Gå til innhold

toro brownies uten smør

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

har en toro pakke med brownies jeg tenke å lage, men har ikke smør eller olje.. hvordan blir kaken uten det? går det an å lage den alikevell?

Anonymkode: 3cee9...c8f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror fettet har en funksjon i å gjøre brownien seig (smør+sukker=karamellseigt), ved siden av å tilføre noe smak..

Har du ingenting annet med høy fettprosent, f.eks. fløte, nøtter som kan males (vil ikke blande seg da)?

Kanskje en ekstra eggeplomme vil hjelpe (27% fett), med kanskje ørlite salt og en lite dråpe eddik, for å simulere det saltsyrlige i smør?

Men har selv vært veldig nysgjerrig selv på hvordan det ville gå uten fett. Test da vel, og fortell om resultattet?        :nigo:                                

Anonymkode: 84dc8...156

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror fettet har en funksjon i å gjøre brownien seig (smør+sukker=karamellseigt), ved siden av å tilføre noe smak..

Har du ingenting annet med høy fettprosent, f.eks. fløte, nøtter som kan males (vil ikke blande seg da)?

Kanskje en ekstra eggeplomme vil hjelpe (27% fett), med kanskje ørlite salt og en lite dråpe eddik, for å simulere det saltsyrlige i smør?

Men har selv vært veldig nysgjerrig selv på hvordan det ville gå uten fett. Test da vel, og fortell om resultattet?        :nigo:                                

Takk for svar! Prøvde før jeg så svaret ditt, så det eneste jeg tilsatte var en halv deciliter ekstra vann.. ble egentlig helt greit resultat, en blanding av brownies og sjokoladekake bare at den hadde litt mindre smak kanskje?? Vet ikke hvordan jeg skal beskrive det, men jeg kjente godt at det ikke var smør i den:-) Men godt var det! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Prøvde før jeg så svaret ditt, så det eneste jeg tilsatte var en halv deciliter ekstra vann.. ble egentlig helt greit resultat, en blanding av brownies og sjokoladekake bare at den hadde litt mindre smak kanskje?? Vet ikke hvordan jeg skal beskrive det, men jeg kjente godt at det ikke var smør i den:-) Men godt var det! 

Så bra. Da kan man jo hvis man er villig til å komprimisse litt, spare de kaloriene.

Merket du det kun på smak, eller også konsistens? Var de mindre seige?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så bra. Da kan man jo hvis man er villig til å komprimisse litt, spare de kaloriene.

Merket du det kun på smak, eller også konsistens? Var de mindre seige?

Konsistensen ble ca den samme som en vanlig sjokoladekake, istedet for den konsistensen browniekaker bruker å ha!

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har prøvd å bruke vanlig Extra Virgin Olivenolje til brownies-pose i stedet for smør?

Lurer på både konsistens og smak. Skulle tro olivenoljesmaken blir kamuflert av sjokoladesmaken?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...