AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #1 Skrevet 15. mai 2016 Jeg sliter med store porer som er delvis på kinnene og opp mot nesen på siden av øynene. Dette er vanskelig å skjule med sminke. Jeg har også kombinasjonshud med fet hud i panne, på nesen og haken. Også har jeg tørr hud langs siden på nesen og av og til på kinnene. Er det noen som har noen hudpleie og sminketips? Jeg må bruke pudder da huden ser shiny ut om jeg kun bruker krem/foundation osv. Anonymkode: 7e45c...c9e
Gjest marizz Skrevet 15. mai 2016 #2 Skrevet 15. mai 2016 Hudpleie er et must! Viktig med et godt underlag, og porene kan se ekstra store ut om det er hudormer og lignende i dem. Rens, krem og skrubb(noen ganger i uka) er et minimum tenker jeg. Du kan også finne deg en god primer som skal skjule porer.
Gjest Nanne70 Skrevet 16. mai 2016 #3 Skrevet 16. mai 2016 Enig med marizz over her - en god hudpleierutine med produkter for din hudtype er nr. 1. Se gjerne etter produkter som inneholder glykolsyre. Jeg har selv blandingshud med tendens til store porer, og min absolutte favorittrens er Bliss Clog Dissolving Cleansing Milk. En god peeling uten skrubbekorn (som jeg opplever kan forverre problemet) er Dermalogica Gentle Cream Exfoliant. Gode fuktighetskremer for blandingshud er Nuxe Creme Fraiche Light og REN Clarimatte T-Zone Balancing Gel Cream. En primer under sminken er et godt tips, og velg en oljefri foundation beregnet på blandingshud. Det finnes en teknikk for å skjule store porer med sminke, men som det sies i videoen: Det er veldig viktig at huden er godt eksfoliert og gjennomfuktet når denne teknikken brukes, ellers vil du kunne få et kornete resultat. Her er videoen:
ops2 Skrevet 16. mai 2016 #4 Skrevet 16. mai 2016 7 timer siden, Nanne70 skrev: Enig med marizz over her - en god hudpleierutine med produkter for din hudtype er nr. 1. Se gjerne etter produkter som inneholder glykolsyre. Jeg har selv blandingshud med tendens til store porer, og min absolutte favorittrens er Bliss Clog Dissolving Cleansing Milk. En god peeling uten skrubbekorn (som jeg opplever kan forverre problemet) er Dermalogica Gentle Cream Exfoliant. Gode fuktighetskremer for blandingshud er Nuxe Creme Fraiche Light og REN Clarimatte T-Zone Balancing Gel Cream. En primer under sminken er et godt tips, og velg en oljefri foundation beregnet på blandingshud. Det finnes en teknikk for å skjule store porer med sminke, men som det sies i videoen: Det er veldig viktig at huden er godt eksfoliert og gjennomfuktet når denne teknikken brukes, ellers vil du kunne få et kornete resultat. Her er videoen: Bra video, takk for at du deler. Selv bruker jeg Real Techniques svamp og "dytter" på og roterer i små bevegelser. Jeg bruker Idun cosmetics mineral foundation, og tørr svamp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå