Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Reiser til praha neste fredag, har i god tid skjekket at passet ennå var gyldig. Og i daag går det opp for meg at jeg har jo faktisk endret navn siden jeg sist fikk utstedt pass. Vil jeg kunne få nødpass? Hvor henvender jeg meg evt for å ordne dette?

Anonymkode: a9a48...d3b

AnonymBruker
Skrevet

Takk ☺ Tenk at jeg har klart å glemme at jeg har byttet navn 😕

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk ☺ Tenk at jeg har klart å glemme at jeg har byttet navn 😕

Det er sånn som skjer :P Håper du får ordnet deg pass, og får en fin tur til Praha :) 

Anonymkode: b1f9f...a5e

AnonymBruker
Skrevet

Hele reisen er bestilt av min søster, da det er en gave. Nå sier mannen min at reisen er bestilt i mitt gamle navn (har ikke sett bilettene da reiselederen min har ordnet alt). Da må jeg vel uansett bruke det gamle passet mitt for at navn på billett og i pass skal stemme med hverandre. Men det passet er vel neppe gyldig da det egentlig ikke lengre finnes noen med det navnet?

AnonymBruker
Skrevet

Du er hvertfall i tidsklemme ang passet ditt. De har ikke åpent før på onsdag. 

Anonymkode: c26ce...517

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hele reisen er bestilt av min søster, da det er en gave. Nå sier mannen min at reisen er bestilt i mitt gamle navn (har ikke sett bilettene da reiselederen min har ordnet alt). Da må jeg vel uansett bruke det gamle passet mitt for at navn på billett og i pass skal stemme med hverandre. Men det passet er vel neppe gyldig da det egentlig ikke lengre finnes noen med det navnet?

Du kan bare bruke det gamle passet. 

Jeg var selv ute for akkurat det samme, endret etternavn noen år etter at jeg giftet meg, men glemte helt å bestille nytt pass. Kom på det rett før vi skulle ut å reise, så jeg bestilte bare i mitt gamle navn. 

De sjekker ikke folkeregisteret på flyplassen, de sjekker bare om navnet på billetten/bestillingen stemmer med passet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du får stille på politiets passkontor når de åpner på 18. Mai. Nødpass reglene er kraftis innskjerpet, det er for folk som må reise på grunn av sykdom eller annen alvorlig situasjon i utlandet ogmikke har hatt mulighet for å sjekke at passet er i orden. Nødpass skal man ikke få på grunn av "sløvhet" i følge flere mediaoppslag. 

Anonymkode: 96217...312

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...