AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #1 Skrevet 15. mai 2016 Jeg skal snart hente meg en valp, som er en blanding av Yorkshire terrier og pomeranian. Men det jeg lurer på er hvilket utseende den kommer til å få.. Har valpen arvet pelsen til yorkshire eller pomme? Og blir den robust som en pomme, eller tynn som en yorkshire? Anonymkode: 0a63e...c46
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #2 Skrevet 15. mai 2016 Tror ikke den blir langhåret, virker ,kanskje strihåret eller litt "bustete " kroppsfasong er ikke lett å se når valpen er så liten. Med blandings hund så får en leve i spenning til hunden blir voksen før en ser hvordan den blir. Den blir nok kjempe fin, for de to rasene den kommer fra går fint å blande. Lykke til med valpen. Anonymkode: e8b17...bc3 1
FlikkFlakk Skrevet 15. mai 2016 #3 Skrevet 15. mai 2016 Om ikke langpelset, så tror jeg i hvertfall den blir semipelset. Nydelig valp 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #5 Skrevet 15. mai 2016 Vet ikke, men for en nydelig liten engel Anonymkode: 33eda...c79
Gjest Gia_ Skrevet 15. mai 2016 #6 Skrevet 15. mai 2016 Vel, det er vanskelig å svare på. Dette er to forskjellige raser, med veldig forskjellig pels. Pommen røyter, har dobbel pels (tykk underull), mens yorkien ikke røyter (og må klippes), har glatt og relativ lettstelt pels når den er nedklipt. Forhåpentligvis blir pelsen til denne lettstelt, for din det. Har yorkier selv, og ser ikke så mye york i den, utenom at pelsen kanskje har mer glans enn hos en renraset pomme. Tror den får tykk pels, kanskje ikke like robust som en renraset pomme, bare litt mykere og mer glans
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #7 Skrevet 15. mai 2016 4 timer siden, FlikkFlakk skrev: Om ikke langpelset, så tror jeg i hvertfall den blir semipelset. Nydelig valp Semi-lang eller kort? Anonymkode: 0a63e...c46
Mis(s)Understood Skrevet 15. mai 2016 #8 Skrevet 15. mai 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Semi-lang eller kort? Anonymkode: 0a63e...c46 Av bildet (hvor den lille søtingen har valpepels) er det egentlig ikke mulig å si hvr lang pelsen blir. Det er slik det er med en blandingshund, man kan få seg noen overraskelser. Så dersom utseende er veldig viktig bør man velge en renraset hund fra en seriøs oppdretter med gode avlslinjer fordi da vet man bedre hva man får utseendemessig.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #9 Skrevet 15. mai 2016 Jeg skal kjøpe en reisebag i dag av typen sherpa bag original deluxe. Men er usikker på om jeg skal velge small eller medium.. Hva anbefaler dere? Er ikke sikker på hvor stor en slik blandingshund kan bli. Moren var 4 kg og faren 2 kg.. Anonymkode: 0a63e...c46
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #10 Skrevet 15. mai 2016 Ser ut som kroppen og hodet til en pomme, men ører og pels(bortsett fra fargen) til en yorki. Pomme-valper ser ut som små nøster med masse pels lenge før de er henteklare. Men er du heldig får den pomme-pels. Ei over her som skriver at de røyter, men det er feil. De røyter kun når de er 1 år og skal miste valpepelsen. Og så røyter de et par uker før løpetia. Da forsvinner under-ulla. Men det er pelsen som gjør de så flotte. Labbene er gode og robust på valpen, så ser ut som det blir pomme-kropp. Den ser veldig riktig proporsjonert ut til å bli en frisk og fin hund. Begge rasene er små, så kan være en small bag holder. Men begge rasene kan plutselig bli større enn rasen egentlig skal være. Kommer an på hvor nøye tidligere oppdrettere har vært på generasjonene før. Er uansett spennende å se hva resultatet blir med blanding. Det kan uansett være greit med en liten bag i starten. Veldig søt Anonymkode: 58a65...3d4 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #11 Skrevet 18. mai 2016 Noen som vet hvor jeg kan få tak i en rimelig bag til henting av valp ( etter flyselskapets strenge mål) ? Har akkurat bestilt en Sherpa bag i medium fra utlandet, så denne kan jeg ikke bruke i flyet.. Kjøpte denne bagen da jeg synes hunden kan ha litt tumleplass ettervert som det vokser Har spurt på salgsgruppene på facebook uten hell.. Anonymkode: 0a63e...c46
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #12 Skrevet 18. mai 2016 Her et et bilde av min kommende valp, sammen med et søsken Anonymkode: 0a63e...c46
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #13 Skrevet 18. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Her et et bilde av min kommende valp, sammen med et søsken Anonymkode: 0a63e...c46 Undres på om min til høyre har litt mere pomme i utseendet enn han til venstre (: Gleder meg uansett til å få yoranian valpen min i hus! Anonymkode: 0a63e...c46
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #14 Skrevet 19. mai 2016 Den 18.5.2016 at 10.53, AnonymBruker skrev: Undres på om min til høyre har litt mere pomme i utseendet enn han til venstre (: Gleder meg uansett til å få yoranian valpen min i hus! Anonymkode: 0a63e...c46 OT; Var det oppdretters fancy navn på ''rasen''? Håper du ikke betalte full rasepris på denne blandingen. Lykke til med valp! Anonymkode: 9285a...d8a
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2016 #15 Skrevet 19. mai 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: OT; Var det oppdretters fancy navn på ''rasen''? Håper du ikke betalte full rasepris på denne blandingen. Lykke til med valp! Anonymkode: 9285a...d8a Neida Skal kun betale 6.000,- Anonymkode: 0a63e...c46
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå