Gå til innhold

Forsøke å fungere tross "hjertesorg".

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber hardt med meg selv. Rett etter et brudd så ble jeg helt innelåst i meg selv. Orket ikke å gjøre så mye. Men nå har jeg begynt å jobbe med å aktivisere meg mer tiltross for "hjertesorgen".

Nå var jeg nettopp ute å trente. Tok en fin lang løpetur. Nå er det snart ut på besøk til familie. Jeg vet nesten ikke hvordan jeg skal orke å fungere i privaten. Har lyst å bare ligge meg i dvale. Men jeg må jo leve. Jeg går på jobb hver dag, men er helt utmattet når jeg er ferdig. Godt med helligdager nå. 

Noen som har det på samme måte. Gjerne fortell hvordan du kommer deg litt ut av "dvale-sorgen". Lager en tråd til inspirasjon, for å komme seg på beina og bli inspirert når man har "hjertesorg". 

Anonymkode: 9f387...cfd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg veldig igjen! Du er ikke alene :) jeg har også vært i det dvale-stadiet der jeg kun føler for å krølle meg sammen til en ball under dyna og bli der resten av året. 

Jeg anbefaler å se noen filmer på ted.com om kjerlighetssorg. Mye trøst! Veldig lurt å tvinge seg selv ut. Vær med folk så mye som mulig. Familie, venner og kanskje nye folk du ikke kjenner. Bestem deg for å ta deg sammen, kom deg opp og ut og frem! Kan også hjelpe å få seg en ny look. Farg håret, klipp deg kort, kjøp nye klær, få den en ny hobby. Din verste fiende er tankene dine! Ikke la dem skure og gå. Med den gang den vonde tankeskyen kommer, så stopper du opp og tvinger den tilbake. Du får ikke lov til å tenke på bruddet eller xen! Aktiviser deg så du glemmer det vonde. 

Hold ut! Lykke til! :) 

Anonymkode: b93bc...752

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner meg veldig igjen! Du er ikke alene :) jeg har også vært i det dvale-stadiet der jeg kun føler for å krølle meg sammen til en ball under dyna og bli der resten av året. 

Jeg anbefaler å se noen filmer på ted.com om kjerlighetssorg. Mye trøst! Veldig lurt å tvinge seg selv ut. Vær med folk så mye som mulig. Familie, venner og kanskje nye folk du ikke kjenner. Bestem deg for å ta deg sammen, kom deg opp og ut og frem! Kan også hjelpe å få seg en ny look. Farg håret, klipp deg kort, kjøp nye klær, få den en ny hobby. Din verste fiende er tankene dine! Ikke la dem skure og gå. Med den gang den vonde tankeskyen kommer, så stopper du opp og tvinger den tilbake. Du får ikke lov til å tenke på bruddet eller xen! Aktiviser deg så du glemmer det vonde. 

Hold ut! Lykke til! :) 

Anonymkode: b93bc...752

Ja, det er ikke lett. Jeg går rundt å tenker hele tiden på hvorfor gjorde han dette mot meg? Var han ikke glad i meg osv? Hva gjør han på? Er andre damer bedre? Har han en annen dame? Skal jeg vente på han, itilfelle han savner meg? Slike tanker har jeg. Men nå er det å ta seg i "trøyen". Ut å fungere sosialt på fritiden, og slutte å ligge i "dvalen" hele tiden. 
Jeg er livredd for å treffe på han sammen med en ny dame i denne fasen. Så forsøker å vandre der han ikke befinner seg, men av og til må jeg inn til sentrum. Han er mye å vandrer i sentrum. Men men: får bare heve hodet , gå ut og gjøre ting. Ikke ligge å tenke, og fundere og frykte alt mulig. Jeg vet: Jeg har egentlig ikke lov å tenke på bruddet eller exen, men jeg gjør det fortsatt desverre. Men godt at noen andre sier at de har vært der, så er jeg ikke helt unik i måten jeg tenker på. 

Jeg har allerede farget håret. Og nå er det bare å være tøff og streng mot seg selv, og finne nye gleder, samt finne frem alt positivt man kan. Vi lever bare en gang. Og å ligge i "dvale" og vente på at en eks skal kanskje før eller siden forstå meg, er tidsfordriv og dumt. 

Takker for tips og råd :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også kjærlighetssorg, tredje måned. Har gått fra sjokkfasen til denne dvelinga, er dager hvor jeg kjenner meg oppe, andre dager er jeg helt nede. Har forsøkt å gå på date og avtale sånt, men ender opp med at jeg avlyser, noe som er skikkelig dumt for det er hyggelige og snille menn og jeg ser på det som "mitt tap".

Men samtidig. Hva skal man gjøre? Man må bare leve gjennom dette og ta dag for dag. Kalle en spade for en spade. Holde ut og minne seg på at dette vil gå over.

Anonymkode: ff669...1d9

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også kjærlighetssorg, tredje måned. Har gått fra sjokkfasen til denne dvelinga, er dager hvor jeg kjenner meg oppe, andre dager er jeg helt nede. Har forsøkt å gå på date og avtale sånt, men ender opp med at jeg avlyser, noe som er skikkelig dumt for det er hyggelige og snille menn og jeg ser på det som "mitt tap".

Men samtidig. Hva skal man gjøre? Man må bare leve gjennom dette og ta dag for dag. Kalle en spade for en spade. Holde ut og minne seg på at dette vil gå over.

Anonymkode: ff669...1d9

Enig. Det er tungt. Jeg har gått slik i 4 og en halv måned nå. Eller det er så lenge siden eksen ikke ville vite av meg igjen, og jeg tar det fortsatt ganske tungt. Forsøker å ta meg sammen, og fungere. Har hatt sex med to personer etter det, men det gjorde jeg bare for å gjøre det, for å føle meg videre, men det var jo helt feil. Jeg var ikke tilstede i hodet. Har vært på en date med en annen i tillegg. Men nei... 

Det man kan gjøre er nok å ta tiden til hjelp. Plutselig en dag så føler man seg gjerne bedre. For meg går det opp og ned. Men jeg har kommet til det point at det er mye som jeg synes var galt med situasjonen med eksen. Han behandlet meg ikke som om han var glad i meg. Og da er det jo ikke så mye å tenke på lenger. Hadde han vært glad i meg, så hadde han vært et tap. Men når han ikke er så er han ikke et tap egentlig, selv om jeg av og til kan tro det. 

Viktig å forsøke å ta seg sammen og forsøke å leve i nåtiden. Men lett å dvele. Det er sant. Fortid er forbi. Men en dag kan alt føles mye bedre. 

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har det på samme måte. Gjerne fortell hvordan du kommer deg litt ut av "dvale-sorgen". Lager en tråd til inspirasjon, for å komme seg på beina og bli inspirert når man har "hjertesorg". 

Ligg unna alt som heter trist musikk. Min erfaring er at det gjør alt verre. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, En mann sa skrev:

Ligg unna alt som heter trist musikk. Min erfaring er at det gjør alt verre. 

Det har jeg oppdaget. En stund hørte jeg trist musikk om igjen og om igjen, og sendte til og med noen av låtene til eksen i sorgens land... Men er enig: trist musikk gjør det værre. Nytter ikke å høre på sanger som omhandler kjærlighetssorg. Da blir man bare enda mer lei seg. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...