male32 Skrevet 14. mai 2016 #1 Skrevet 14. mai 2016 Har kjøpt meg egen leilighet. Skal flytte inn i juni. Tenker å handle alt av hvitevarer på nett. Men trenger jeg tørketrommel? Jeg har nok plass for en oppå vaskemaskin, event. kan jeg kjøpe en kombi vask/tørk. Jeg har inntrykket av at det meste av klær IKKE skal tørkes i tørketrommel. Leiligheten jeg har kjøpt er veldig liten, så det ville være greit med tørketrommel, for å slippe å ha en stort tørkestativ stående midt i stua. Tørketrommel bruker vel også veldig mye strøm? Har lest at vaskemaskiner med tørk kombinert, vil det bli lo igjen etter tørkingen, som setter seg på neste klesvask. Høres ikke bra ut.
Tryingmybest Skrevet 14. mai 2016 #2 Skrevet 14. mai 2016 Spar heller de pengene og kjøp deg et kjøleskap med isbit/vann-dispenser på.
Sulosi Skrevet 14. mai 2016 #3 Skrevet 14. mai 2016 Jeg hadde ventet med å kjøpe til jeg så at jeg virkelig trengte en. 3
Marwel Skrevet 14. mai 2016 #4 Skrevet 14. mai 2016 Jeg har klart meg i mange år i liten leilighet uten tørketrommel. Har dog plass til tørkestativ på badet. Det eneste jeg savner tørketrommel til er å tørke puter/dyner etter vask, men med greie foreldre løser det og seg. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #5 Skrevet 14. mai 2016 I mitt hode er sengetøy og håndklær god nok grunn i massevis til å kjøpe en tørketrommel. Og om du har plass, er det mye mer praktisk med separat trommel enn med kombimaskin, men om du bor alene kan en kombimaskin likevel være et greit kompromiss. Let litt, så finner du en annen tråd om kombinert vask/tørk. Anonymkode: 7d2e8...88d 3
Thorn Skrevet 14. mai 2016 #6 Skrevet 14. mai 2016 Jeg tørker det meste av klær i tørketrommelen, og merker ikke hverken den helt store forskjellen på strømregningen eller noe ekstra slitasje på klærne. Men jeg merker veldig godt at det er mye mindre fukt i rommene, i tillegg til at klesvasken er mye greiere å få unna. Jeg vil ikke være uten tørketrommel igjen nå som jeg har blitt avhengig av den luksusen det er, men jeg klarte meg jo helt fint før jeg fikk den. Så nei, du trenger strengt tatt ikke en tørketrommel, men fy søren så praktisk det er! 5
GammelKaktus Skrevet 14. mai 2016 #7 Skrevet 14. mai 2016 Jeg ville kjøpt en tørketrommel, etter at jeg fikk min har jeg bestemt meg for aldri å leve uten Alt av klær går i tørketrommelen her, har ennå ikke ødelagt noe. 2
Gjest Sisti Skrevet 14. mai 2016 #8 Skrevet 14. mai 2016 Du bør uansett ikke tørke klær på stua, med mindre du har luftavfukter! Sånn sett kan tørketrommel være lurt hvis du ikke har plass til å tørke på våtrom. Men man MÅ jo ikke ha tørketrommel. Jeg har klart meg fint uten i ti år, men gleder meg veldig, veldig til å endelig kjøpe ny nå, for det har vært et savn!
penny_ Skrevet 14. mai 2016 #9 Skrevet 14. mai 2016 (endret) Nei, det trenger du ikke. Og ikke tørk klær i stua. Tørk de på badet hvor det (forhåpentligvis) er varmt og mulig å lufte ut ved hjelp av f.eks. ventilasjonsvifte. Har du på varme og vifte så går det fort og du slipper at fukten sprer seg i hele leiligheten. Endret 14. mai 2016 av penny_ 1
Arabella Skrevet 14. mai 2016 #10 Skrevet 14. mai 2016 Kombimaskin blir ikke anbefalt. Jeg kunne ikke greid meg uten tørketrommel. Hvor skulle jeg da ha tørket tøy? Jeg har et tørkestativ hvor jeg henger finvask og mindre plagg. Nå på sommerstid henger jeg tøy ute. Husverten er så snill at jeg får disponere hans tørkestativ. 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #11 Skrevet 14. mai 2016 2 minutter siden, Arabella skrev: Kombimaskin blir ikke anbefalt. Jeg kunne ikke greid meg uten tørketrommel. Hvor skulle jeg da ha tørket tøy? Jeg har et tørkestativ hvor jeg henger finvask og mindre plagg. Nå på sommerstid henger jeg tøy ute. Husverten er så snill at jeg får disponere hans tørkestativ. På stua? Anonymkode: bfc17...59c
Arabella Skrevet 14. mai 2016 #12 Skrevet 14. mai 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: På stua? Anonymkode: bfc17...59c Ikke aktuelt. 4
penny_ Skrevet 14. mai 2016 #13 Skrevet 14. mai 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: På stua? Anonymkode: bfc17...59c Ja, hvis man vil ha fuktskader. 2
male32 Skrevet 14. mai 2016 Forfatter #14 Skrevet 14. mai 2016 Tørker dere alt av klær i tørketrommel?
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 14. mai 2016 #15 Skrevet 14. mai 2016 (endret) w Endret 17. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 14. mai 2016 #16 Skrevet 14. mai 2016 (endret) w Endret 17. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #17 Skrevet 14. mai 2016 5 minutter siden, male32 skrev: Tørker dere alt av klær i tørketrommel? Nei. Følg symbolene som står på vaskeanvisningen på klærne. Anonymkode: f6aee...8f4 1
male32 Skrevet 14. mai 2016 Forfatter #18 Skrevet 14. mai 2016 Jeg så faktisk på denne:https://www.expert.no/hvitevarer/torketromler/aeg-at65385ih3-torketrommel/p-246564/ Helgetilbud: 5999,- Før: 9999,-
penny_ Skrevet 14. mai 2016 #19 Skrevet 14. mai 2016 6 minutter siden, male32 skrev: Tørker dere alt av klær i tørketrommel? Du må lese på vaskelappen Jeg tørketromlet alt utenom syntetiske klær (treningsklær, penklær o.l.) 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #20 Skrevet 14. mai 2016 27 minutter siden, male32 skrev: Har kjøpt meg egen leilighet. Skal flytte inn i juni. Tenker å handle alt av hvitevarer på nett. Men trenger jeg tørketrommel? Jeg har nok plass for en oppå vaskemaskin, event. kan jeg kjøpe en kombi vask/tørk. Jeg har inntrykket av at det meste av klær IKKE skal tørkes i tørketrommel. Leiligheten jeg har kjøpt er veldig liten, så det ville være greit med tørketrommel, for å slippe å ha en stort tørkestativ stående midt i stua. Tørketrommel bruker vel også veldig mye strøm? Har lest at vaskemaskiner med tørk kombinert, vil det bli lo igjen etter tørkingen, som setter seg på neste klesvask. Høres ikke bra ut. Tørketrommel trekker ikke mye strøm, det er en myte. Men en vask/tørk maskin trekker mye strøm i forhold til to seperate maskiner. Dette skyldes at du ikke får disse maskinene med høy hastighet på sentrifugen. Konsentrer degnom å finne en vaskemaskin med minst 1600 omdreininger på sentrifugen og vent med tørketrommel. Husk og på at klær ikke skal tørkes andre steder enn i våtrom. Da du ifår nneklimaproblemer. Anonymkode: 65702...747 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå