Gå til innhold

Jeg har knust skjermen på min Iphone 6s (!!)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har klart det som ikke skulle skje, knust skjermen min på min iphone 6s. Kjøpte den med en gang den kom ut så den er ca 7 mnd gammel. Problemer mitt er nå om jeg skal skifte skjerm, eller kjøpe meg ny telefon med binding (ikke iPhone). 

Et skjermbytte var første tanke til jeg så at det koster 3000 (!) kr. Jeg har etter noen måneders bruk funnet ut det var galskap og bruke så mye penger på å kjøpe en mobil så er ikke avhengig av å kjøpe ny Iphone.

Har noen eventuelt prøvd å bytte selv på iphone 6s? Om jeg planlegger ny er det jo verdt et forsøk i det minste.

Anonymkode: 09a03...3bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søk opp ny skjerm på nett, finnes tutorials på nett mye billigere.  

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har klart det som ikke skulle skje, knust skjermen min på min iphone 6s. Kjøpte den med en gang den kom ut så den er ca 7 mnd gammel. Problemer mitt er nå om jeg skal skifte skjerm, eller kjøpe meg ny telefon med binding (ikke iPhone). 

Et skjermbytte var første tanke til jeg så at det koster 3000 (!) kr. Jeg har etter noen måneders bruk funnet ut det var galskap og bruke så mye penger på å kjøpe en mobil så er ikke avhengig av å kjøpe ny Iphone.

Har noen eventuelt prøvd å bytte selv på iphone 6s? Om jeg planlegger ny er det jo verdt et forsøk i det minste.

Hvorfor er det så viktig med iphone.... jeg syns de fleste andre smarttelefoner er vel så bra.

Nå har jeg mest erfaring med Nokia, som nå heter Microsoft!

Den knuser aldri, jeg har mistet den i bakken hundre ganger...

og den funker like bra :) 

Den har mange fine apper og god bildekvalitet osv...

En annen ting er at de fleste mobilladere passer...

mens hos Iphone er det kun iphoneladere som passer... 

Anonymkode: 72149...d41

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det så viktig med iphone.... jeg syns de fleste andre smarttelefoner er vel så bra.

Nå har jeg mest erfaring med Nokia, som nå heter Microsoft!

Den knuser aldri, jeg har mistet den i bakken hundre ganger...

og den funker like bra :) 

Den har mange fine apper og god bildekvalitet osv...

En annen ting er at de fleste mobilladere passer...

mens hos Iphone er det kun iphoneladere som passer... 

Anonymkode: 72149...d41

Jeg har alltid likt Iphone best, men jeg har likt og bytte telefoner egentlig så de fleste ler vel godt av meg nå. Er godt fornøyd med Iphone egentlig, men som sagt fant jeg ut at til 8000 kr er den kanskje i litt overkant dyrt luksus som jeg ikke behøver. Så iphone blir nok ikke neste telefon. 

Men usikker om jeg skal bla opp 3000 å fikse eller bruke de 3000 å kjøpe meg en mer solid telefon (eventuelt med binding) :) Og om jeg skal prøve å bytte skjermen selv for telefonen i seg selv er jeg fornøyd med så om det kan bli billigere og gjennomførbart så absolutt..

19 minutter siden, *Mocca* skrev:

Søk opp ny skjerm på nett, finnes tutorials på nett mye billigere.  

Det skal jeg gjøre. Takk :)

Men hvor selges skjermene? Ebay?

Skrevet

Jeg har funnet på ebay når jeg har gjort det ja, så det var til iPhone der og, selv om jeg har byttet på andre merker. 

Mange selger også verktøysett du trenger for å få jobben gjort. Sjekk gjerne en video for hvordan du gjør det, da finner du ut hva slags utstyr du trenger for å gjøre jobben. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, *Mocca* skrev:

Jeg har funnet på ebay når jeg har gjort det ja, så det var til iPhone der og, selv om jeg har byttet på andre merker. 

Mange selger også verktøysett du trenger for å få jobben gjort. Sjekk gjerne en video for hvordan du gjør det, da finner du ut hva slags utstyr du trenger for å gjøre jobben. 

Takk :)

AnonymBruker
Skrevet

Forsikring?

Anonymkode: de8c5...6cd

AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forsikring?

Anonymkode: de8c5...6cd

Har dessverre ikke forsikring på den.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Ny skjerm på eBay, inn på YouTube for tutorial, vips, ny skjerm til en brøkdel av prisen! 

Anonymkode: 80f07...723

Gjest BabyBlue
Skrevet

Det finnes plasser hvor de bytter skjerm som ikke har tilhørighet til apple og de sinnssyke prisene deres. Men hvis du bytter skjerm på slike plasser eller gjør det selv, så mister du også reklamasjonsretten på iphonen...? Tror ihvertfall det var slik det funket. 

Hvor bor du hen? Kanskje jeg kan hjelpe deg å finne noen billigere plasser å fikse skjermen? Syntes 3000,- hørtes ganske mye ut. 

Skrevet
9 minutter siden, BabyBlue skrev:

Det finnes plasser hvor de bytter skjerm som ikke har tilhørighet til apple og de sinnssyke prisene deres. Men hvis du bytter skjerm på slike plasser eller gjør det selv, så mister du også reklamasjonsretten på iphonen...? Tror ihvertfall det var slik det funket. 

Hvor bor du hen? Kanskje jeg kan hjelpe deg å finne noen billigere plasser å fikse skjermen? Syntes 3000,- hørtes ganske mye ut. 

Disse som gjør det utenom Apple kjøper også skjermer på eBay, så du sparer allikevel på å gjøre det selv, med mindre du virkelig heter å skru litt. 

Anonymkode: 80f07...723

Skrevet (endret)

Trist med knust iphone men her er fasiten til hvordan du MÅ gjøre det.

IKKE skift skjerm selv eller på en jallasjappe. Da ryker garantien.

Det er 2 måter å gjøre dette på:

1: lever iphonen til eplehuset for skjermbytte. Det koster 1990.- da sender de den til apple i nederland og bytter skjerm og du beholder garantien. Minuset er at det tar litt tid. 2-4 uker :(

2: Gå på eplehuset og si at du ønsker en swap enhet. Da får du en helt ny identisk (kan ikke bytte farge eller størrelse på lagringsplassen da)

prisene på swap enhet er følgende:

16gb 3899.-

64gb 4099.-

128 gb 4299.-

med tanke på at en iphone 6s koster rundt 7000.- (16gb) er begge alternativene over verdt det.

har du innboforsikring så kan du bruke den. Meg og sambo har begge lofavør så når vi knuste ene vår 6s så hadde vi ikke egenandel og derfor fikk vi dekket ny seap.

ofte egenandel på 2000 eller så men hvis du tar swap så får du dekket endel av det.

edit: legge til at det kun tar noen få dager å få ny ombdu velger swap på eplehuset.

Endret av Akay

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...