Gå til innhold

"Just F*** google it"

Anbefalte innlegg

Gjest Blondie65
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Kan du finne åpningstidene til en hvilken som helst Bunnprisbutikk i Oslo i pinsen for meg? Forklar gjerne hvordan du kom fram til det også.

Anonymkode: 64991...89a

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Kan du finne åpningstidene til en hvilken som helst Bunnprisbutikk i Oslo i pinsen for meg? Forklar gjerne hvordan du kom fram til det også.

Nei, men jeg fant åpningstider i pinsen for den nærmeste Bunnprisen til her hvor jeg er på forsiden til Bunnpris. 

Gjest Blondie65
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men nå er det en gang slik, da, at det ikke er mye dybde og kompleksitet i de spørsmålene som får "google det!" til svar. Det er nettopp de helt elementære, banale spørsmålene som provoserer frem den typen svar, spørsmål man kan finne svaret på på et halvt minutt ved å skrive inn ett eller to ord i en søkemotor. 

Anonymkode: 98fc8...b98

... Og den som svarer finner svaret ved enkelt Google søk. Som f.eks Bunnpris spørsmålet over.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tilsynelatende og for det utrente øye er det nok slik. Men for de som faktisk forsøker å reflektere over spørsmålet og tolke teksten i en videre språkelig og samfunnsmessig sammenheng så er de ikke det.

Når man spør et spørsmål på et forum som dette, så må man nesten regne med at noen tolker spørsmålet bokstavelig. De fleste vil faktisk gjøre det, spesielt disse banale spørsmålene som er nevnt flere ganger i tråden.

De som vil reflektere videre og lese mellom linjene kan vel bare svare deretter, så kan de andre sende linker eller be TS om å Google. 

Anonymkode: 3e5fe...f2b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tilsynelatende og for det utrente øye er det nok slik. Men for de som faktisk forsøker å reflektere over spørsmålet og tolke teksten i en videre språkelig og samfunnsmessig sammenheng så er de ikke det.

My bad, jeg burde selvsagt forstått at noen som spør om når første tog fra Oslo S til Halden går på torsdag egentlig lurer på hvilket spor det går fra, om det har spisevogn eller stillevogn, om det er nødvendig med plassbillett og hvilken T-baneavgang de må ta fra Vestli for å rekke det. For ikke å snakke om hvor billettautomatene står, og om det fremdeles finnes betjente billettluker på Oslo S. 

Anonymkode: 98fc8...b98

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, stan skrev:

Nei, det er faktisk ganske mange googler. 

Faktisk vil jeg anta at det er like mange googler som det er brukere. Google tilpasser søke resultatene avhengig av hvem som søker og hvor man er.

Men innledningsvis fleipet jeg.

Nei, det er ikke mange "googler". Det finnes bare en Google, og så finnes det andre søkemotorer. (Som Yahoo, Bing, Duckduck Go, osv. ) Men om det var en del av fleipen din, så kom den ikke godt fram.

Det er nok mange grunner til at folk velger å spørre direkte enn å undersøke selv. Kan være at de ikke vet hvordan, at de ikke gidder, eller at de foretrekker å spørre andre folk direkte.

Det er ikke alltid lett å finne det man leter etter heller da, da man normalt får millioner av treff avhengig av søketekst. Som oftest kommer de mest relevante på første side, men kan hende at det man søker befinner seg på side 12. (Som en internspøk pleide man å si at måtte man forbi førstesiden, var man desperat etter info eller noe sånn. )

Vil nok tenke at fleste faktisk prøver å finne info selv og så henvender seg til forum for mer konkret info. Og det er ikke alltid lett når man ikke vet hvordan og hva man skal søke på. Færreste vet nok også at disse søkemotorene er relativt komplekse motorer som kan søke veldig spesifikt. I Google (og muligens de andre også) kan man innsnevre søk etter gitte "koder" som er vist på vedlagte skjema:

How+to+use+google_b6f930_5877770.jpg

Skrevet
5 minutter siden, Devilheart skrev:

Nei, det er ikke mange "googler". Det finnes bare en Google, og så finnes det andre søkemotorer. (Som Yahoo, Bing, Duckduck Go, osv. ) Men om det var en del av fleipen din, så kom den ikke godt fram.

Det er nok mange grunner til at folk velger å spørre direkte enn å undersøke selv. Kan være at de ikke vet hvordan, at de ikke gidder, eller at de foretrekker å spørre andre folk direkte.

Det er ikke alltid lett å finne det man leter etter heller da, da man normalt får millioner av treff avhengig av søketekst. Som oftest kommer de mest relevante på første side, men kan hende at det man søker befinner seg på side 12. (Som en internspøk pleide man å si at måtte man forbi førstesiden, var man desperat etter info eller noe sånn. )

Vil nok tenke at fleste faktisk prøver å finne info selv og så henvender seg til forum for mer konkret info. Og det er ikke alltid lett når man ikke vet hvordan og hva man skal søke på. Færreste vet nok også at disse søkemotorene er relativt komplekse motorer som kan søke veldig spesifikt. I Google (og muligens de andre også) kan man innsnevre søk etter gitte "koder" som er vist på vedlagte skjema:

Joda, jeg vet det er en Google, men om jeg søker etter det samme med privatbrukeren og jobb-brukeren så får jeg ulike resultater.

Om jeg søker etter det samme med google.no, google.hk eller google.com får jeg ulike svar.

Men utgangspunktet til TS er vel at det finnes endel som ikke evner å trekke info ut av  søkeresultatene. Derfor bruker de forum til å finne ut av ting som egentlig er noen tastetrykk unna.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Den 15.5.2016 at 14.43, AnonymBruker skrev:

"Hvordan søker jeg dagpenger" er som regel et spørsmål om hvordan dagpengeregler skal forstås og hvilke vilkår som må være oppfylt for at dagpenger sakl innvilges. Ikke så lett å google.

http://lmgtfy.com/?q=nav

Anonymkode: 6d1ab...3c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...