Gå til innhold

Sunn og spennende lunsj/matpakke?

Gjest Lea

Anbefalte innlegg

Jeg er lei av matpakka mi.

Varierer litt med brødskiver, ferdigkjøpt salat, knekkebrød og yoghurt, men er lei alt sammen. Det smaker tørt og kjedelig uansett.

Jeg trenger tips til matpakker som smaker godt, er enkle å lage i stand (helst kvelden før) og som i tillegg er sunne.

Det hender stadig at lunsjen spises i fart eller ved pulten. Ikke alltid tid til å varme opp noe i microen eller å spise mens den er varm, så det bør nok helst være noe kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor ikke lage en god kylling og pastasalat som du posisjoner med deg i flere omganger. Kjøp et godt olivenbrød til. Fader det er godt. :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bagels er godt. Man kan kjøpe frossne Hatting bagels som ikke skal varmes. Ta opp en og en, smør f.eks. med kesamdressing og fyll med salat, tomat, agurk, kjøtt eller fisk.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en kollega som alltid har med seg en boks med matrester fra middagen dagen før. Tror hun planlegger middagene med tanke på å ha litt til overs til lunsj neste dag. Litt gryterett, en god salat med dressing til, kokte grønnsaker med olje og krydder, bønner og brød, stekt eller kokt kjøtt og litt salat som tilbehør, forskjellige ting hver dag. Alle ble alltid utrolig misunnelige på den gode lunsjene, der vi satt med våre tørre brødskiver...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

apropos bagel - godt med kremost (feks philadelfia) og røkelaks, løk og tomat:) Eller med salat, dijon-sennep, majones, sterk italiensk salami og reddiker...Og varme bagels er best...

Ellers synes jeg middagsrester og pastavarianter er godt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Salat (med bl.a. kokt pasta, bogskinke fra boks, eggebåter og annet som metter litt mer)

* Baguette med diverse fyll (f.eks. egg + tomat, ost + skinke)

* Omelett på brød

* Rester fra middag

* Kald grillet kylling med salat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for mange gode tips!

Jeg har også en kollega som har med middagsrester, men sånt får jeg aldri til.

Å bytte ut de tørre skivene med grovbrød kan vare greit.

Omelett bruker jeg ganske ofte.. og karbonader. Men man blir jo lei.

Da var det bare å vente på mandagen da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å lage minipizzaer. De blir som små calzone`r, som jeg fyller med det jeg, dvs ungene liker, som regel skinke, ost og ketchup. Jeg tar de ut av fryseren om morgenen og putter en i matboksen til ungene så er de akkurat passe til lunch. Lager litt grov deig slik at det blir litt fiber også. Kjempeenkelt og veldig populært :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 salatblad

1/2 cherrytomat

1 babygulrot

2 dråper god olivenolje

Eller hva med å bytte ut den halve cherrytomaten med tre maiskorn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sander skrev:

Eller hva med å bytte ut den halve cherrytomaten med tre maiskorn?

:ler:

Jeg har perioder hvor jeg baker masse grove pizzahorn og fryser ned. Bruker korn og grovt mel i deigen, fyller dem med purre, ost og skinke, event. biffdeig, ost og tomatsaus - pensler dem med eggeplomme og strør over solsikke- og linfrø før de stekes.

Jeg tar dem ut av fryseren kvelden før - vips så har ungene ferdig skolemat hver dag - kjempegreit :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Cherrytomaten kan byttes ut i maiskorn eller 20 gram vannmelon. Hvordan kunne jeg glemme å si det?

Vi er kjedelige på matpakkefronten. Ungene våre blir lykkelige når de får BÅDE ost og skinke på maten, eller egg når det er fest. Matpakkesmøreren her i huset er fryktelig trett på morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...