst til og unngå i bryllup. 

TS

AnonymBruker
Skrevet

Tviler egentlig på at jeg har kropp til og gå med noe slikt;
http://www.oasis-stores.com/frill-side-shift-dress/dresses/oasis/fcp-product/5783451

http://www.oasis-stores.com/ruffle-one-shoulder-dress/dresses/oasis/fcp-product/5792620

Men dersom jeg hadde kroppen til det, kunne jeg gått i en av disse? Jeg vurdere å bestille hjem og prøve, men har ikke troen på at de passer egentlig.... 

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...