AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #1 Skrevet 15. mai 2016 Jeg har nylig vært hos lege og fått utskrevet fungoral pga seboreisk eksem. Har en kombinert til fet hud utenom denne eksemen, og trenger mye fukt i form av vann, IKKE fett. Tåler heller ikke parfyme... Står igjen om jeg skal prøve meg på Eucerin aquaphorin som er uparfymert fra apoteket, eller et annet merke. Er nesten helt fin fra flassingen, men har en del røde områder på hake og i kinn. Har ikke rosacea, men vet jo at seboreisk eksem ikke er helt ulikt dette. Noen som har noen tips til noen gode merker som ikke koster fletta? Har en active moist fra Dermalogica stående i skapet, men er litt skeptisk da den inneholder en del eteriske oljer (linalool) og er redd det vil trigge eksemet. Kanskje bedre med en krem med færre ingredienser. Samtidig kan det jo være greit å velge et merke som hudpleiere fører og man kan få "oppfølging". Anonymkode: ab4e3...cc3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #2 Skrevet 15. mai 2016 Vil forresten legge til at jeg har tenkt tanken på rosex (reseptfri krem mot rødhet) noen som har erfaring med denne? Anonymkode: ab4e3...cc3
Sassenach Skrevet 15. mai 2016 #4 Skrevet 15. mai 2016 Jeg hadde tendenser til seborreisk eksem rundt brynspartiet, nese og panne, og har selv hatt veldig god erfaring med Dermalogica sin Active moist. I det hele tatt har det hjulpet meg mye å gå fra å bruke produkter som skulle behandle fetheten, til produkter for sensitiv hud som beroliger.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #5 Skrevet 15. mai 2016 Takk for svar. Ja, Dermalogica er jo et veldig godt merke, så jeg vurderer sterkt å bruke det... Men synes Eucerin virker bra det og, også er det en del rimeligere. Jeg har og tenkt på sminke jeg bruker. Bruker flytende foundation, fordi jeg ikke tålte bismuth i mineralpudder. Har prøvd å bruke mattepudderet i bareminerals som er uten, men tror det blir for uttørrende i lengden. Har en fet underhud, men overhuden er dehydrert og sensitiv. Og i tillegg til dette flasseksemet da. Har tenkt litt på mineral hygienics eller tikei. Anonymkode: ab4e3...cc3
ops2 Skrevet 15. mai 2016 #6 Skrevet 15. mai 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Ja, Dermalogica er jo et veldig godt merke, så jeg vurderer sterkt å bruke det... Men synes Eucerin virker bra det og, også er det en del rimeligere. Jeg har og tenkt på sminke jeg bruker. Bruker flytende foundation, fordi jeg ikke tålte bismuth i mineralpudder. Har prøvd å bruke mattepudderet i bareminerals som er uten, men tror det blir for uttørrende i lengden. Har en fet underhud, men overhuden er dehydrert og sensitiv. Og i tillegg til dette flasseksemet da. Har tenkt litt på mineral hygienics eller tikei. Anonymkode: ab4e3...cc3 Jeg synes du skal gå for Eucerin. Jo mindre ingredienser og jo mindre triggere, desto bedre. http://www.cosdna.com/eng/cosmetic_4993141224.html Denne siden over virker troverdig. Den analyserer ingrediensene i kosmetikk og rangerer triggere for acne, irritasjon og mulige langtidsskader. Som du ser, er Eucerin veldig basic og lav risiko. Må du bruke makeup? Du kan skrive inn hva du bruker, eller hva du vil kjøpe, og se om det er en analyse på det.
ops2 Skrevet 15. mai 2016 #7 Skrevet 15. mai 2016 Siden over, Cosdna, kom jeg over når jeg leste koreanske hudpleie og makeup blogger. De er veldig opptatt av innholdet i produktene.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #8 Skrevet 15. mai 2016 Tusen takk! Da er "dilemmaet" over og jeg går for eucerin. Er enig i at færre ingredienser er best. Da spørs det bare hvilken krem i den serien, men kan sikkert gå innom apotek å høre. Står mellom dermopurifyer, eller aquaphorin normal to combiantion skin. Jeg vet det er noen kremer i eucerin serien som har parfyme i seg, men disse to seriene er uten. Eneste er at aquaphorin kanskje inneholder MI, men det er jo ikke sikkert dosen er så ekstremt høy. Dessuten står det på den norske apotek siden, kun på den offisielle engelske så derfor jeg skriver kanskje. :-) Innbiller meg at dermopurifyer blir for sterkt så tror det blir aquaphorin. Underhuden er fet, men får kun kviser på haka og har sorte prikker på nesa, men det er vel egentlig det eneste jeg har av urenheter så den er ikke like fet som den brukte å være. Har dessverre en del porer. Men her burde jeg kanskje skjerpe meg å rense huden. Når det gjelder eksemet tror jeg rett og slett det ikke er så mye å gjøre med det bare å holde det i sjakk med snille produkter. Anonymkode: ab4e3...cc3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #9 Skrevet 15. mai 2016 Så, mens jeg er i gang og har fått det klart hvilket merke til ansiktet jeg skal bruke så kanskje jeg skal ta håret med det samme også. Har også seboreisk eksem i hodebunnen dessverre. Bruker for tiden Define, men ikke optimalt da det er mye parfymert. Noen som kan anbefale en god (ikke fet) sjampo, og balsam? Burde vel og bruke hårkur da tuppene er tørre, mens hodebunnen er fet. Anonymkode: ab4e3...cc3
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #10 Skrevet 16. mai 2016 Noen som har erfaring med rosex forresten? Jeg har ikke rosacea som sagt, men sliter litt med rødhet og jeg tror det skyldes flere år med seboreisk eksem. Anonymkode: ab4e3...cc3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå