Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Bestemte meg for å by på en barnevogn på en kjøpe/selge-gruppe på Facebook. Før jeg bydde spurte jeg selger på pm om det fulgte med sportsdel, noe hun sa det gjorde. Så jeg bestemmer meg for å by, men rett etter jeg har bydd så kommenterer hun et skjermdump fra en annen selge-side hvor hun har lagt ut vognen, og der fikk hun samme spørsmålet om det fulgte med sportsdel, men der svart hun nei?

poenget er at jeg ikke har lyst på vognen likevel ettersom den mangler sportsdel, men det står i reglene på siden at bud er bindende.. Er det mulighet for å trekke seg likevel, eller må jeg bare krysse fingrene for at noen byr over?😩

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Juridisk kan du trekke budet på et slikt grunnlag. Men om det er praktisk mulig i den gruppa er en annen sak. 

Men om du får tilslaget får du ta det da. Viktig at du tar vare på kommunikasjonen mellom selger og deg. 

Skrevet
Et øyeblikk siden, stan skrev:

Juridisk kan du trekke budet på et slikt grunnlag. Men om det er praktisk mulig i den gruppa er en annen sak. 

Men om du får tilslaget får du ta det da. Viktig at du tar vare på kommunikasjonen mellom selger og deg. 

Takk for svar! 😊

AnonymBruker
Skrevet

Det verste som kan skje, er at du blir kastet ut av gruppa...

Jeg ville uansett sendt mld til admin, og fortalt saken, og da si at det var feil info fra selger, og du ser på ditt bud som ugyldig.

Anonymkode: 2a114...4a8

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det verste som kan skje, er at du blir kastet ut av gruppa...

Jeg ville uansett sendt mld til admin, og fortalt saken, og da si at det var feil info fra selger, og du ser på ditt bud som ugyldig.

Anonymkode: 2a114...4a8

Haha, var ikke verste straffen heldigvis😂 Takk for svar! 

Skrevet

Ta screenshot av fb kommentarene mellom dere som bevis for hva dere er blitt enig om. Hun kan rekke å slette  den delen hvor hun har sagt at det følger med. Når dere møtes for å overta så nekter du om det ikke finnes sportsdel. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva er skjermdump og screenshot?

Anonymkode: 46219...a56

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva er skjermdump og screenshot?

Anonymkode: 46219...a56

Har du pc: enkleste er å ta kopi med utklippsverktøy. Klikk på start knappen (nederst på venstre side på skjermen, søk på utklippsverktøy, klikk når valget kommer opp, trykk på ny i utklippsverktøy-bildet, markér hele den delen du vil kopiere opp, trykk på diskettknappen for å lagre bilde. Har du klipt ut feil, trykk ny igjen, og gjør det på nytt. Kjenner til ikke android telefon muligheter. 

Har du iPhone, så finn frem den delen (el hele samtalen) og trykk Home -knappen og Av/på knappen samtidig. Den tar screenshot. Du kan gjøre det i flere omganger hvis du vil ta kopi av forskjellige deler av samtalen. 

Dette er lurt å gjøre med en gang. Hun kan finne på å slette akkurat den kommentaren hvor hun har bekreftet dette slik at det kun fremgår at du har bekreftet kjøp sånn som det er. 

Anonymkode: e63f7...7b8

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du pc: enkleste er å ta kopi med utklippsverktøy. Klikk på start knappen (nederst på venstre side på skjermen, søk på utklippsverktøy, klikk når valget kommer opp, trykk på ny i utklippsverktøy-bildet, markér hele den delen du vil kopiere opp, trykk på diskettknappen for å lagre bilde. Har du klipt ut feil, trykk ny igjen, og gjør det på nytt. Kjenner til ikke android telefon muligheter.

Hæ?

Jeg ville heller sagt: trykk på printscreenknappen på tastaturet (på mitt tastatur står det PrtSc på den), åpne Paint, trykk "lim inn", lagre.

På min Android-telefon (Sony Xperia Z-ettellerannet) kan man ta skjermbilde ved å trykke på "av/på"-knappen samtidig med "volum ned"-knappen, så lagres det automatisk i galleriet. På min forrige HTC-telefon var det en annen tastekombinasjon som jeg ikke husker.

Anonymkode: 26508...3d2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hæ?

Jeg ville heller sagt: trykk på printscreenknappen på tastaturet (på mitt tastatur står det PrtSc på den), åpne Paint, trykk "lim inn", lagre.

På min Android-telefon (Sony Xperia Z-ettellerannet) kan man ta skjermbilde ved å trykke på "av/på"-knappen samtidig med "volum ned"-knappen, så lagres det automatisk i galleriet. På min forrige HTC-telefon var det en annen tastekombinasjon som jeg ikke husker.

Anonymkode: 26508...3d2

Det er dessverre ikke alle som klarer printscreen varianten på første forsøk. Av en eller annen grunn. Så jeg ga den enkelte, som fungerer på første forsøk. Jeg kunne ha skrevet enda enklere. 

Finn utklippsverktøy - klipp ut den delen du vil ha - lagre 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...