AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #1 Skrevet 15. mai 2016 - Er det slik at det er "lov"/ bra? Eller bør det unngås? -Hvis man kan gjøre det, hvor ofte kan man gjør det? - Hvordan bruker man det, helt konkret? Skal det bare mellom kjønnsleppene eller kan man ta det oppi/inni vaginaen også? - Skal man vakse det vekk med en fuktig klut eller skal det "bli der"? Hvis man skal vaske det bort, hvor lenge skal det ligge og godgjøre seg? Anonymkode: 23dce...de4
ajarRun Skrevet 15. mai 2016 #3 Skrevet 15. mai 2016 Det er vel neppe ulovlig. Kan ikke se for meg at det er bra. Mtp soppinfeksjoner og sånt bør det nok unngås. Yoghurt bør holdes unna det kvinnelige kjønnsorgan. Hva med å ha det på frokostblandingen isteden? Jeg ville vasket det bort, sur yoghurt lukter fælt.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #4 Skrevet 15. mai 2016 -Er "lov" og bra for floraen -Selv benytter jeg det bare ved ubalanse, men kan sikkert brukes så ofte man vil -Ikke inni, kun mellom kjønnsleppene -Skal vaskes bort når det begynner å stivne Anonymkode: d9770...6ae
skruf Skrevet 15. mai 2016 #5 Skrevet 15. mai 2016 Du kan bruke yoghurt naturell for å behandle soppinfeksjon, men også til å forebygge soppinfeksjon hvis du går på antibiotika (antibiotika fører ofte til sopp i underlivet). Få deg noen engangsprøyter på apoteket og sprøyt oppi 2ml om kvelden før du legger deg. Smør gjerne litt utover også. Blir litt klissete, men skyller bare av neste morgen. Bruk helst bomullstruser, ikke string.
urenluren Skrevet 15. mai 2016 #6 Skrevet 15. mai 2016 Jeg ville heller gått for et legemiddel dersom jeg hadde underlivsproblemer, men hver sin smak...
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #7 Skrevet 15. mai 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: - Er det slik at det er "lov"/ bra? Eller bør det unngås? -Hvis man kan gjøre det, hvor ofte kan man gjør det? - Hvordan bruker man det, helt konkret? Skal det bare mellom kjønnsleppene eller kan man ta det oppi/inni vaginaen også? - Skal man vakse det vekk med en fuktig klut eller skal det "bli der"? Hvis man skal vaske det bort, hvor lenge skal det ligge og godgjøre seg? Anonymkode: 23dce...de4 Youghurt i skjeden er et "kjerring-råd" ved soppinfeksjon. Etter å ha lest en tråd her inne om en som fikk alvorlige problemer med undwrlivet etter å ha behandlet seg selv, så er ikke youghurt eller gjentatte canestenkurer noe jeg vil anbefale noen. Snakk med lege dersom du har sopp. Youghurt hjelper neppe på lang sikt. Anonymkode: 0bdde...1fb
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #8 Skrevet 15. mai 2016 5 minutter siden, skruf skrev: Du kan bruke yoghurt naturell for å behandle soppinfeksjon, men også til å forebygge soppinfeksjon hvis du går på antibiotika (antibiotika fører ofte til sopp i underlivet). Få deg noen engangsprøyter på apoteket og sprøyt oppi 2ml om kvelden før du legger deg. Smør gjerne litt utover også. Blir litt klissete, men skyller bare av neste morgen. Bruk helst bomullstruser, ikke string. Så jeg skal sprøyte den opp i vaginaen? Og ikke vaske yougherten bort? Vil det ikke lukte da?.. Jeg bruker string, men de er av bomull. 4 minutter siden, urenluren skrev: Jeg ville heller gått for et legemiddel dersom jeg hadde underlivsproblemer, men hver sin smak... Tør ikke gå til legen med dette... TS Anonymkode: 23dce...de4
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #9 Skrevet 15. mai 2016 Jeg prøvde yoghurt naturell for noen uker siden da jeg hadde bakteriell vaginose. Hjalp ikke for meg og ingen av symptomene forsvant. Måtte til slutt til lege, og alt gikk bort med antibiotika. Anonymkode: e5278...ba1
skruf Skrevet 15. mai 2016 #10 Skrevet 15. mai 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så jeg skal sprøyte den opp i vaginaen? Og ikke vaske yougherten bort? Vil det ikke lukte da?.. Jeg bruker string, men de er av bomull. Tør ikke gå til legen med dette... TS Anonymkode: 23dce...de4 Hvis det er en soppinfeksjon du har så kan du med fordel prøve en yoghurtkur. Hvis det derimot ikke virker eller det ikke er soppinfeksjon som er problemet så bør du til lege. Melkesyrebakterier (som yoghurten inneholder) funker ikke på f.eks kjønnsykdommer. Du kan forresten kjøpe melkesyrebakteriekapsler på apoteket hvis du synes det blir for grisete med yoghurt. Men det har samme effekten, og yoghurt er billigere. Du sprøyter det litt oppi og smører rundt. Ja, det vil bli klissete, men du gjør det om kvelden og vasker det neste morgen. Så du vil ikke gå å lukte surt liksom G-string bør du ikke bruke, det blir for tett og underlivet får ikke puste.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #11 Skrevet 15. mai 2016 2 minutter siden, skruf skrev: Hvis det er en soppinfeksjon du har så kan du med fordel prøve en yoghurtkur. Hvis det derimot ikke virker eller det ikke er soppinfeksjon som er problemet så bør du til lege. Melkesyrebakterier (som yoghurten inneholder) funker ikke på f.eks kjønnsykdommer. Du kan forresten kjøpe melkesyrebakteriekapsler på apoteket hvis du synes det blir for grisete med yoghurt. Men det har samme effekten, og yoghurt er billigere. Du sprøyter det litt oppi og smører rundt. Ja, det vil bli klissete, men du gjør det om kvelden og vasker det neste morgen. Så du vil ikke gå å lukte surt liksom G-string bør du ikke bruke, det blir for tett og underlivet får ikke puste. Hvor mange ganger bør mn gjøre det? Hva burde jeg bruke da? Bomullstruser er for barn, vil ha noe som ser sexy ut. TS Anonymkode: 23dce...de4
skruf Skrevet 15. mai 2016 #12 Skrevet 15. mai 2016 (endret) 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor mange ganger bør mn gjøre det? Hva burde jeg bruke da? Bomullstruser er for barn, vil ha noe som ser sexy ut. TS Anonymkode: 23dce...de4 Hvor lenge du bør bruke det varierer, du merker når du begynner å bli bedre. Jeg har skrevet hva du bør bruke av undertøy, vanlige hipsterunderbukser i bomull brukes av voksne også. Edit: Uansett ikke sexy med soppinfeksjon, så da kan du vel liksågreit bruke ei vanlig bomullstruse Hjelper ikke å være sexy med gstring når soppen blomster liksom.. Endret 15. mai 2016 av skruf 1
Norbertine Skrevet 15. mai 2016 #13 Skrevet 15. mai 2016 Tråden er ryddet for avsporinger. Alice i Eventyrland, mod
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #14 Skrevet 15. mai 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Youghurt i skjeden er et "kjerring-råd" ved soppinfeksjon. Etter å ha lest en tråd her inne om en som fikk alvorlige problemer med undwrlivet etter å ha behandlet seg selv, så er ikke youghurt eller gjentatte canestenkurer noe jeg vil anbefale noen. Snakk med lege dersom du har sopp. Youghurt hjelper neppe på lang sikt. Anonymkode: 0bdde...1fb Jeg lurer virkelig på hva slags "alvorlige problemer med underlivet" yoghurt naturell har gitt. Dette høres suspekt ut. Yoghurt naturell inneholder melkesyrebakterier, noe man finner i normalfloraen i underlivet. Ved en ubalanse i normalfloraen kan man få en reduksjon i melkesyrebakterier og være mer utsatt for soppinfeksjoner. Melkesyrebakterier er også tilsatt i soppkurer for underlivet blant annet. Jeg vil anbefale å ta en ordentlig soppkur som fås kjøpt på apoteket (dersom du har soppinfeksjon), men yoghurt naturell kan absolutt være lindrende og hjelpe på infeksjonen. Anonymkode: e574c...407 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #15 Skrevet 15. mai 2016 Hvis du har sopp så er en Canesten kur (vaginaltablett og krem) eller en Diflucan-tablett mer effektivt enn yoghurt naturell. Yoghurt fjerner ikke sopp, den bare tilfører melkesyrebakterier, som kan hjelpe litt på bakteriebalansen. Men soppen vil fint overleve. Anonymkode: ac9c5...84d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå