AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #1 Skrevet 15. mai 2016 har en toro pakke med brownies jeg tenke å lage, men har ikke smør eller olje.. hvordan blir kaken uten det? går det an å lage den alikevell? Anonymkode: 3cee9...c8f 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #2 Skrevet 15. mai 2016 Tror fettet har en funksjon i å gjøre brownien seig (smør+sukker=karamellseigt), ved siden av å tilføre noe smak.. Har du ingenting annet med høy fettprosent, f.eks. fløte, nøtter som kan males (vil ikke blande seg da)? Kanskje en ekstra eggeplomme vil hjelpe (27% fett), med kanskje ørlite salt og en lite dråpe eddik, for å simulere det saltsyrlige i smør? Men har selv vært veldig nysgjerrig selv på hvordan det ville gå uten fett. Test da vel, og fortell om resultattet? Anonymkode: 84dc8...156 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #3 Skrevet 15. mai 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror fettet har en funksjon i å gjøre brownien seig (smør+sukker=karamellseigt), ved siden av å tilføre noe smak.. Har du ingenting annet med høy fettprosent, f.eks. fløte, nøtter som kan males (vil ikke blande seg da)? Kanskje en ekstra eggeplomme vil hjelpe (27% fett), med kanskje ørlite salt og en lite dråpe eddik, for å simulere det saltsyrlige i smør? Men har selv vært veldig nysgjerrig selv på hvordan det ville gå uten fett. Test da vel, og fortell om resultattet? Anonymkode: 84dc8...156 Takk for svar! Prøvde før jeg så svaret ditt, så det eneste jeg tilsatte var en halv deciliter ekstra vann.. ble egentlig helt greit resultat, en blanding av brownies og sjokoladekake bare at den hadde litt mindre smak kanskje?? Vet ikke hvordan jeg skal beskrive det, men jeg kjente godt at det ikke var smør i den:-) Men godt var det! Anonymkode: 3cee9...c8f 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #4 Skrevet 15. mai 2016 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Prøvde før jeg så svaret ditt, så det eneste jeg tilsatte var en halv deciliter ekstra vann.. ble egentlig helt greit resultat, en blanding av brownies og sjokoladekake bare at den hadde litt mindre smak kanskje?? Vet ikke hvordan jeg skal beskrive det, men jeg kjente godt at det ikke var smør i den:-) Men godt var det! Anonymkode: 3cee9...c8f Så bra. Da kan man jo hvis man er villig til å komprimisse litt, spare de kaloriene. Merket du det kun på smak, eller også konsistens? Var de mindre seige? Anonymkode: 84dc8...156 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #5 Skrevet 16. mai 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Så bra. Da kan man jo hvis man er villig til å komprimisse litt, spare de kaloriene. Merket du det kun på smak, eller også konsistens? Var de mindre seige? Anonymkode: 84dc8...156 Konsistensen ble ca den samme som en vanlig sjokoladekake, istedet for den konsistensen browniekaker bruker å ha! Anonymkode: 3cee9...c8f
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #6 Skrevet 16. mai 2016 Er det noen som har prøvd å bruke vanlig Extra Virgin Olivenolje til brownies-pose i stedet for smør? Lurer på både konsistens og smak. Skulle tro olivenoljesmaken blir kamuflert av sjokoladesmaken? Anonymkode: 84dc8...156
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå