AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #1 Skrevet 14. mai 2016 Som person er jeg en veldig stresset fyr. Jeg stresser meg selv opp, og stresser garantert opp andre! Hvordan få dere damer til å slappe av rundt meg, og hvordan bli avslappet rundt dere? Trur mitt generelle problem er at jeg er redd for stillhet. Derfor sier jeg mye rart og er litt falsk, tror jeg! Anonymkode: 0898e...5ba
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #2 Skrevet 14. mai 2016 Kanskje hjelp av en psykolog hadde vært lurt? Anonymkode: 69462...bfd 5
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #4 Skrevet 14. mai 2016 Jeg har god erfaring med å skremme kvinner og menn vekk fra meg ved å stresse. Jeg kan godt fortelle deg hvordan du stresser ned. For det første: lær deg å holde kjeft. Seriøst. Dette er det viktigste rådet jeg har til deg. Vit at selv om hodet ditt går i 100, og at du kan tenke mye fort, så er det det ikke alle som henger med på tankerekkene dine. Det er ikke alle som takler å høre mye informasjon. Så hold det kort, overfladisk og konkret. La andre snakke også. Lytt til de. Vis interesse for de. Og ikke strebe etter å være midtpunktet. Neste er kroppspråk. Det vises helt klart om du er stressa. SItt mer rolig, avslappet. Ikke snakk om vanskelig tema. Ikke snakk om dype ting når du er i et sosialt lag. Men aller mest: Ikke vær redd for å bli forlatt eller avvist. Mye av usikkerheten jeg hadde var om jeg ble akseptert av de rundt meg eller ikke. Så da snakket jeg mer, og prøvde hardere. Dette førte jo til at jeg faktisk skremte folk vekk. Så hjelper det å trene mye og kanskje ta seg en øl eller to for å slappe av mer. Dette er erfaringer jeg har gjort meg, og håper du kjenner deg igjen i noe av dette. Anonymkode: 91f8f...447 8
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #5 Skrevet 14. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg har god erfaring med å skremme kvinner og menn vekk fra meg ved å stresse. Jeg kan godt fortelle deg hvordan du stresser ned. For det første: lær deg å holde kjeft. Seriøst. Dette er det viktigste rådet jeg har til deg. Vit at selv om hodet ditt går i 100, og at du kan tenke mye fort, så er det det ikke alle som henger med på tankerekkene dine. Det er ikke alle som takler å høre mye informasjon. Så hold det kort, overfladisk og konkret. La andre snakke også. Lytt til de. Vis interesse for de. Og ikke strebe etter å være midtpunktet. Neste er kroppspråk. Det vises helt klart om du er stressa. SItt mer rolig, avslappet. Ikke snakk om vanskelig tema. Ikke snakk om dype ting når du er i et sosialt lag. Men aller mest: Ikke vær redd for å bli forlatt eller avvist. Mye av usikkerheten jeg hadde var om jeg ble akseptert av de rundt meg eller ikke. Så da snakket jeg mer, og prøvde hardere. Dette førte jo til at jeg faktisk skremte folk vekk. Så hjelper det å trene mye og kanskje ta seg en øl eller to for å slappe av mer. Dette er erfaringer jeg har gjort meg, og håper du kjenner deg igjen i noe av dette. Anonymkode: 91f8f...447 Glemte legge til at det er viktig å ta lange pauser mellom hver gang man sier noe. Det som føles som en evighet av pause i en samtale er egentlig ikke så lenge som du tror. Anonymkode: 91f8f...447 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #6 Skrevet 14. mai 2016 TS her: du over, dette var veldig gode ord! Jeg kjenner meg igjen i dette. Greia er at jeg prøver i all grad å unngå stillhet (fordi jeg føler det blir så rar situasjon), mulig det bare er i mitt hode? Er i en prosess der jeg jobber mye med meg selv, derfor jeg må ta dette opp her, så jeg kan forbedre meg! Ønsker å være en avslappet fyr. Anonymkode: 0898e...5ba 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #7 Skrevet 14. mai 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her: du over, dette var veldig gode ord! Jeg kjenner meg igjen i dette. Greia er at jeg prøver i all grad å unngå stillhet (fordi jeg føler det blir så rar situasjon), mulig det bare er i mitt hode? Er i en prosess der jeg jobber mye med meg selv, derfor jeg må ta dette opp her, så jeg kan forbedre meg! Ønsker å være en avslappet fyr. Anonymkode: 0898e...5ba Du må vite at menn som er avslappet er trygge på seg selv og folk rundt. De vet sin posisjon og de vet hvordan forholde seg til mennesker. De vet hva som forventes av de, de kjenner de sosiale kodene. Og ikke minst, de vet hva de vil ha. Det er flott at du jobber med deg selv. Regner med at du trener, spiser bra, studerer/jobber, og har sunne hobbyer. Derfor skjønner jeg jo at du vil lykkes mer sosialt. Men vit at denne tryggheten jeg nevnte over kommer når du har trygghet i livet ditt også. Du kan bruke tid på å være sosial også. En viktig ting jeg lærte når det kom til sosiale koder, er at folk liker å snakke om seg selv. Og at man ikke er ansvarlig til å dra lasset alene. Så drit i om det er stillhet. Drit i om det er stillhet i fem minutter. Det er en felles innsats å holde samtaler flytende. Og vis interesse for andre mennesker. Ikke grav for mye, men være oppritkig interessert. Gi det tid for de å bli kjent med deg, og over tid har du fått mer sosial erfaring. Det er også slik at du ikke bør tro at du ikke duger sosialt, eller det du sier er dumt. De fleste sier ikke så mye av substans. Det er mye overfladisk og generelt snakk. Det høres kanskje dumt ut å måtte analysere dette når en sitter med andre. For mange kommer dette jo naturlig! Men for enkelte (sånne som meg), må man sitte og analysere hva man burde gjøre og ikke, for å skjønne de sosiale kodene. Sist men ikke minst, gjør som alle andre, men hold tankene dine for deg selv. Ikke si ting eller gjør noe som setter deg selv i et dårlig lys. Ikke ha kontroversielle meninger. Kan ikke påpeke dette nok. Anonymkode: 91f8f...447 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #8 Skrevet 14. mai 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her: du over, dette var veldig gode ord! Jeg kjenner meg igjen i dette. Greia er at jeg prøver i all grad å unngå stillhet (fordi jeg føler det blir så rar situasjon), mulig det bare er i mitt hode? Er i en prosess der jeg jobber mye med meg selv, derfor jeg må ta dette opp her, så jeg kan forbedre meg! Ønsker å være en avslappet fyr. Anonymkode: 0898e...5ba Jeg blir stressa rundt folk som ikke klarer å være stille.. Grunnen til at jeg likte kjæresten var at vi kunne være stille i hverandres selskap uten at vi fikk helt panikk. Hva så om det er stille en stund? Det skjer ikke noe grusomt for det.. Anonymkode: ca4b7...9ef 5
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #9 Skrevet 14. mai 2016 Takk for innspill dere! Dette var kloke ord, og noe jeg må jobbe med! Jeg tror det blir veldig bra for min del når jeg får orden på dette. Det var det at jeg var usikker på dette, og dere ga noen kloke refleksjoner:-) dette blir bra! ts Anonymkode: 0898e...5ba 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #10 Skrevet 14. mai 2016 ...må legge til at det har gått en del på det at jeg ikke har følt meg bra nok rundt enkelte, derfor har prøvd å bevise for andre at jeg er bra nok, og det har jeg gjort ved å unngå stillhet i stor grad. Og derfor sier jeg ofte mye unødvendig, lite tiltrekkende.. ts Anonymkode: 0898e...5ba 1
annebanane Skrevet 14. mai 2016 #11 Skrevet 14. mai 2016 Ta til deg det med å lære å være komfortabel med stillhet. De aller beste forholdene mine til både venner og menn er de hvor vi verken trenger å si eller gjøre noe spesielt for å ha det fint når vi er i lag. 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #12 Skrevet 15. mai 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: ...må legge til at det har gått en del på det at jeg ikke har følt meg bra nok rundt enkelte, derfor har prøvd å bevise for andre at jeg er bra nok, og det har jeg gjort ved å unngå stillhet i stor grad. Og derfor sier jeg ofte mye unødvendig, lite tiltrekkende.. ts Anonymkode: 0898e...5ba Det er bedre å holde kjeft enn å si noe som er lite tiltrekkende. Menn som ikke sier alt de tenker er mystiske Anonymkode: ca4b7...9ef
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #13 Skrevet 15. mai 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er bedre å holde kjeft enn å si noe som er lite tiltrekkende. Menn som ikke sier alt de tenker er mystiske Anonymkode: ca4b7...9ef Er det sant at om vi menn ikke sier så mye, men lytter mer, så er vi mystiske? ts Anonymkode: 0898e...5ba
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2016 #14 Skrevet 17. mai 2016 Den 15. mai 2016 at 0.05, AnonymBruker skrev: Er det sant at om vi menn ikke sier så mye, men lytter mer, så er vi mystiske? ts Anonymkode: 0898e...5ba Nja. Det er en sannhet med modifikasjoner. Det kan bli for lite prat dersom man gjør seg til med stillhet. Fortell noe du ikke forteller til andre. En hemmelighet. Anonymkode: 0bafb...b25
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2016 #15 Skrevet 17. mai 2016 Den 15.5.2016 at 0.05, AnonymBruker skrev: Er det sant at om vi menn ikke sier så mye, men lytter mer, så er vi mystiske? ts Anonymkode: 0898e...5ba Om en mann bare lytter og ikke sier så mye så trekker jeg meg fort unna. Mystikk er ikke helt i min gate hos det motsatte kjønn, er selv relativt mystisk av meg og trives best som lytteren fremfor pratmakeren, så kan nok være derfor jeg ikke liker stillhet hos mannen. Verst er det derimot om han ikke greier å holde kjeft. Å prate er helt fint altså, men litt stillhet er ikke noe problem det heller. Er vi ute å spiser middag gjør det ingenting om det er litt stille mens vi spiser, å være komfortabel med stillheten viser at man er komfortabel med personen også. Anonymkode: 45a5d...dfc
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2016 #16 Skrevet 17. mai 2016 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om en mann bare lytter og ikke sier så mye så trekker jeg meg fort unna. Mystikk er ikke helt i min gate hos det motsatte kjønn, er selv relativt mystisk av meg og trives best som lytteren fremfor pratmakeren, så kan nok være derfor jeg ikke liker stillhet hos mannen. Verst er det derimot om han ikke greier å holde kjeft. Å prate er helt fint altså, men litt stillhet er ikke noe problem det heller. Er vi ute å spiser middag gjør det ingenting om det er litt stille mens vi spiser, å være komfortabel med stillheten viser at man er komfortabel med personen også. Anonymkode: 45a5d...dfc Enig. Mystikk er en uting. Anonymkode: 0bafb...b25
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2016 #17 Skrevet 17. mai 2016 Mystikk er bra for et one night stand. Mystikk er ikke bra for et forhold. Slutt på den diskusjonen. Anonymkode: 91f8f...447
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2016 #18 Skrevet 17. mai 2016 Bør man ikke snakke om dype ting i sosiale lag? Anonymkode: ebfc4...a5c
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2016 #19 Skrevet 17. mai 2016 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mystikk er bra for et one night stand. Mystikk er ikke bra for et forhold. Slutt på den diskusjonen. Anonymkode: 91f8f...447 Pfft. Det er ikke sant. Anonymkode: 0bafb...b25
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2016 #20 Skrevet 17. mai 2016 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bør man ikke snakke om dype ting i sosiale lag? Anonymkode: ebfc4...a5c Jo! Anonymkode: 0bafb...b25
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå