AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #1 Skrevet 15. mai 2016 Vi leier leilighet, hvor eierne (som bor over) driver med husarbeid på utsiden. Husvask etc. Problemet er at de spyler og holder på rett på utsiden av rommet til vårt barn på 6 år, som ikke får sove. Hun sliter generelt med å sove når det er lyder ute. De har holdt på i hele dag, så mitt spørmål er om vi har rett til å kunne benytte dem slutte av for kvelden? Har skjønt at elleve er grense for å være stille, men når det er på utsiden av hennes rom, synes jeg det rett og slett er dårlig gjort! De vet at hun er her. Hva mener dere? Anonymkode: d88fe...724
stan Skrevet 15. mai 2016 #3 Skrevet 15. mai 2016 I kveld? Pinse? Det er vel strengt tatt ikke lov å holde på med støyende arbeid i det hele tatt denne dagen. Spør hyggelig om det er mulig å ta pause en stund så ungen får sove. 27
petterm Skrevet 15. mai 2016 #4 Skrevet 15. mai 2016 I dag er 1. Pinsedag. Egentlig skal man ikke støyei dag i det hele tatt, ikke andre søndager heller. Du kan jo si at ungen har problemer med å sove og spørre om de kan jobbe et annet sted . 10
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #5 Skrevet 15. mai 2016 Det er søndag og helligdag i dag, så da skal de vel ikke holde på med slikt uansett. Anonymkode: 84b3b...f22 11
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #6 Skrevet 15. mai 2016 Haha, bare i Norge kan man få til svar at man ikke skal kunne få vedlikeholde sitt eget hus på sin egen eiendom på en fridag. Anonymkode: 497ee...160 23
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #7 Skrevet 15. mai 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haha, bare i Norge kan man få til svar at man ikke skal kunne få vedlikeholde sitt eget hus på sin egen eiendom på en fridag. Anonymkode: 497ee...160 Det er greit nok det, men å respektere lovverket må man uansett hvilket land man er i. Anonymkode: 8cedd...493 22
Mammabamma Skrevet 15. mai 2016 #8 Skrevet 15. mai 2016 Jeg synes den helligdagsfreden er en fantastisk ting for det er sabla bråkete ellers på fridager når alle skal bruke støyende redskaper for å klippe plener og beskjære hekker og kappe planker og snekre etc. 9
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #9 Skrevet 15. mai 2016 Har ikke tenkt over at det ikke er lov å holde på med ting i dag. Søndag har alltid vært dagen de holder på med ting, og har aldri brydd oss om det. Men ja, i tillegg pinse. Akkurat i kveld har det vært veldig kjedelig at de holder på... Om ikke de gir seg snart, så tenker jeg vi sier fra. Anonymkode: d88fe...724
MapleSirup Skrevet 15. mai 2016 #10 Skrevet 15. mai 2016 (endret) 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi leier leilighet, hvor eierne (som bor over) driver med husarbeid på utsiden. Husvask etc. Problemet er at de spyler og holder på rett på utsiden av rommet til vårt barn på 6 år, som ikke får sove. Hun sliter generelt med å sove når det er lyder ute. De har holdt på i hele dag, så mitt spørmål er om vi har rett til å kunne benytte dem slutte av for kvelden? Har skjønt at elleve er grense for å være stille, men når det er på utsiden av hennes rom, synes jeg det rett og slett er dårlig gjort! De vet at hun er her. Hva mener dere? Anonymkode: d88fe...724 Hvorfor vil du har rett til å be dem slutte? Enten føles det greit å spørre, eller så føles det ikke greit for deg. PS: Dersom noen hadde spurt meg pent om å være stille så hadde jeg forstått dem. Hadde noen sagt at "Det er søndag og vi har rett til å be deg slutte, så hadde jeg sett etter ny leieboer ganske kjapt.(Tro meg, jeg hadde fått dere ut.) Endret 15. mai 2016 av MapleSirup ps 14
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #11 Skrevet 15. mai 2016 1 time siden, stan skrev: I kveld? Pinse? Det er vel strengt tatt ikke lov å holde på med støyende arbeid i det hele tatt denne dagen. Spør hyggelig om det er mulig å ta pause en stund så ungen får sove. Det støyer vel neppe mye av å spyle huset. Anonymkode: 04fc1...9e5 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #12 Skrevet 15. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Det støyer vel neppe mye av å spyle huset. Anonymkode: 04fc1...9e5 Jo, det gjør det. Når de også holder på med andre ting (dunking på utsiden av rommet til barnet). Men de ga seg for kvelden. Anonymkode: d88fe...724 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #13 Skrevet 15. mai 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi leier leilighet, hvor eierne (som bor over) driver med husarbeid på utsiden. Husvask etc. Problemet er at de spyler og holder på rett på utsiden av rommet til vårt barn på 6 år, som ikke får sove. Hun sliter generelt med å sove når det er lyder ute. De har holdt på i hele dag, så mitt spørmål er om vi har rett til å kunne benytte dem slutte av for kvelden? Har skjønt at elleve er grense for å være stille, men når det er på utsiden av hennes rom, synes jeg det rett og slett er dårlig gjort! De vet at hun er her. Hva mener dere? Anonymkode: d88fe...724 Jeg vil vel tro at å spyle huset er noe de ikke gjør ofte, så jeg hadde ikke brydd meg med det. Det skaper fort dårlig stemning å begynne å klage på sine huseiere. Dessuten så skal vel ikke 6 åringen på skole eller annen aktivitet i morgen og kan fin være opp litt lenger i pinsen. Synes det er drøyt å i si at det er dårlig gjort. Anonymkode: 04fc1...9e5 6
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #14 Skrevet 15. mai 2016 Jeg tviler på at disse naboene tenker at dette er et problem for dere. Barnet ditt er ikke det viktigste som finnes i verden, så det kan være at de faktisk har glemt at de spyler utenfor barnet ditt sitt rom. Det er bare å si ifra at det er litt forstyrrende for barnet deres og om de kan ta resten i morgen. Tipper de uansett er ferdige nå. De vil vel gjøre forberedelsene før 17. mai. Det er vel ikke så uvanlig. Anonymkode: 10290...40b 5
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #15 Skrevet 15. mai 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, det gjør det. Når de også holder på med andre ting (dunking på utsiden av rommet til barnet). Men de ga seg for kvelden. Anonymkode: d88fe...724 Poenget til vedkommende er vel at spyling av hus neppe går under "støyende arbeid". I så fall er det jo rimelig begrenset for hva man kan gjøre på søndager. Anonymkode: 10290...40b
mjauritz Skrevet 15. mai 2016 #16 Skrevet 15. mai 2016 Jeg skjønner meg ikke på hvorfor du ikke bare går utenfor og pent spør dem pent om de kan roe ned litt? Slik jeg forstår HI så er dere leieboere i huset deres, har dere ikke noe kontakt? Man burde jo være på linje med huseierne/naboene sine at man trygt kan spørre om slike ting uten å måtte ha rett til å kreve noe? Ellers er det fort gjort å glemme tiden litt nå som solen plutselig har begynt å være oppe lenger. Godt mulig de hadde vært veldig villig til å gi seg uten at det hadde blitt noe sak ut av det 3
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #17 Skrevet 16. mai 2016 12 timer siden, MapleSirup skrev: Hvorfor vil du har rett til å be dem slutte? Enten føles det greit å spørre, eller så føles det ikke greit for deg. PS: Dersom noen hadde spurt meg pent om å være stille så hadde jeg forstått dem. Hadde noen sagt at "Det er søndag og vi har rett til å be deg slutte, så hadde jeg sett etter ny leieboer ganske kjapt.(Tro meg, jeg hadde fått dere ut.) Enig! Helt elendig holdning. Især fra noen som ikke tør å snakke med folk på vanlig måte. "Jeg tør ikke å spørre, så jeg søker opp hvilken lovhjemler jeg kan banke i bordet med. God idé!!" Not. Anonymkode: 8abe2...52d 6
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #18 Skrevet 16. mai 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Det støyer vel neppe mye av å spyle huset. Anonymkode: 04fc1...9e5 Hvis noen spyler med høytrykk bråker det temmelig mye, og jeg ville ikke klart å sove med den typen bråk like utenfor soverommet mitt. --------- Hvis man absolutt skal gjøre støyende arbeid på helligdag, synes jeg at man i det minste kan ta hensyn til tidspunktet. Det mest bråkete arbeidet tar man så tidlig som mulig på dagen, men etter kirketid (kl 13), etter min mening. Anonymkode: 4a542...7bb 2
MapleSirup Skrevet 16. mai 2016 #19 Skrevet 16. mai 2016 Hvorfor svarer så mange på dette med helligdag? Hvor relevant er det ift problemstillingen egentlig? Eller, for å snu på det; Hvilken hjelp er det i å påpeke at det er søndag? Og hva skal TS gjøre med den informasjonen? 2
Ruccula Skrevet 16. mai 2016 #20 Skrevet 16. mai 2016 Dette er en av grunnene til at jeg ikke leier ut til folk med barn.. 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå