AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #1 Skrevet 15. mai 2016 Har sett en del mennesker fra spesielt muslimske land som har sikkert 20 navn. Hvordan klarer dem å huske alle navnene, rekkefølgen og hvordan det skrives? Sikkert dumt spørsmål, men jeg lurer. Anonymkode: 733ac...375
Gjest Notatboka Skrevet 15. mai 2016 #2 Skrevet 15. mai 2016 Jeg husker fortsatt hele navnet til Pippi på tross av at det er mange år siden jeg lærte det. Man pugger det vel bare og så fester det seg til slutt
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #3 Skrevet 15. mai 2016 Haha . Jeg er svensk men har hele fire fornavn og tre etternavn og brukte vel hele barneskolen før jeg kunne skrive alle i riktig rekkefølge og uten stavefeil. Anonymkode: f082a...b99 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #4 Skrevet 15. mai 2016 De bruker kanskje ikke heile navnet, i hver eneste sammenheng / situasjon? Jeg kjenner en som heter Fornavn Mellomnavn Etternavn-Etternavn - altså ett fornavn, ett mellomnavn, og to etternavn. Han bruker (som regel) bare fornavnet sitt og ett av etternavnene sine. Anonymkode: 832d6...1f0
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #6 Skrevet 15. mai 2016 I en del kulturer har det vært vanlig å få navnene til forfedrene, altså seg selv, far, farfar, farfars far, farfars farfar osv. Å huske navnene blir da det samme som å huske sin egen slektshistorie. De bruker da heller ikke alle navnene til vanlig. Anonymkode: 6b094...e41
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #7 Skrevet 15. mai 2016 Ja ... Hvordan klarer de å huske navna sine, tro? herregud. jo, de klarer å huske det som alle blogger og glamourmodellbarna som får lange fancy navn som Korneliusa Chantelle Klamydia Anonymkode: 67497...c61
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå