AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #1 Skrevet 15. mai 2016 Skal prøve å holde dette kort. Vi er en familie på fire. To voksne, ett barnehagebarn og en baby. For to år siden tok vi valget om å flytte ut av Oslo. Vi er begge oppvokst i byen, og har all familie der. Vi valgte allikevel å flytte 20 min med bil ut av sentrumsgrensen. Vi ville ha hus, og det ble for dyrt i Oslo. Og her kommer problemet: Jeg klarer ikke trives 100%. Barnet stortrives i barnehagen, og vi er ekstremt fornøyde med ansatte der. Kunne ikke blitt bedre. Mannen er veldig tilpasningsdyktig og synes alt går fint. Men jeg klarer ikke la være å savne Oslo og tilhørigheten jeg har til det stedet. Jeg vet at det bare er en rask biltur unna, og det var jo derfor vi valgte å kjøpe bolig her. Jeg savner allikevel spontaniteten mtp å bare stikke innom på besøk hos venner og familie. Vi har ikke kommet så godt i kontakt med andre her i område. Virker som et sted der de fleste holder seg til seg selv, eller er såpass etablerte med egne venner og familie at de ikke er interresserte i nytt bekjentskap. Det er viktig for meg å understreke at hverdagen fungerer bra! Jeg går ikke rundt og er deppa eller sur. Allikevel klarer jeg ikke å trives. Føler noen ganger at jeg er på ferie og vil hjem. På en måte tenker jeg at barnas trivsel er det aller viktigste, men på en annen måte så tenker jeg at hvis jeg ikke er lykkelig her, så vil det merkes i det daglige. Hver gang vi har vært i Oslo, lengter jeg tilbake. Det er mulig at det vil ta tid å få følelsen av tilhørighet. Eller hadde vi alle hatt godt av å flytte tilbake til Oslo? Da blir det i beste fall en tomannsbolig eller lite rekkehus, men medt sannsynlig leilighet. Nå har vi enebolig med stor og fin hage. Er veldig usikker. Jeg heller veldig mot å bite tennene sammen pga resten av familien. Allikevel stikker det i magen hver gang vi drar hjem etter besøk i Oslo. Anonymkode: adf73...dee
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #4 Skrevet 15. mai 2016 Enig med de to andre her. Forsøk å møte nye mennesker gjennom jobb, hobbyer, trening osv. Så fort det "sosiale" er på plass trives man ofte bedre. Og om Oslo bare er en liten kjøretur unna skader det vel ikke å stikke innom en tur i ny og ne? Anonymkode: 0df0d...d46
KaDust Skrevet 15. mai 2016 #5 Skrevet 15. mai 2016 Jeg hadde blitt. 20 minutter unna er ikke så ille, så det er like fullt mulig å spontant dra på besøk o.l. da også.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #6 Skrevet 15. mai 2016 Tusen takk for svar! Jeg er veldig tilfreds med stedet i forhold til barna. Alt føles trygt og godt for dem. Og det er såklart det aller viktigste! Håper det sosiale kommer litt mer på plass. Det har nok mye å si for trivselen. Innerst inne har jeg vel bestemt meg for at vi blir her. Det har bare vært mye osloturer i det siste, og da kjenner jeg litt ekstra på tvilen. Anonymkode: adf73...dee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå