AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #1 Skrevet 14. mai 2016 Overhørte en kollega i dag. Hun sa dette til en annen kvinnelig kollega. De småhvisket litt, så jeg fikk ikke med meg helt hva de sa. Men vi har en litt nyere kollega, han snakker litt dårlig norsk og er fra et annet land. Han er kanskje litt vant til å være dominerende, og kanskje ikke så vant til at kvinner har like høy verdi som menn. Jeg vet ikke helt hva hun ble irritert for, men det var noe han ikke syntes hun skulle gjøre uten å spørre først, så virket det på de to andre som at han hadde mindre han skulle sagt fordi han er innvandrer. Vet ikke om jeg har misforstått noe, men jeg lurer generelt på..er det ok om en norsk kvinne godtar mer hva en lys mann sier/gjør, og godtar det mindre av en muslim? Elker er det form for rasisme? Anonymkode: 51e82...ac9
Gjest PetterPanne Skrevet 14. mai 2016 #2 Skrevet 14. mai 2016 Svaret er jo ganske enkelt: Du er på KG der alle mener muslimer er avskum. Så ja hun burde godta mindre av hva disse dyrene sier, fordi de ikke vet bedre. Og at norske menn selvfølgelig er mer siviliserte.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #3 Skrevet 14. mai 2016 Sitat Han er kanskje litt vant til å være dominerende, og kanskje ikke så vant til at kvinner har like høy verdi som menn. Da er det på høy tid at han jekker seg ned et par hakk, og lærer at kvinner har like høy verdi som menn. Det gjelder selvsagt norske mannssjåvinister såvel som utenlandske. Har du hørt om "de lave forventningers rasisme"? Anonymkode: d1fde...e76 4
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #4 Skrevet 14. mai 2016 Jeg hadde en i klassen min, som var tyrker som jeg ikke kunne fordra. Men det at han var tyrker eller mann var ikke grunnen, grunnen var at han var en jævla bølle. Anonymkode: 0ef2f...824
Sulosi Skrevet 14. mai 2016 #5 Skrevet 14. mai 2016 Det er sannelig ikke enkelt å ordlegge seg på ett språk man ikke er vokst opp med. Ny kultur og nytt språk, da er det lett å trå feil og enkelt for de som ikke liker deg å finne noe å klage på.
Gjest SuperSonic Skrevet 14. mai 2016 #6 Skrevet 14. mai 2016 Når andre sier noe vi nordmenn ikke oppfatter så sier vi "hæ" eller "what", noe som andre land anser som frekt og uhøflig. Ikke lett å være fremmed i andre land altså.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #7 Skrevet 14. mai 2016 44 minutter siden, PetterPanne skrev: Svaret er jo ganske enkelt: Du er på KG der alle mener muslimer er avskum. Så ja hun burde godta mindre av hva disse dyrene sier, fordi de ikke vet bedre. Og at norske menn selvfølgelig er mer siviliserte. Hvorfor kan du ikke skrive hva du mener istedenfor hva "KG mener"? Anonymkode: 63493...032 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #8 Skrevet 14. mai 2016 Dette blir jo veldig til spekulasjoner da... Du aner jo ikke hva han hadde sagt til henne? Utifra måten du beskriver han på kan det godt være at han sa noe mannsjåvinistisk eller annet dumt. Selvsagt skal man ikke akseptere det, uavhengig av vedkommendes opprinnelsesland. Anonymkode: c15e3...686 5
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #9 Skrevet 14. mai 2016 9 minutter siden, Sulosi skrev: Det er sannelig ikke enkelt å ordlegge seg på ett språk man ikke er vokst opp med. Ny kultur og nytt språk, da er det lett å trå feil og enkelt for de som ikke liker deg å finne noe å klage på. Jeg opplevde dette som ung voksen i England hos svigers, vårt første besøk der. Jeg fikk vite at jeg var veldig uhøflig da jeg ikke sa yes, please, no please til alt, jeg sa yes og no, og også yes thank you og no thank you der jeg sa yes thanks og no thanks. Det er ikke lett å være ny i kulturelle rammer man ikke kjenner. Anonymkode: f94e5...6a6
Sulosi Skrevet 14. mai 2016 #10 Skrevet 14. mai 2016 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg opplevde dette som ung voksen i England hos svigers, vårt første besøk der. Jeg fikk vite at jeg var veldig uhøflig da jeg ikke sa yes, please, no please til alt, jeg sa yes og no, og også yes thank you og no thank you der jeg sa yes thanks og no thanks. Det er ikke lett å være ny i kulturelle rammer man ikke kjenner. Anonymkode: f94e5...6a6 Just det. Jeg jobbet sammen med en afghansk mann som sa at jeg burde jobbe i ett kvinneyrke. Jeg synes han var frekk. I dag jobber jeg sammen med konen hans og hun sier at han ønsket meg over i ett annet yrke pga måten sjefen behandlet meg på og ikke fordi han hadde ett annet kvinnesyn.
Mearrasámi Skrevet 15. mai 2016 #11 Skrevet 15. mai 2016 Jeg har møtt flere norske menn med ekstreme mannsjåvinistiske holdninger enn utenlandske menn. Så burde kanskje sende disse norske mennene på samme integreringskurs som asylsøkerne må på "Hvordan å oppføre seg mot det motsatte kjønn i Norge"
stan Skrevet 15. mai 2016 #12 Skrevet 15. mai 2016 Fruen hadde et jobbintervju med en som var ganske ukomfortabel med å ha en kvinne som sjef. Han sa selfølgelig ikke det, men det var så åpenbart. Han fikk ikke jobben.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå