Gå til innhold

Svigerfamilien på 5 ( mor,far og barn) raper ved matbordet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På fredagen satt vi og spiste middag hjem hos dem. Alle fem rapa mens de eta, den ene etter den andre. De har to ungdommer på 17 og 19 som bor hjem med dem og en voksen dame på 29 som OGSÅ raper selv om hun har bodd alene helt siden hun var 18 år. Mannen min gjør ikke det, heldigvis. I hvert fall mista jeg matlysten og syntes at det var dritekkelt og ikke minst ganske uhøflig. De er norske og ikke kinesere så jeg skjønner ikke helt hvor dette kommer fra? Det er ikke første gangen, skjer hver gang vi er invitert på middag. 

Bør jeg si fra neste gang? 

Anonymkode: e1698...c25

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Også da? Det er ganske så naturlig og rape når man spiser, pga luft osv som følger med maten ned. Selv blir jeg uvel om jeg ikke får luftet litt mens jeg spiser. Prøver jo og gjøre det litt diskre da, men ikke alltid det går.

Anonymkode: 70807...f3a

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På fredagen satt vi og spiste middag hjem hos dem. Alle fem rapa mens de eta, den ene etter den andre. De har to ungdommer på 17 og 19 som bor hjem med dem og en voksen dame på 29 som OGSÅ raper selv om hun har bodd alene helt siden hun var 18 år. Mannen min gjør ikke det, heldigvis. I hvert fall mista jeg matlysten og syntes at det var dritekkelt og ikke minst ganske uhøflig. De er norske og ikke kinesere så jeg skjønner ikke helt hvor dette kommer fra? Det er ikke første gangen, skjer hver gang vi er invitert på middag. 

Kinesere raper ikke, men de smatter noe helt forjævelig. Ikke døm dem for feil ting. Raping i hjemmesfære er faktsik normalt i enkeleste deler av dette landet

Anonymkode: 3c4b7...46f

AnonymBruker
Skrevet

Svigers mangler folkeskikk!! Det er både ekkelt og uhøflig!

Anonymkode: 2b155...7fe

• Liker 6
Skrevet

Æsj, man sitter ikke å raper med bordet. Det er ekkelt og uhøflig.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Også da? Det er ganske så naturlig og rape når man spiser, pga luft osv som følger med maten ned. Selv blir jeg uvel om jeg ikke får luftet litt mens jeg spiser. Prøver jo og gjøre det litt diskre da, men ikke alltid det går.

Anonymkode: 70807...f3a

Det er noe som heter å rape litt diskre, ikke brøle ut, liksom. Veldig ekkelt og respektløs å holde på slik. Meget rart.

Anonymkode: 35680...61f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Greit å tape diskré men ikke høyt og at det i tillegg kommer lukt fra munnen. Fy jeg blir så uvel. 

Ts

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge det ikke er hjemme hos meg,  så gjør de som de vil hos seg selv. Jeg sier ifra til barn om de gjør sånn ved matbordet. Jeg driter i foreldrene.

Anonymkode: e8676...fbc

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noe så ufyselig og uhøflig, jeg mistet matlysten her bare ved å lese dette! Godt din mann har folkeskikk da! Uhell kan skje, men da unnskylder man seg etterpå. Men jeg mener at man ikke engang skal forsøke å gjøre det diskre, men heller faktisk gå fra bordet om man absolutt må. Raping syns jeg er ufint uansett kjønn og alder (uten om babyer selvsagt). Neste gang så syns jeg ikke at du bør si i fra, men det burde derimot din mann, siden det er hans familie! ;) 

• Liker 2
Gjest summesumbi
Skrevet

Jeg tror du får bare stålsette deg ved middagene. Men hvor mye da? Sånn bedagelig rap etter litt mye kullsyre eller at de nærmeste tvang frem et brølende høylytt rap? 

Skrevet

Æsj, utrolig ekkelt. Har du snakket med kjæresten din om det? Jeg synes han bør si fra siden det er hans familie. 

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss både fiser vi og raper. Tror folk har det veldig forskjellig når de er bak husets fire vegger.

Anonymkode: 38376...c57

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

her fiser vi og raper også skylder vi på kjøleskapet :fnise:

Anonymkode: 00e88...6af

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, Lykkehjerte skrev:

Noe så ufyselig og uhøflig, jeg mistet matlysten her bare ved å lese dette! Godt din mann har folkeskikk da! Uhell kan skje, men da unnskylder man seg etterpå. Men jeg mener at man ikke engang skal forsøke å gjøre det diskre, men heller faktisk gå fra bordet om man absolutt må. Raping syns jeg er ufint uansett kjønn og alder (uten om babyer selvsagt). Neste gang så syns jeg ikke at du bør si i fra, men det burde derimot din mann, siden det er hans familie! ;) 

:ohmy:

Drikker dere aldri kullsyreholdig drikke som øl, musserende vin eller brus i de middagsselskapene du er i? Må bli lite trivelig om bare halvparten sitter til bords til en hver tid, mens resten løper til og fra bordet og inn på andre rom for å rape :fnise:

Nå snakker jeg om diskret raping da, det er bare ufint å rape høylytt rundt bordet (eller noe sted). Men diskret raping blir for drøyt å reagere på, det følger jo naturlig med når man spiser og drikker! Det hadde jeg gjort om jeg så spiste middag på slottet :P Må man så må man!

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, hironakamura skrev:

:ohmy:

Drikker dere aldri kullsyreholdig drikke som øl, musserende vin eller brus i de middagsselskapene du er i? Må bli lite trivelig om bare halvparten sitter til bords til en hver tid, mens resten løper til og fra bordet og inn på andre rom for å rape :fnise:

Nå snakker jeg om diskret raping da, det er bare ufint å rape høylytt rundt bordet (eller noe sted). Men diskret raping blir for drøyt å reagere på, det følger jo naturlig med når man spiser og drikker! Det hadde jeg gjort om jeg så spiste middag på slottet :P Må man så må man!

Joda så absolutt! ;) Men skrev også : Uhell kan skje, men da unnskylder man seg etterpå ;) Kan komme brått på, men mener at ja, kjenner man noe er på vei, trenger man ikke få det ut ved bordet i selskap! (noen ganger kan det ikke styres) Ubehagelig ja, det kan være, men er det høfligste å gjøre i et selskap, mener jeg. (Enig i at høylytte raper er verre, men syns ikke noe om hvis alle gjestene sitter og smågulper heller.) Høflighet å la være, akkurat det samme som med en promp:fnise:

Skrevet

Man hverken promper eller raper (med vilje) rundt et middagsbord. Skjønner godt at du reagerer TS. Det er kort og greit skikkelig kvalmt 😳🙈

Skrevet

Det går helt fint å spise middag uten å rape, selv om man drikker noe kullsyreholdig! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...