Kathy85 Skrevet 14. mai 2016 #1 Skrevet 14. mai 2016 Jeg lurer på om det er greit å gi en katt sånn ormkur man drypper i nakken, når hun har 4 kattunger? Tenker på at de kan få i seg væsken når de klatrer rundt på mamman sin.. de er ca 1 uke gamle. bør jeg prøve å gi henne pille isteden?
Mis(s)Understood Skrevet 14. mai 2016 #2 Skrevet 14. mai 2016 Er det Profender påflekkingsvæske du tenker på? Her er pakningsvedlegget for Profender. Merk det som er beskrevet om "Kontradiksjoner" og om "Forsiktighetsregler". I Norge er Profender reseptbelagt på lik linje med andre mark- og ormekurer.
Kathy85 Skrevet 14. mai 2016 Forfatter #3 Skrevet 14. mai 2016 5 timer siden, Mis(s)Understood skrev: Er det Profender påflekkingsvæske du tenker på? Her er pakningsvedlegget for Profender. Merk det som er beskrevet om "Kontradiksjoner" og om "Forsiktighetsregler". I Norge er Profender reseptbelagt på lik linje med andre mark- og ormekurer. Ja det er Profender jeg har. Kjøpte til mine 3 pluss 3 andre katter samtidig, så tenkte ikke så langt der og da Men det svaret hjalp mye, da får hun ikke den denne gangen tusen takk for svar!
Mis(s)Understood Skrevet 14. mai 2016 #4 Skrevet 14. mai 2016 14 minutter siden, Kathy85 skrev: Ja det er Profender jeg har. Kjøpte til mine 3 pluss 3 andre katter samtidig, så tenkte ikke så langt der og da Men det svaret hjalp mye, da får hun ikke den denne gangen tusen takk for svar! Min fornøyelse. Jeg kjøper Profender når jeg er i Sverige, så tanken slo meg at du kanskje satt med Profender og kattemor + ungene hjemme. Jeg ville også gitt piller denne gangen. Og så, dersom de har mark, gitt hele gjengen Profender når ungene er gamle nok ihht. pakningsvedlegget. Kudos for å ta ansvar for kattemor og småtassene.
Kathy85 Skrevet 14. mai 2016 Forfatter #5 Skrevet 14. mai 2016 Så smart å kjøpe det i Sverige, de er vel billigere der? Det skal jeg huske på neste gang jeg er i Sverige isåfall :D jo takk, gjør så godt jeg kan tenkte å gi de små ormkur rundt 3 ukers alder første gangen, høre med en dyrlege hva som er best
Gjest Hapi Skrevet 14. mai 2016 #6 Skrevet 14. mai 2016 Om du skal gi kattungene ormekur trenger du ikke å gjøre det før de fanger spiser mus, det er det de får orm av. Dess senere dess bedre. Har selv 4 råforede katter på 6 og 7 år, har aldri gitt dem ormekur og de har alltid vært helt friske.
Kathy85 Skrevet 14. mai 2016 Forfatter #7 Skrevet 14. mai 2016 Mine har alle hatt orm, så de får kur jevnlig. De spiser mus hver dag, rene paradiset her men kattungene kan visstnok fødes med spolormsmitte, eller så kan ormen ligge i en slags dvaletilstand hos moren og overføres til barna ved amming.. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå