AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #1 Del Skrevet 15. mai 2016 En venn av meg kommer iblant med kommentarer som er nedsettende, ufine, krasse, kritiske eller utrivelige mot folk i vår omgangskrets/deres familie. Og er ganske skinnhellig selv. Noen ganger lar jeg det bare passere, eller spøker det vekk så sinnet/irritasjonen jeg da føler, forsvinner. Andre ganger sier jeg hva jeg synes om sånne bemerkninger. Og forsvarer dem det er snakk om, på en måte. "Alle kan ikke være like perfekt som deg vettu!" sa jeg, smilte, og begynte å snakke om noe helt annet da vedkommende snakket om hvor ufresh en person pleide å se ut i daffeklær etter arbeidstid. Søstra til en felles bekjent (som jeg kjenner best) har vært gift i noen år. I sommer skal hun, kusina mi og et par andre damer til Hellas på jentetur. Alle er gift/har voksne barn. De er stabile folk i 40årene, med felles interesse for god mat og kultur. Vedkommende visste ikke at ei i min familie også skal være med (pleier aldri å si noe dritt om dem til meg), og sa "Hm, Anne skal på jentetur til Hellas i sommer. Skal vel dit og rote rundt da...." jeg ble litt satt ut, hvor f kommer den antakelsen fra liksom? men sa fort "Er det dèt du pleier å gjøre når du er på ferie utenlands, eller? siden du antar at det er det andre driver med..." Da ble vedkommende litt unnskyldende "Jeg, nei. Vet ikke hva de driver med når de er på tur heller jeg" og så "Går sikkert ikke så bra mellom hun og mannen siden hun reiser alene med venninner". Det er en holdning som skinner igjennom flere ganger da. At de fleste damer er ludder, spesielt de som ikke er med mannen 24/7 eller står veldig på pinne for han. Vedkommende selv gjør aaldri noe galt, nåde dem som prøver å si noe annet liksom, og tåler ikke noen form for kritikk mot seg og sine. Kjenner dere til lignende? Hvordan håndtere det? Bare snakke det vekk? Noen ganger kjenner jeg rett og slett sinne altså, men det blir jo ikke noe bedre av å uttrykke dèt. Anonymkode: 3e6bb...786 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blæddi Skrevet 15. mai 2016 #2 Del Skrevet 15. mai 2016 (endret) Ja. Du har to valg: 1. Bruke av din egen tid på å ta opp dette med dem på en fin måte. Oppleve at de glemmer det eller nekter, ta det opp med dem igjen. Og igjen. De vil sannsynligvis ikke forandre seg siden de ser på dem selv som reflekterte og deg som naiv og altfor positiv. Enkelte vil mene dette valget er det beste, fordi de er så viktig å bygge relasjoner og snakke om ting. 2. Kutt kontakten. De vil etterhvert påvirke deg negativt også. Hvis de betyr veldig mye for deg og gir deg fordeler i livet, så velg nr 1. Hvis du klarer deg flott uten dem, velg 2. Endret 15. mai 2016 av blæddi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mattis Skrevet 15. mai 2016 #3 Del Skrevet 15. mai 2016 Hun var helt klart misunnelig på at deres felles bekjente skulle på tur og måtte komme med noe nedsettende for å føle seg bedre med seg selv. Det beste er vel bare å skifte samtaleemne sånn glidende uten at hun merker det hvis du synes ting blir ubehagelig å snakke om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå