Gå til innhold

Kan jeg ha falske øyevipper til bunaden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har litt skrale, korte øyevipper. De er tørre og mascara legger seg ikke så godt nå for tida. Vurderer å bruke falske vipper på 17 mai. Er det ok? Resten av sminken vil være naturlig, ikke noe øyeskygge, eyeliner eller sterke farger. Vippene kjøpte jeg på apoteket og var de minst "dramatiske" jeg fant. men vil folk se rart på meg når jeg kommer vandrende i bunad og løsvipper? :)

Jeg har litt små øyne så de kommer til å synes.. Er 27 år

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns ikke det er fint, men du gjør jo som du vil. 

Anonymkode: 16c3a...c14

• Liker 3
Gjest C'est la vie:)
Skrevet

Så lenge de er 'normale', ser ikke jeg hvorfor du ikke skulle kunne ha det. Mange har jo naturlige kosteskaft :)  

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det kan du. Jeg bruker min vanlige sminke til bunad og ser en drøss andre som også gjør det. Jeg går aldri uten sminke og det kunne aldri falt meg inn å stille i bunad uten, da ville jeg ikke følt meg fin. Har aldri fått stygge blikk eller reaksjoner på det. 

Anonymkode: 67e57...48f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Klipp dem korte. 

Anonymkode: eed98...117

• Liker 1
Skrevet

Minst mulig sminke når du skal bære bunad. Hår skal ikke være løst. Det bør enten flettes eller settes opp. Ha det hvertfall ikke i hestehale :fy_fy:

Sånn Da var dagens pekefinger unnakjort 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hvorfor skal man se ut som man er fra gamle dager bare fordi folkedrakten er det..? Synes man kan gjøre akkurat som man vil, jeg synes det ser finest ut med sminke uten knæsje farger til bunad, men ellers ser jeg ikke hvorfor andre skal mene så mye om det. Det viktigste er jo at man føler seg fin selv :)

PS, jeg skal snart i barnedåp og kommer til å ha falske vipper da ;) dog noen som ser nokså naturlig ut, men det er bare da jeg vil føle meg fin nok ettersom øyevippene mine ikke er mye å skryte av.

Edit: skriveleif.

Endret av BeautyBox
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sminke, lange øyevipper, leppestift og alt det der er pent. Jeg er en stor supporter av pene ting.

Så svaret er ja.

Anonymkode: 56c89...ac5

Skrevet

Synes løsvipper går helt fint så lenge de er forholdsvis nøytrale og ikke full on drag queen liksom. Ser mange som kliner seg inn i VELDIG mye mer sminke enn det til bunaden, sotede øyne er liksom ikke spesielt lekkert til bunad. Men litt ekstra vipper? Kjør på! :)

Skrevet

Hvis de ikke ser unaturlige ut går det fint, synes jeg :)

Gjest Fjotteri
Skrevet

Om de er veldig nøytrale går det fint. Men typiske løsvipper til kveldsbruk er ikke særlig stilig. 

Man sminker seg relativt naturlig til bunad, mener jeg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...