Gå til innhold

støvsuger munnstykke -børste på teppe?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På sånne vanlige støvsugermunnstykker kan man trykke ned en knapp for å få ut børsten. Bruker du børste på gulvet, og uten børste på gulvtepper, eller motsatt?

Anonymkode: ca86a...194

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Børste på glatt gulv og uten børste på tepper. :tommelopp: 

AnonymBruker
Skrevet

Det er det jeg også alltid har gjort, så jeg skjønte lite da samboer ba sønnen støvsuge MED børste på gulvteppet, "for da får man opp hårene lettere". Da ble det jo veldig tungt å støvsuge.Han mener man skal støvsuge UTEN børste på gulvet, "for børsten dytter bare støvet framover". 

Skrevet

På den støvsugeren vi har nå fungerer det best med børsten opp på gulv og børsten ute på tepper.

Med børsten ute fungerer det nesten bare å dra munnstykket, men så må jeg stoppe og rengjøre børsten av og til

Jeg har også kjøpt til et eget munnstykke beregnet på gulv og det er uten børste, men har noen "silkeputer" slik at det sklir veldig lett.

I tillegg har vi en egen støvsuger med roterende børster, den er bare fantastisk på tepper. Men det er mye arbeid å rengjøre det hele etter på.

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det jeg også alltid har gjort, så jeg skjønte lite da samboer ba sønnen støvsuge MED børste på gulvteppet, "for da får man opp hårene lettere". Da ble det jo veldig tungt å støvsuge.Han mener man skal støvsuge UTEN børste på gulvet, "for børsten dytter bare støvet framover". 

Da er det på høy tid å bytte støvsugerpose, kan du fortelle ham. :fnise: Eventuelt kjøpe ny støvsuger. 

Anonymkode: b1ea3...62f

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han mener man skal støvsuge UTEN børste på gulvet, "for børsten dytter bare støvet framover". 

Er det veldig mye støv er det ikke vanskelig å løfte fremre del av støvsugerbusten bittelitt fra gulvet.
Da er det ingenting som på noe vis henger fast i munnstykket....kan du hilse å si. 
:biggrin:  "Av og til er en millimeter nok" og det blir så fint og rent atte. :jepp: 

• 3 år senere...
Skrevet (endret)
På 15.5.2016 den 15.53, AnonymBruker skrev:

På sånne vanlige støvsugermunnstykker kan man trykke ned en knapp for å få ut børsten. Bruker du børste på gulvet, og uten børste på gulvtepper, eller motsatt?

Børsten skal være ute på tepper da det tar lettere opp det som er der,selv om det kan kjennes tyngre. Min far har lært meg omvendt,men er jo mer logisk å børste på tepper i forhold til gulv. Støvsugeren lager mer lyd hvis man har børsten på gulvet. Jeg googlet og eksperter sier børste tepper. Det finnes egne teppebørste sugere så da er nok det riktig 

Endret av Ingrid Wold
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler denne:https://www.stovsugerposer.no/products/twinner-favoritten

Den er overraskende lett å bruke, og får enkelt med seg støv i hjørner osv. Støvsugingen går som en lek etter at jeg anskaffet meg denne. Fungerer både på tepper og glatte gulv, og man kommer inn under lave sofaer og skap. Eneste minuset er at de filtgreiene under må byttes en sjelden gang. Men de kan kjøpes utenom, og koster ikke all verden. 

Anonymkode: c4b1b...0e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...