Gå til innhold

Folk som henter noe fra filmer hele tiden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd noen mennesker som hele tiden har et sitat på lur, gjerne et kult sitat fra en film, de klarer alltid å få en ting fra en film eller en tv-serie inn i en samtale selv om samtalene ikke hadde noe med film og gjøre, men av likevel så høres det kult ut og et passer inn hele tiden. Hadde jeg gjort det hadde jeg sikkert bare blitt sett dumt på. De bruker ord og utrykk fra filmer hele tiden og kan beskrive en ting med en scene eller karakter fra en film og listen fortsetter.

Jeg lurer på, hvordan får de det til? Er dette egentlig ekstremt smarte folk eller er de egentlig veldig uintelligent? For meg er det umulig å se. Gjør dem ikke noe annet enn å se film eller husker de bare veldig godt? Har også sett noen på youtube som ofte klarer å dra frem slike ting også, men i stedenfor å si sitatet selv, så klarer de å hente opp  scenenene fra filmene, eller finnne lyd eller musikk fra film og legge over noe annet.

Hvordan klarer de å huske nøyaktig hilken scene eller film det var fra? Vil det ikke ta tid å finne dette frem eller har de alt forhåndlagret for let tilgjengelighet?

Selv klarer jeg aldri å huske sånt, selv om jeg har sett en film mer enn en gang.

Anonymkode: cc304...82d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hmm, jeg tenker det kan ha noe med hvor interessert og hvor mye man lever seg inn i filmer å gjøre. Når man har sterke emosjoner knyttet til noe, så husker man gjerne bedre. Jeg tror ikke de som husker mye fra film og bruker det slik som du beskriver nødvendigvis er smartere generelt sett, men at de altså bare har lettere for å huske og bruke det.

Anonymkode: 40c49...680

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...