AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #1 Skrevet 15. mai 2016 Min unge har fylt 1år. Hun er veldig våken og moden for Alderen. Hun elsker dyr. Jeg har veldig lyst til å ta en helg til Kristiansand dyrepark. Blir å kjøre ned og bo på hotell. En dag i parken. Skjønner at hun ikke vil huske dette når hun blir eldre, men det gir jo inntrykk og er med på å skape henne. Men min mann sier det er for tidlig. Jeg tenker bare for å komme oss bort, gjøre noe sammen og kanskje hun har glede av det. Hva tenker dere ? Anonymkode: 2c759...026
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #2 Skrevet 15. mai 2016 Hadde aldri jeg gjort, fint at barnet ditt er modent og våken for alderen... Men barnet vil jo få mer ut av en slik tur på et senere tidspunkt. Enig med mannen din. Anonymkode: e6098...97c 6
Gjest summesumbi Skrevet 15. mai 2016 #3 Skrevet 15. mai 2016 (endret) Bare å pøse på med gode opplevelser selv om de ikke husker det!!!! De små er så smarte og det er super læring. Snakke om hva dere ser og opplever sammen med henne. Jeg visste ikke engang at min ettåring visste hva hest var før vi så det, og hun utbryter ivrig seeee hest!!! Endret 15. mai 2016 av summesumbi
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #4 Skrevet 15. mai 2016 Tror det viktigste er det du skriver om at dere skal komme dere bort en tur dere tre og gjøre noe sammen. Så hvorfor ikke dyreparken? Ungen har sikkert mye glede av det der og da. Evt kan dere velge et annet reisemål som mannen er mer gira på. Selv var vi i en annen dyrepark med vår ettåring ifjor sommer, normalt oppegående unge som synes det var veldig stas og storkoste seg der og da. Kommer sikkert ikke til å huske noe av det, men vi har jo bilder og minner. (Vi har eldre søsken da som husker litt mer, det er jo ikke unormalt at småsøsken opplever litt av hvert som de ikke vil huske i ferier). Anonymkode: e517c...636 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #5 Skrevet 15. mai 2016 Hvis dere bor nærme parken, så hvorfor ikke. Hvis dere må kjøre langt, så ville jeg heller dratt på en dyrepark litt nærmere. 1-åringen merker ikke forskjell på et dyr i Kristiansand eller i en annen koselig dyrepark. Tivolitingene og Kaptein Sabeltann har han jo ikke noe glede av uansett. Anonymkode: 490d1...1fc 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #6 Skrevet 15. mai 2016 Og så er jeg enig i at ett-åringer har stor glede av å se på og oppleve gøye ting. Uavhengig av om de husker noe av det senere eller ikke. Dyreparken er litt overkill etter min mening, da en betaler for masse tivoligreier hverken barnet eller dere som voksne har glede av. Anonymkode: 490d1...1fc 1
Invicta Skrevet 15. mai 2016 #7 Skrevet 15. mai 2016 Dyreparken er såpass kostbart at jeg heller hadde dratt til en besøksgård eller noe. I alle fall om poenget er å se dyr. 4
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #8 Skrevet 15. mai 2016 2 timer siden, summesumbi skrev: Bare å pøse på med gode opplevelser selv om de ikke husker det!!!! De små er så smarte og det er super læring. Snakke om hva dere ser og opplever sammen med henne. Jeg visste ikke engang at min ettåring visste hva hest var før vi så det, og hun utbryter ivrig seeee hest!!! !!!!!!! Anonymkode: 9c343...7b7 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #9 Skrevet 15. mai 2016 Veldig koselig at du ønsker å ta med den lille på dette. Mine søsken og jeg var i dyreparken fra den alderen selv (bor i Kristiansand da), men merker at mine søsken absolutt var store nok til å få glede ut av det. I tillegg er det jo ande ting der også som kan være gøy for barnet å oppleve: Tekoppene, Hakkebakkeskogen, toget i Afrika og sikkert andre ting jeg har glemt som kan være gøy å oppleve for de minste. Jeg krevde at vi fikk oss årskort når jeg ble samboer med min man som har barn fra før. Hun var da tre år. Hennes store favoritt var huskene og Nilen (Tømmer-renna). Bare så du vet om at barnet kanskje finner en eller to ting som er ekstra gøy, hvor dere gjerne blir værende der. Anonymkode: 9b7b8...d23
Kittlingur Skrevet 15. mai 2016 #10 Skrevet 15. mai 2016 Har dratt til safaripark med 1,5 åring. Hun storkoste seg og var oppmerksom på alt i vi så. Synd at hun ikke husker turen. Hun lekte gjemsel med en av apene og var så glad. Bare ta med barnet Ta masse bilder
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #11 Skrevet 15. mai 2016 Hvorfor gi penger til dyreparken i det heile tatt? Er det virkelig ingen som bryr seg om hvordan dyreparken behandler dyrene sine? Anonymkode: 46b4d...510 5
Lykkehjerte Skrevet 15. mai 2016 #12 Skrevet 15. mai 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Min unge har fylt 1år. Hun er veldig våken og moden for Alderen. Hun elsker dyr. Jeg har veldig lyst til å ta en helg til Kristiansand dyrepark. Blir å kjøre ned og bo på hotell. En dag i parken. Skjønner at hun ikke vil huske dette når hun blir eldre, men det gir jo inntrykk og er med på å skape henne. Men min mann sier det er for tidlig. Jeg tenker bare for å komme oss bort, gjøre noe sammen og kanskje hun har glede av det. Hva tenker dere ? Anonymkode: 2c759...026 Hørtes veldig hyggelig ut, for både henne og dere som familie! Selv om hun ikke kommer til å huske noe av det, er det fine opplevelser der og da som er med på å skape henne, som du sier! Gode opplevelser kan man aldri få nok av, verken som liten eller stor! Siden hun elsker dyr, vil det også være fint for henne å se på bilder i etterkant, av henne selv og dyrene! Et godt tips, om dere velger en slik relativt kostbar tur, er å ta mange bilder (gjerne filmsnutter også), og i etterkant lage en egen peke-/samtalebok til henne av bildene! Da er det større sjans for henne å huske også (om man jevnlig ser i boken sammen og prater om det etter turen), selv om det kanskje ikke er et mål i seg selv! Det å anbefale å ikke gjennomføre gode opplevelsesturer pga barnet ikke kommer til å huske det senere, blir litt som å (satt veldig på spissen) la være å gi klemmer til barnet, for det kommer ikke til å huske klemmene og omsorgen fra de første barneårene... Alle gode opplevelser er bra, og om elsker dyr nå, tror jeg hun vil ha stor glede av det! Så handler det om å komme seg vekk, som du sier, gjøre noe fint sammen! Dyreparken er en like fin opplevelse for voksne. Så som svar på ditt spørsmål om det er for tidlig, nei så absolutt ikke! Kan dog være et diskusjonsspørsmål om selve utgiftene gjør det verdt det? Koster nok litt med reise, mat, inngang og hotell. Dersom det ikke utgjør noen "økonomisk krise" ved å ta en slik tur, vil jeg bare si dra på tur og kos dere!
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #13 Skrevet 15. mai 2016 Nei til dyreparker! Hvorfor lære barna at det er greit?? Anonymkode: e4c3a...a7c 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #14 Skrevet 15. mai 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei til dyreparker! Hvorfor lære barna at det er greit?? Anonymkode: e4c3a...a7c Sant du er klar over at dyreparker er med på ivareta truede dyrearter også? Det finnes mange arter som har blitt reddet fra utrydning av dyreparker. Anonymkode: 0ccb2...640
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #15 Skrevet 16. mai 2016 20 timer siden, Invicta skrev: Dyreparken er såpass kostbart at jeg heller hadde dratt til en besøksgård eller noe. I alle fall om poenget er å se dyr. Enig med denne, med mindre dere er naboer med dyreparken eller har råd til å bruke penger som dopapir. Anonymkode: 02ad1...6cf 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #16 Skrevet 16. mai 2016 Hvis dere har tid og råd, sier jeg bare go for it! Helt enig med de som sier at gode opplevelser er gull verdt selv om de ikke huskes. Selvfølgelig vil ikke et så lite barn huske noe, og vil ikke på samme vis som eldre barn sette pris på den store Dyreparken, men jeg tror allikevel den fine tiden dere får der, er positiv for barnet. Tenk alt dere kan snakke om og oppleve sammen! Vi hadde med vår 1,5 åring dit (hadde eldre søsken også da) og vi storkoste oss virkelig. Spiste is på Kutoppen, tittet på løvene, kjørte mini-tog i Barnas Afrika og lekte litt i sandkassene underveis før vi spiste kanelboller i Kardemomme by. Helt topp!! Anonymkode: bcfb7...29a 1
Gjest summesumbi Skrevet 17. mai 2016 #17 Skrevet 17. mai 2016 Den 15.5.2016 at 13.26, AnonymBruker skrev: !!!!!!! Anonymkode: 9c343...7b7 Anmeld meg til rettskrivningspolitiet
RompeRusk Skrevet 17. mai 2016 #18 Skrevet 17. mai 2016 Den Sunday, May 15, 2016 at 13.27, AnonymBruker skrev: Veldig koselig at du ønsker å ta med den lille på dette. Mine søsken og jeg var i dyreparken fra den alderen selv (bor i Kristiansand da), men merker at mine søsken absolutt var store nok til å få glede ut av det. I tillegg er det jo ande ting der også som kan være gøy for barnet å oppleve: Tekoppene, Hakkebakkeskogen, toget i Afrika og sikkert andre ting jeg har glemt som kan være gøy å oppleve for de minste. Jeg krevde at vi fikk oss årskort når jeg ble samboer med min man som har barn fra før. Hun var da tre år. Hennes store favoritt var huskene og Nilen (Tømmer-renna). Bare så du vet om at barnet kanskje finner en eller to ting som er ekstra gøy, hvor dere gjerne blir værende der. Anonymkode: 9b7b8...d23 Kjempekoselig å støtte ville dyr i trange bur. Kommer aldri til å ta mine barn med på dyreparken. Hvis man er ute etter lek og moro kan man finne andre ting å gjøre på enn å glo på uskyldige, ville dyr i fangenskap 1
MissStiles Skrevet 18. mai 2016 #19 Skrevet 18. mai 2016 Vi var i dyreparken 2 dager i fjor og da var datteren vår 4-5 mnd. Selvfølgelig mest for vår skyld men vi gikk rundt med henne i bæresele når hun ikke sov sånn at hun kunne se alt sammen. VI kommer til å dra dit i år igjen. Da er hun 17 mnd. Hun synes det er gøy med dyr så tror hun kommer til å kose seg. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #20 Skrevet 18. mai 2016 Vi tok med datteren vår når du var 4 mnd. Mest for vår skyld ja. Anonymkode: fa820...fb4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå