AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #1 Skrevet 14. mai 2016 Jeg hadde en venninne en gang som mente at jeg skremte bort mennene. Jeg liker å være meg selv og viser gjerne at jeg er en sterk kvinne med meninger, intelligens og styrke. I dag er venninnen min gift og har flere barn. Hun greide å få den mannen hun ville ha til slutt. Jeg er 43 år og fortsatt singel. På grunn av min situasjon lurer jeg på om min venninne hadde rett. Kanskje jeg burde legge om min oppførsel mot menn som interesserer meg? Hva tenker dere om dette? Vi vet jo alle at menn foretrekker feminine damer fremfor "ottardamer". Problemet er kanskje det at jeg ville følt meg undertrykt da som kvinne. Har jeg problemer med min kvinnelighet da? Anonymkode: eca30...693 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #2 Skrevet 14. mai 2016 Du må vel ikke endre deg. Det finnes alltid menn der ute som liker kvinner "som deg" Jeg er en typisk sjenert, stille kvinne så jeg skal vel kanskje ikke gi noe råd angående det, men jeg har ihvertfall mann! Men om det er pga det aner jeg ikke.. Anonymkode: ad6b2...a6c
stan Skrevet 14. mai 2016 #3 Skrevet 14. mai 2016 Dette er vanskelig å svare på uten å ha truffet deg. Men at du må endre på noe er vel åpenbart. Men om det er måten du er på eller om det er mennene du dater ver jeg ikke. Jeg har ikke noe ønske om en underdanig dame, men ei heller en dame som dominerer. Det er balansen som er god. Et godt samliv handler jo om å gjøre hverandre til en bedre versjon av en selv. 10
Sulosi Skrevet 14. mai 2016 #5 Skrevet 14. mai 2016 Underdanig? Nei det tviler jeg på er noe smart trekk. Jeg regner med du vil ha en mann som har respekt for deg, en som tar hensyn og lytter på deg fordi du er deg selv. Du kommer langt med å være snill og vennlig, det behøver ikke gå på bekostning av dine meninger. 5
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #6 Skrevet 14. mai 2016 Hvis du vil ha en mann som ønsker en underdanig kvinne, så kjør på; lat som du er underdanig. Anonymkode: 8f01f...863 1
RC Skrevet 14. mai 2016 #7 Skrevet 14. mai 2016 Så lenge du ikke virker urokkelig sta eller nedlatende mot disse mennene, er det ingenting feil i å være en sterk kvinne med meninger. Å få en mann i bytte mot at man mister seg selv i prosessen er neppe heldig. Vær deg selv, og forhåpentligvis dukker den rette opp! 5
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 14. mai 2016 #8 Skrevet 14. mai 2016 Om jeg hadde hat noen som helst interesse i og innlede et forhold med en kvinne så hadde Jeg ihvertfall aldri gidda og kaste bort tiden på en kvinne som oppførte seg underdanig.
Gjest Fjotteri Skrevet 14. mai 2016 #9 Skrevet 14. mai 2016 (endret) Du setter det litt på spissen, men min erfaring er en mildere variant av det ja. I utgangspunktet har jeg fått tilbakemelding ganske ofte om at jeg virker skremmende på menn. Dvs; de som foretrekker litt mer milde,l itt sjenerte damer som er nokså lite utfordrende. Typisk sånne som kanskje sitter mer i et hjørne og unngår en diskusjon fremfor å gå rett inn i den, og de unngår alt av politiske diskusjoner/kunne ikke falt dem inn å konfrontere noe som går på tvers av deres overbevisninger. Gjerne sånn typisk "mainstream" (ikke negativt ment- mer at det ofte er ting veldig mange liker) interesser og preferanser. Min erfaring er vel at jeg får langt mer positiv oppmerksomhet fra menn jeg ikke selv ville valgt om en nærmer seg mer den væremåten og lar være å utfordre menn(eksempelvis i en diskusjon). Derimot er responsen mye mer genuin og virker mer spesifikk på personlighet når en treffer noen som liker å bli utfordret/spesifikke interesser/kanskje ønsker seg noe mer spesifikt i damer. De som blir skremt faller gjerne for utseende, og er man litt morsom. såvidt smart og hovedsaklig grei er det topp. De andre vil faktisk ha en likeverdig og/eller noen som utfordrer dem på noe, gjerne intellektuelt. Og utseende kommer mer som et pluss. Men denne gruppen krever også litt mer av en potensiell partner på spesifikke interesser/egenskaper/verdier. Så ja- du har nok delvis rett, samtidig som min erfaring er at selv om "din type" ikke finnes i stort monn så er de absolutt der. Og om du faktisk ER en Ottartype så vil det skremme mange ja. Om du i tillegg er av typen som mener likestilling uttrykkes best gjennom at du har sterke meninger om at sminke og hårfjerning er selveste satan, så vil du miste enda flere i "din gruppe menn". Selv jeg som er venstresidefeminist skyr litt det og trekker meg unna. Det blir for mye, og feil perspektiv synes jeg. De fleste menn som digger intelligente og samfunnsengasjerte feminister tiltrekkes jo at de som i tillegg tiltaler dem utseendemessig. Er man typen som nekter barbere leggene og freser hver helg mot strippeklubb vil nok noen falle av lasset, ja. Endret 14. mai 2016 av Fjotteri
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #10 Skrevet 14. mai 2016 Problemet er at du viser hvilke verdier du står for. Og det er greit. Men for menn så er ikke disse verdiene nødvendigvis første prioritet. Ja, det er flott at kvinnen har egne, sterke meninger. Det er flott at hun er selvstendig. Det er flott at hun er intelligent. Første prioritet er utseende og sex. En mann ville aldri vært med en som ikke er pen nok, eller som ikke hadde sex med han. Akkurat som kvinner når det kommer til menn. Så kommer det andre ting som; er hun omsorgsfull? Har hun gode egenskaper og sider ved seg selv som utfyller meg? Er hun behagelig å være rundt? Inni hodet hans tenker han på sikt; har denne dama det som trengs for å være mor til mine barn? Om du kun viser de sidene ved deg selv som du skriver i HI, og ikke viser at du også har andre feminine egenskaper, så vil ikke menn være interesserte. Det er slitsomt med kvinner som skal mene noe om alt hele tiden. Det er slitsomt med kvinner som skal måle den hypotetiske penisen sin opp mot mannens hele tiden. Parforhold er ikke en konkurranse om hvem som er sterkest. Og av min erfaring så skremmer kvinner som insisterer på å være sterke og karrierebevisste vekk menn, pga nettopp dette streberske behovet de har. Så kort fortalt: Du utstråler ikke at du er behagelig å være rundt for menn. Du utstråler ikke at du har noe menn vil ha i et langvarig forhold. Og du har gjort den klassiske rasjonaliseringsfeilen i å tro at det kvinner syns er attraktivt hos menn, er like attraktivt for menn hos kvinner. Anonymkode: cfcb0...0f4 7
Atrix Skrevet 15. mai 2016 #11 Skrevet 15. mai 2016 Preferanser er ulike, du må bare finne en som liker en som deg :). 2
Gjest Hapi Skrevet 15. mai 2016 #12 Skrevet 15. mai 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Første prioritet er utseende og sex. En mann ville aldri vært med en som ikke er pen nok, eller som ikke hadde sex med han. Akkurat som kvinner når det kommer til menn. Så kommer det andre ting som; er hun omsorgsfull? Har hun gode egenskaper og sider ved seg selv som utfyller meg? Er hun behagelig å være rundt? Inni hodet hans tenker han på sikt; har denne dama det som trengs for å være mor til mine barn?Om du kun viser de sidene ved deg selv som du skriver i HI, og ikke viser at du også har andre feminine egenskaper, så vil ikke menn være interesserte. Det er slitsomt med kvinner som skal mene noe om alt hele tiden. Det er slitsomt med kvinner som skal måle den hypotetiske penisen sin opp mot mannens hele tiden. Parforhold er ikke en konkurranse om hvem som er sterkest. Anonymkode: cfcb0...0f4 Må si jeg følte meg truffet av dette. Er også over 40, har masse meninger og lett for å krangle og er singel. Hvordan blir man mere behagelig å være rundt? Hvordan viser man at man er omsorgsfull? Hva er de andre feminine egenskapen menn er ute etter?
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #13 Skrevet 15. mai 2016 Vet ikke jeg. Også rundt 40 og singel. Men jeg er igjen veldig myk og omgjengelig. Jeg blir godt likt av alle og folk får fort tillit til meg. Men jeg har så absolutt egne meninger. Jeg bare roper ikke så høyt ut med de. Og jeg krangler så og si aldri. Jeg kan ikke engang huske sist jeg kranglet med noen. Jeg kan være uenig med folk men jeg krangler ikke om det. Men selv om jeg er veldig omgjengelig kan jeg også kanskje virke lukket og litt utilgjengelig. Jeg er redd for å bli såret flere ganger og blir derfor reservert. Jeh tror det er det som hemmer meg. Anonymkode: f9e2f...671
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #14 Skrevet 15. mai 2016 Kvinner er det svake kjønn, så det ville ikke være særlig smart om ts prøver iherdig på å være noe annet.. Anonymkode: ddbd3...250 2
Gjest Snuppi Skrevet 15. mai 2016 #15 Skrevet 15. mai 2016 21 minutter siden, Isabel70 skrev: Må si jeg følte meg truffet av dette. Er også over 40, har masse meninger og lett for å krangle og er singel. Hvordan blir man mere behagelig å være rundt? Hvordan viser man at man er omsorgsfull? Hva er de andre feminine egenskapen menn er ute etter? Hvorfor krangler du? Må du alltid fremme dine synspunkter uten evne til å lytte til andre?
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #16 Skrevet 15. mai 2016 Hvorfor denne fikseringen på menn. Har du vurdert å utvide markedet ved å inkludere kvinner? Sjansen for at du finner noen som liker deg for den du er er langt større blant kvinner. Men hvis du absolutt må ha en med pikk, så må du være villig til å inngå kompromisser. Anonymkode: 16cf7...ffc
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #17 Skrevet 15. mai 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor denne fikseringen på menn. Har du vurdert å utvide markedet ved å inkludere kvinner? Sjansen for at du finner noen som liker deg for den du er er langt større blant kvinner. Men hvis du absolutt må ha en med pikk, så må du være villig til å inngå kompromisser. Anonymkode: 16cf7...ffc Kanskje hun ikke liker fitte. Tenkt på det? Anonymkode: ddbd3...250 2
Gjest Hapi Skrevet 15. mai 2016 #18 Skrevet 15. mai 2016 29 minutter siden, Snuppi skrev: Hvorfor krangler du? Må du alltid fremme dine synspunkter uten evne til å lytte til andre? Jeg lytter til andre, men har lett for å mene at jeg ofte har rett...
waco Skrevet 15. mai 2016 #19 Skrevet 15. mai 2016 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg liker å være meg selv og viser gjerne at jeg er en sterk kvinne med meninger, intelligens og styrke Er du så sterk, så intelligent og har en slik styrke at du kunne vært sammen med en mann uten meninger, dum og svak slik en sterk og intelligent mann kunne vært sammen med ei kvinne uten meninger og som er dum og svak? Vis styrke! Eller påpeker du at du er sterk, intelligent og med styrke fordi du ser etter en mann som er sterk og intelligent? Fortell nå, - nå er jeg jammen spent?
waco Skrevet 15. mai 2016 #20 Skrevet 15. mai 2016 11 minutter siden, Isabel70 skrev: Jeg lytter til andre, men har lett for å mene at jeg ofte har rett... Folk som ofte tror dem selv har rett har ofte feil. Årsaken til det er at det finnes ingen forskjell på hva som er galt og hva som er rett. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå