fri-fra-nav Skrevet 15. mai 2016 #1 Skrevet 15. mai 2016 Hei! Jeg går på NAV sitt kvalifiseringsprogram som lagermedarbeider i tillegg til at jeg studerer på siden. Tingen er den, jeg har nettopp kommet ut av et forhold og har det forferdelig tungt. Så mye at jeg rett og slett ikke orker å jobbe lenger. Hvilke muligheter har jeg for å komme ut, uten å miste min stønad? - Kan jeg bli sykemeldt pga. depresjon? I tillegg til stress pga. alt skolearbeidet? Isåfall hvor lenge vil en slik sykemelding være? - Skal jeg ta pause i KVP og gå tilbake til å søke om sosialhjelp? Isåfall, vil jeg da i det hele tatt kunne motta sosialhjelp siden det går ut på å levere inn 5 jobbsøknader i uken og jeg nettopp sluttet på arbeidspraksisplassen? - Jeg bor hjemme hos foreldre, så hvis jeg søker om kommunal bolig i tillegg til sosialhjelp vil jeg da kunne få mer sosialhjelp? - Hvorfor er det så mange som fraråder meg fra å søke om kommunal bolig? En av mine kompiser bor i den flotteste kommunale boligen i hele byen og han bruker dagen lang på å lage musikk, sette opp egen business og sosialisere seg. Det er akkurat det jeg vil også. Håper noen har vært i samme situasjon og kan gi meg et par råd. Livet er for kort til at jeg kan kaste det bort på en skitten gammel lagerplass med 3 andre ansatte. Tusen takk!
Gjest Hubbabubba2014 Skrevet 15. mai 2016 #2 Skrevet 15. mai 2016 (endret) . Endret 30. november 2016 av Hubbabubba2014
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #3 Skrevet 15. mai 2016 Så det du spør om er hvordan du kan ha best mulig levevilkår med mest mulig penger med å bidra minst mulig selv? Anonymkode: c17ca...452 27
fri-fra-nav Skrevet 15. mai 2016 Forfatter #4 Skrevet 15. mai 2016 I teorien, ja. Men, jeg bidrar med å være selvstendig næringsdrivende og gi et par frilansarbeidsplasser i ny og ne. Når firmaet mitt er ferdig med utviklingsfasen, vil det bli investorer i bildet og arbeidsplasser til hele folket.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #5 Skrevet 15. mai 2016 1 minutt siden, fri-fra-nav skrev: I teorien, ja. Men, jeg bidrar med å være selvstendig næringsdrivende og gi et par frilansarbeidsplasser i ny og ne. Når firmaet mitt er ferdig med utviklingsfasen, vil det bli investorer i bildet og arbeidsplasser til hele folket. Og det har du en garanti for eller? Du fremstiller deg selv som en lat snylter. Anonymkode: 5e6db...5a1 12
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #7 Skrevet 15. mai 2016 3 minutter siden, fri-fra-nav skrev: I teorien, ja. Men, jeg bidrar med å være selvstendig næringsdrivende og gi et par frilansarbeidsplasser i ny og ne. Når firmaet mitt er ferdig med utviklingsfasen, vil det bli investorer i bildet og arbeidsplasser til hele folket. Arbeidsplasser til hele folket. Hva er det for et eventyrlig prosjekt du holder på med? Anonymkode: f72e9...52b 8
Mearrasámi Skrevet 15. mai 2016 #8 Skrevet 15. mai 2016 Ta deg sammen TS og jobb som alle andre må. Du kan ikke sykemelde deg fordi du har nettopp kommet ut av et forhold ei heller spekulere i hvordan å tyne staten for mest mulig penger uten å gjøre noe sjøl. Om alle skulle tenkt slik hadde Norge AS gått dunken. 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #9 Skrevet 15. mai 2016 16 minutter siden, fri-fra-nav skrev: Hei! Jeg går på NAV sitt kvalifiseringsprogram som lagermedarbeider i tillegg til at jeg studerer på siden. Tingen er den, jeg har nettopp kommet ut av et forhold og har det forferdelig tungt. Så mye at jeg rett og slett ikke orker å jobbe lenger. Hvilke muligheter har jeg for å komme ut, uten å miste min stønad? - Kan jeg bli sykemeldt pga. depresjon? I tillegg til stress pga. alt skolearbeidet? Isåfall hvor lenge vil en slik sykemelding være? - Skal jeg ta pause i KVP og gå tilbake til å søke om sosialhjelp? Isåfall, vil jeg da i det hele tatt kunne motta sosialhjelp siden det går ut på å levere inn 5 jobbsøknader i uken og jeg nettopp sluttet på arbeidspraksisplassen? - Jeg bor hjemme hos foreldre, så hvis jeg søker om kommunal bolig i tillegg til sosialhjelp vil jeg da kunne få mer sosialhjelp? - Hvorfor er det så mange som fraråder meg fra å søke om kommunal bolig? En av mine kompiser bor i den flotteste kommunale boligen i hele byen og han bruker dagen lang på å lage musikk, sette opp egen business og sosialisere seg. Det er akkurat det jeg vil også. Håper noen har vært i samme situasjon og kan gi meg et par råd. Livet er for kort til at jeg kan kaste det bort på en skitten gammel lagerplass med 3 andre ansatte. Tusen takk! Alvorlig? 1. Du må snakke med lege 2. Du taper vekk utdannelsen og KVP, og må begynne på nytt 3.har du det tungt nå,blir det verre om du ikke har noe å gå til Litt moro....bor i kommunal bolig og bygger opp sin egen bissnies. Anonymkode: d1a31...5e9 5
fri-fra-nav Skrevet 15. mai 2016 Forfatter #10 Skrevet 15. mai 2016 > Du fremstiller deg selv som en lat snylter. Jeg jobber dag og natt med mitt eget firma pluss går på universitetet.
fri-fra-nav Skrevet 15. mai 2016 Forfatter #11 Skrevet 15. mai 2016 > Du må snakke med lege Håper han gir meg sykemelding. Ekstremt uvant for meg å bli forelsket i en så pen jente, så går bare alt til helvete. > Du taper vekk utdannelsen og KVP, og må begynne på nytt Jeg kommer jo til å fortsette med utdannelsen. Og KVP gir meg rett i én pause. > har du det tungt nå,blir det verre om du ikke har noe å gå til Ser den, men har venner å snakke med så den biten burde være grei.
Cambria Skrevet 15. mai 2016 #12 Skrevet 15. mai 2016 Hvordan har du fått hjelp av Nav samtidig som du studerer? Studerer du deltid? 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #14 Skrevet 15. mai 2016 10 minutter siden, fri-fra-nav skrev: > Du fremstiller deg selv som en lat snylter. Jeg jobber dag og natt med mitt eget firma pluss går på universitetet. Og hvordan bidrar du økonomisk per dags dato da? Anonymkode: 5e6db...5a1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #15 Skrevet 15. mai 2016 26 minutter siden, fri-fra-nav skrev: I teorien, ja. Men, jeg bidrar med å være selvstendig næringsdrivende og gi et par frilansarbeidsplasser i ny og ne. Når firmaet mitt er ferdig med utviklingsfasen, vil det bli investorer i bildet og arbeidsplasser til hele folket. Du kan få stønad fra NAV til det MEN de må kvalitets sikre\godkjenne selskapet ditt først. Anonymkode: 62d3b...bd2 2
ArtyFarty Skrevet 15. mai 2016 #16 Skrevet 15. mai 2016 49 minutter siden, fri-fra-nav skrev: Jeg jobber dag og natt med mitt eget firma pluss går på universitetet. Men da trenger du da ikke NAV - man har lånekassen til slikt. 5
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #17 Skrevet 16. mai 2016 Kommunal bolig? For å få kommunal bolig må du ha tungtveiende grunner, og være mer syk enn det du beskriver tror jeg. Jobber du natt og dag og går på universitet så kvalifiserer du neppe til kommunal bolig, Mistenker at dette er konstruert, iallfall etter den siste kommentaren din. Anonymkode: f1a50...99c 4
En mann sa Skrevet 16. mai 2016 #18 Skrevet 16. mai 2016 21 timer siden, fri-fra-nav skrev: Hei! Jeg går på NAV sitt kvalifiseringsprogram som lagermedarbeider i tillegg til at jeg studerer på siden. Tingen er den, jeg har nettopp kommet ut av et forhold og har det forferdelig tungt. Så mye at jeg rett og slett ikke orker å jobbe lenger. Hvilke muligheter har jeg for å komme ut, uten å miste min stønad? - Kan jeg bli sykemeldt pga. depresjon? I tillegg til stress pga. alt skolearbeidet? Isåfall hvor lenge vil en slik sykemelding være? - Skal jeg ta pause i KVP og gå tilbake til å søke om sosialhjelp? Isåfall, vil jeg da i det hele tatt kunne motta sosialhjelp siden det går ut på å levere inn 5 jobbsøknader i uken og jeg nettopp sluttet på arbeidspraksisplassen? - Jeg bor hjemme hos foreldre, så hvis jeg søker om kommunal bolig i tillegg til sosialhjelp vil jeg da kunne få mer sosialhjelp? - Hvorfor er det så mange som fraråder meg fra å søke om kommunal bolig? En av mine kompiser bor i den flotteste kommunale boligen i hele byen og han bruker dagen lang på å lage musikk, sette opp egen business og sosialisere seg. Det er akkurat det jeg vil også. Håper noen har vært i samme situasjon og kan gi meg et par råd. Livet er for kort til at jeg kan kaste det bort på en skitten gammel lagerplass med 3 andre ansatte. Tusen takk! Du har tak over hodet, men du vil snylte på staten fordi du mener du har krav på det? Hvis du skal sykemelde deg pga kjærlighetssorg kommer du til å slite i livet. Og sykemelde deg fra hva, studier og NAV tiltak? Mann deg opp. Jeg betaler ikke skatt for at du skal være ynkelig. 7
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #19 Skrevet 18. mai 2016 Den 15.5.2016 at 13.43, Mearrasámi skrev: Ta deg sammen TS og jobb som alle andre må. Du kan ikke sykemelde deg fordi du har nettopp kommet ut av et forhold ei heller spekulere i hvordan å tyne staten for mest mulig penger uten å gjøre noe sjøl. Om alle skulle tenkt slik hadde Norge AS gått dunken. Dere må slutte å bruke dette argumentet, seriøst. Det har aldri noensinne hendt, og vil aldri noensinne hende at alle kollektivt tenker det samme. Anonymkode: 7629f...e37
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #20 Skrevet 18. mai 2016 Alltid det samme "Lat snylter" er så enkelt å kalle andre uten å vite noe om hva i helvete som ligger bak. Det er alltid en grunn til at man havner utfor arbeidslivet. Norske folket er så dømmende. Alle er misunnelig på de som går på NAV, men ingen tørr fordi det går utover statusen. Derfor må de rakke ned på de som trenger støtte fra NAV. For noen fjottnisser :D Anonymkode: 9a101...ab4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå