Gå til innhold

Hva er det beste og verste ved å bo i Borettslag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det beste og verste ved å bo i Borettslag?

Anonymkode: d7059...697

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det beste er at man kun har ansvar for innsiden av boligen. Da yttre vedlikehold skjer i regi av brl, ofte gjelder dette også våtrom. 

Det er ofte høye fellesutgifter (i forhold til fellesutgifter i et sameie). Disse pengene går jo til å dekke vedlikehold, snømåking, dekorasjon/beplanting o.l av fellesarialene og byggene, så om det er bra eller dårlig må du avgjøre selv.

Det værste er at det ofte er mye regler og rettningslinjer. Man har heller ikke kontroll over hva nevnte fellesutgift-penger går til. Det kan være litt frustrerende, spesielt om de som sitter i styret består av en gruppe mennesker som har veldig motstridende ønsker og behov enn deg (tenk pensjonistklubben mot partysvensker). Man har ikke kontroll eller bestemmelsesrett over utsiden av boligen. Om styret bestemmer at alle skal ha lilla og bæsjebrune markiser, så blir det slik. 

AnonymBruker
Skrevet

Det beste er at man kan lukke egen inngangsdør og kun ha ansvar for det som er på innsiden. Friheten til å bare låse døra og reise på ferie, sannsynligheten for innbrudd anser jeg som 0 her jeg bor i 8 etg. 

Det verste må være om det er lytt og naboene er bråkete, og eller om verandaene er slik at en får røykelukt inn/ blir passiv røyker fordi naboen røyker. Jeg har aldri opplevd dette, jeg bor i endeleilighet og hører aldri naboene mine.

Anonymkode: 6ad0f...6cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...