Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har eksamen nå, har 3 uker igjen før jeg har sommerferie. Akkurat nå er det siste innspurt og veldig intenst, og det blir til at jeg stort sett spiser det samme hver dag. Det går i smoothie, brødskiver, havregryn, eggerøre, pasta med pesto og litt take-away, ferdigmat og godteri.. Er dette veldig ille? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Farlig? Nei, men dårlig kost vil redusere konsentrasjon og prestasjon på eksamen

Anonymkode: 8adbe...3a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Mange lever hele liv på mindre variert kosthold en det der.

Anonymkode: 717ed...da7

Skrevet

Det spørs hva du spiser. Jeg leste om en alkoholiker som erstattet alkoholen med gullrøtter. Det virket jo uskyldig nok. Men å gomle i seg flerfoldige kilo gullrøtter er visst ikke sunt, hun fikk skabbete hud og mistet hår. Viste seg at hun var forgiftet av A-vitaminer. 

Årsaken til at man skal spise variert er todelt:

• Unngå at man får i seg mye av noe som er skadelig i store mengder (tenk kvikksølv hvis du kun spiser tunfisk eller fettløselige vitaminer)
  • Sørge for at man får i seg nok av næringsstoffene man trenger

Men i en kort periode går det nok helt fint, og kostholdet ditt høres jo variert ut, selv om det er usunt.

• Liker 1
Skrevet

Hvis du knasker på litt rå grønnsaker i tillegg, og spiser ovnsbakt laks eller annen fisk sammen med pastaen, er jo ikke det kostholdet så ille over en periode. Tror ikke du trenger å bekymre deg😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...