devilangel Skrevet 15. mai 2016 #1 Skrevet 15. mai 2016 til hver 16mai, ble det strøket, satt i en krukke for det skulle ikke lekes med eller røres før 17 mai. Da fikk det og ballonger på, før vi gikk ut og ropte hipp hipp hurra, mens pappa heiste flagget på flaggstanga.Bilen fikk og det røde,hvite og blåe flagget med bjørk,så den var pyntet til 17mai. Da vi kom til skolen i vår fineste 17 mai stas, noen i bunad,andre i festdrakt, noen i korpsuniform og mange i nye klær til 17 mai, guttene så strame og fine i dress,eller bukse og skjorter men vi alle hadde våre flagg i rødt hvit og blått,holdt dem høyt opp,ropte hipp hipp hurra lene før vi var kommet på plassen i toget.Og når vi begynte å gå så du mange flagg i rødt,hvit og blått vaie så vakkert i luften,mens korps spilte og vi sang ja,vi elsker...og holdt vårt flagg høyt opp med stolthet. Jeg lærte tidlig å ha respekt for flagget vårt,det er Norge,det er vår indentitet det er Norge. Jeg har alltid bært flagget høyt,mine barn og,for det skal vaie i vinden,vise sin storhet....ikke bli dratt langs pakken. Nå er det kommet flere kulturer hit til Norge,med sine egne nasjonaldrakter, synes det er greit at de går med dem, for de pynter seg for Norge, vakre Norge,men jeg håper de bære det norske flagg høyt,og feirer Norges og det norske flagget i rødt hvit og blått. Men til sist er ikke 17mai bare barnas dag det er alles dag DET ER FLAGGET I RØDT,HVIT OG BLÅTT..........
stan Skrevet 15. mai 2016 #2 Skrevet 15. mai 2016 Utenlandske gjester som er i landet 17.mai synes jeg det er fint om de har med seg sitt lands flagg. Da blir det litt som at Australia eller Kina hilser til Norge på den store dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå