AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #1 Skrevet 14. mai 2016 Ikke for å henge ut Telemark, men hvorfor er det så vanskelig å bli kjent med folk her? Er selv utadvent og en blid person, og har alltid blitt lett kjent med nye mennesker overalt. Fra noen Telemarkinger har jeg hørt at de er veldig lukket av seg, og lite inkluderende Føler det er veldig slik på jobb også hva gjør jeg ?? har prøvd det meste....men nei, ingenting funker. Er det meg det er noe galt med? Forstår ingenting, det er så himmla kjipt Anonymkode: e2d66...363
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #2 Skrevet 14. mai 2016 Er nok ganske likt i hele Norge det der. Anonymkode: 231a7...37c
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #3 Skrevet 14. mai 2016 Nordlendinger og vestlendinger er nok bedre på dette enn sør / østlendinger etter min og andres erfaring. Har og møtt østlendinger som bosetter eg på vestlandet nettopp pga av dette. Så jeg vet ikke helt, men man skal jo selvfølgelig ikke kjemme alle over en kam Anonymkode: e2d66...363
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #4 Skrevet 14. mai 2016 Er ikke Telemarking men har bodd der i over 10 år. Opplever det samme, prøver å være grei med alle jeg kommer forbi men får sjelden velkomst. Vet det hjelper lite når du er utlending i tillegg lol😂😶... Men har truffet grei mennesker ååå... I hvertfall er du ikke alene med problematikken ts. 😊 Anonymkode: 52c1a...142 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #6 Skrevet 14. mai 2016 Hmmmmm.... På min arbeidsplass i Telemark (Skien) er det lett å få venner og bli kjent. Mange er sammen på fritiden og det er et veldig innkluderende miljø. Men hvor lett det er å bli kjent varierer vel fra arbeidsplass til arbeidsplass... Anonymkode: 59a53...c20 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #7 Skrevet 14. mai 2016 Du sier noe der, kjipt det er flere som opplever det samme men da blir vel jeg sett på som utlending jeg og da, siden jeg kommer fra ett annet fylke Anonymkode: e2d66...363 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #8 Skrevet 14. mai 2016 Telemark er rimelig stort da. Hvis du bor på landet kan jeg tenke meg det er vanskelig, men slik er det jo overalt. Anonymkode: db4d4...9ce 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #9 Skrevet 14. mai 2016 Bor i Skien og opplever det ofte. Selv er jeg veldig inkluderende og liker å bli kjent med nye mennesker. Men ikke alltid lett. Anonymkode: 9d904...6ae
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #10 Skrevet 14. mai 2016 Synes jeg kommer mer overens med "utlendinger" (både inn og utlendinger) enn telemarkinger lol 😂😂. .. men vet dere hva, føler meg rett og slett uglesett når jeg er på Brotorvet da jeg er ikke en bambling lol 😮😑😂 Anonymkode: 52c1a...142
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #11 Skrevet 14. mai 2016 Jeg kommer fra ett annet fylke, og lyttet hit pga av mannen min (Telemarking) og han er den eneste Telemarkingen jeg har blitt kjent med. Han sier han har importer kjerring hehehe.... men skulle virkelig ønske meg ei venninne/r Som man kan ha kvinnfolk prat med Løsningen blir vel å reise hjem en tur til venneiner der, og samle bonus poeng på flyet jeg gir opp Anonymkode: e2d66...363 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #12 Skrevet 14. mai 2016 Jeg tror det kommer veldig an på hvem du møter, det er så mange tilfeldigheter. Jeg kan jo si litt om min erfaring da jeg bodde i Telemark. Jeg bodde alene i en liten bygd i Telemark, langt inni skauen hvor det var snø nesten hele året. Det var selvfølgelig ensomt å komme til en helt ny plass, men en god og lærerik erfaring. Jeg ble aldri godt kjent med noen, men naboer sa hei til meg og smilte. Jeg fikk sitte på med en til jobb, noen ungdommer kom på besøk fordi de var nysgjerrige på hvem jeg var og en nabo inviterte meg hjem på kaffebesøk. Synes de var hyggelige Anonymkode: 954e0...2b5 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #13 Skrevet 14. mai 2016 Jeg bor i sannidal! :-) Anonymkode: e9c77...3ea
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #14 Skrevet 15. mai 2016 14 dager til det blir anmeldt. start nedtellingen du kjære dagbok @Darialle Anonymkode: 2b062...861
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #15 Skrevet 15. mai 2016 Hei hey hvor bor du og alder? Er fra Telemark og vil gjerne inkludere deg ☺️ Anonymkode: 4124f...5e2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #17 Skrevet 16. mai 2016 Den 14.5.2016 at 20.23, AnonymBruker skrev: Nordlendinger og vestlendinger er nok bedre på dette enn sør / østlendinger etter min og andres erfaring. Har og møtt østlendinger som bosetter eg på vestlandet nettopp pga av dette. Så jeg vet ikke helt, men man skal jo selvfølgelig ikke kjemme alle over en kam Anonymkode: e2d66...363 Nåja. Ikke udelt enig gitt. Vestlendinger er....en egen rase som på overflaten er inkluderende og kjekke (vestlandsbetydning av ordet 'kjekke'), men under overflaten ligger 'foreningsregimet' som du ikke slipper inn i fordi du ikke er født de og ikke har gått barne-, ungdomsskole sammen med dem og giftet deg med naboens sønn. Da er du annerledes og tas ikke opp i noen foreninger. Resutltatet av det er at du stenges ute fra venninnekvelder, for de tilhører de organiserte 'foreningene' med pavlova og te. Anonymkode: 1eee1...3ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå