Gå til innhold

Hvordan si til venner at foreldrene mine skal skille seg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg fikk nylig vite at mine foreldre skal skille seg. Dette kom egentlig som et sjokk. Men jeg lurer nå på hvordan jeg skal fortelle dette til vennene mine? Familien får naturligvis vite om det gjennom mine foreldre. 

Hører gjerne erfaringer! Jeg er ikke så god på å snakke om ting som er vanskelig for meg med venner, men jeg helst si i fra relativt raskt, så jeg slipper å havne i situasjoner hvor jeg plutselig møter en venn og må fortelle, kan jo ikke lyge heller....

Anonymkode: 1b4fc...e79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det spørs litt hvor gammel du er og hvor ofte du treffer vennene dine. Treffer du dem på skolen, daglig, kan du si det ansikt til ansikt - kanskje begynne med de par nærmeste, og ikke fortelle for mange samtidig - en eller to om gangen? Det er bare å plumpe ut md det - spør de vordan du har hatt det i helgen, kan du si "så som så, fikk vite at mine foreldre skal skilles".

Treffer du vennene dine sjeldnere, ville jeg sendt en melding på messenger el.l. til denærmeste. Jeg ville ikke giddet å bruk tid og energi på mer perifere. De får vite det uansett. Du har ikke rpporteringsplikt til noen, men forstår at du vil unngå at andre tror du holder det skjult. Men ofte er folk mest opptatt av sitt, de blir kanskje overrasket, mn så er de ferdig med det - det er deg dette er mest dramatisk for. Lykke til, håper de samarbeider godt og du ikke blir veldig skadelidende.

Anonymkode: 5f394...96d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk nylig vite at mine foreldre skal skille seg. Dette kom egentlig som et sjokk. Men jeg lurer nå på hvordan jeg skal fortelle dette til vennene mine? Familien får naturligvis vite om det gjennom mine foreldre. 

Hører gjerne erfaringer! Jeg er ikke så god på å snakke om ting som er vanskelig for meg med venner, men jeg helst si i fra relativt raskt, så jeg slipper å havne i situasjoner hvor jeg plutselig møter en venn og må fortelle, kan jo ikke lyge heller....

Anonymkode: 1b4fc...e79

Vennen din: hei hvordan går det?

Du: ikke så bra. Foreldrene mine skal skille seg

F.eks

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...