Gå til innhold

Svart/hvitt som gjest i bryllup - er denne kjolen OK?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vet man ikke skal bruke svart eller hvit kjole i bryllup, men hvordan er det med en svart og hvit kjole? Er det innafor?

F.eks denne

5829861_2.jpg

Endret av Mynona
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er, men så synes jeg og at "reglene" rundt farger i bryllup er teit 😋 

• Liker 9
Skrevet

Jeg synes egentlig bare at man skal holde seg unna hvit kjole for ikke å ligne bruden, så i mine øyne er en mønstret kjole med hvitt i OK. Men en venninne kunne ikke velge en kjole som var turkis med hvite striper for hun mente at hvitt var totalforbud i bryllup... så da spør jeg, så får vi se om det er jeg som er spesiell eller venninnen min :ler: 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes egentlig ikke den er innafor, men det kommer jo litt an på hva slags bryllup det er også.

Anonymkode: f86db...308

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes egentlig ikke den er innafor, men det kommer jo litt an på hva slags bryllup det er også.

Hvordan da mener du? Er det forskjell på type bryllup og farge på kjoler? Eller var det noe med lengde eller sånn du mente? 

AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke den passa i et brullyp.. 

Anonymkode: 6fb7e...eef

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes den var kjempefin, ville ikke stusset hvis noen brukte den i et bryllup. Har vært i flere farger der noen har hatt lignende kjoler, helt svarte kjoler har jeg også sett flere ganger. Selv har jeg brukt rød kjole også, uten at noen mistenkte at jeg hadde ligget med brudgommen (tåpelig regel forresten, hvem søren vil kringkaste noe sånt i et bryllup?).

Anonymkode: 3b038...330

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Synes denne var nydelig og absolutt innenfor. Giftet meg i fjor sommer, og denne kjolen hadde absolutt vært grei å bruke. :)

Men igjen spurte tante om niesa på 13 kunne bruke hvit kjole, fordi de hadde kjøpt ny i annen anledning og ikke ønsket å ta seg råd til å kjøpe en ny, kun for bryllupet. Og det synes jeg også var greit. 

Eneste jeg ville reagert på, er brudeaktige kjoler i lyse farger, som kan minne om brudens kjole. Jeg hadde også noe imot veldig sterke farger og svart. 

Anonymkode: 25f94...93d

Skrevet

Vil bare poengtere at det ikke er akkurat denne kjolen jeg skal kjøpe og lurer på om passer - det er fargekombinasjonen svart og hvitt. Den kjolen i HI er et eksempel på et mønster. Det kunne like gjerne vært denne: 

http://www.unique-vintage.com/media/catalog/product/cache/1/image/46bc989fdb6370870274e86822e53799/z/e/zet8QQl2Uh_Unique_Vintage_Black_White_Blanc_Noir_Fleur_Scoop_Neck_Belted_Swing_Dress.jpg

denne: 5453-black-and-white-dresses-image.jpg 

eller denne: 56273_MBLKWHITE_PROM_PROD1_024_H?$plpima

AnonymBruker
Skrevet

Alle kjolene (og lignende kjoler) passer fint i bryllup synes jeg. Bare pass en som ellers passer med kleskoden, så blir det helt sikkert supert! 

Anonymkode: 3b038...330

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Mynona skrev:

Hvordan da mener du? Er det forskjell på type bryllup og farge på kjoler? Eller var det noe med lengde eller sånn du mente? 

Vel, i mer formelle bryllup er det gjerne mer fokus på skikk og bruk, og man vil skille seg mer ut ved å bryte (det mange anser som) normer knyttet til kleskoder. Jeg var i et bryllup hvor alle hadde lang kjole og de fleste menn smoking, og den ene jenta med svart/hvit og lårkort diskokjole ble naturlig nok et blikkfang.  

Er det derimot et bryllup hvor kleskoden er "sommerlig pent" eller noe lignende, eller en hagefest, kan det være større takhøyde for å ikke følge tradisjonen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjempefin kjole. Ville aldri forvekslet deg med bruden i denne, så go for it!

Anonymkode: 508b6...009

• Liker 2
Skrevet

Jeg skal i bryllup nå snart og skal ha en kjole hvor "bakgrunnen" er hvit, men den har masse små blomster på seg i ulike duse farger. Jeg sendte et bilde av kjolen til bruden og sa jeg endelig hadde funnet en kjole (har letet lenge). Jeg fikk ikke svar da, men jeg tenker nå hun får si i fra om den ikke er passende :)

Jeg tenker også at sort kjole går fint, så lenge det ikke ser ut som man skal i begravelse...

Men det jeg reagerer på er de som kjøper veldig dust fargede kjoler, type lyyyyyyys rosa, lyyyys beige, lyyyyys grå osv. Noen ganger velger jo bruden en hvit kjole, men som antyder til en av disse fargene. Men er man i stuss, så synes jeg man kan høre med bruden. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er helt ok med den kombinasjonen

Anonymkode: 698c0...658

Skrevet

Synes den var fin og passende i bryllup. 

Men nå er jeg også imot alle disse fargekodene for bryllup. Annet enn at hvitt er forbeholdt bruden. (Hadde forsåvidt ikke klaget om noen kom i hvitt i mitt bryllup, de inviterte vet jo at det er jeg som er brud :fnise: ) 

Skrevet

Jeg har alltid tenkt at man skal unngå hvitt for ikke å ta oppmerksomheten fra bruden. Men da tenker jeg at det menes å "kle seg i hvitt" - altså ensfarget, eller tilnærmet det, ikke at alt at hvitt eller svart er forbudt. Den første kjolen var jo bare nydelig, selv om det ikke er den du skal bruke:)

Gjest Sisti
Skrevet

Syns det er veldig innafor. 

Og det var flere i helt svart kjole i vårt bryllup, ingen som reagerte på det. Det begynner å bli en litt gammeldags, utgått regel (fordi svart i dag er så vanlig, og ikke lenger forbeholdt å signalisere sorg) for vanlige bryllup uten streng kleskode. 

Skrevet

Den første var flott. Har du tilfeldigvis link hvis det er nettbutikk??? :sjenert:

AnonymBruker
Skrevet
Den 5/14/2016 at 9.20, AnonymBruker skrev:

Kjempefin kjole. Ville aldri forvekslet deg med bruden i denne, så go for it!

Anonymkode: 508b6...009

Enig! :)

Denne kjolen er tusen ganger mer passende enn den VELDIG brude-aktige lyse (!)grå kjolen i den andre posten angående "potensielle gjest i bryllup kjole".

Anonymkode: 6173a...515

Skrevet
10 timer siden, melatonin skrev:

Den første var flott. Har du tilfeldigvis link hvis det er nettbutikk??? :sjenert:

Er på mobil nå, men den er fra oasis, så du finner den der :) 

jeg tror jeg skal kjøpe den uansett om jeg skal bruke den eller ei :) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...